GSR-tråden!

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
yoybikers youtube-klipp satt jag och dregglade på hela vintern och tänkte mig att det skulle vara jag. Nu har jag lappen och jobbar på att få GSR:en lika villig som i klippet... :D :yoparty
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Det blev till att Montera en Tech Spec gripster idag på GSR:en. Finkammade hela nätet efter nån annan GSR med gripsters på men hittade inte en enda bild, så jag tar och lägger upp resultatet. Tog och skar ett snitt tvärs över gripstern för att tanken har sån vinkel i framänden, kanske inte optimalt men enligt mig knappt synbart! :D

IMAG0800.jpg
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
filmen var riktigt bra :) jag har obalans i mina däck så när jag kommer upp i 170-180 så börjar det ska satan:huvet det e lite jobbit när man kör så som i filmen :fyllisar
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Är det någon som har bytt fotpinnar på sin GSR och kan tipsa om adapters/fotpinnar som funkar?

Jag fick reda på att det skulle kosta ~700 kr att byta ut mina slitna gummin till orginalfotpinnarna, vilket känns sanslöst dyrt för lite gummi. Roligare då att byta till ett par lite bättre tredjeparts-fotpinnar!
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Är det någon som har tips på mc-demontering eller liknande som har broms,bromsvätske och spegelfäste? (Detta är ju kombinerat från fabriken) Jag har gjort min första garagevurpa, och tyvärr kan svordomar inte svetsa metall. :gnissla
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Någon som har erfarenhet av den här modellen av vindavvisare?
http://www.blocket.se/uppsala/Suzuki_GSR_600_41991115.htm?aw=1

Går det pressa lite extra med den utan att hjälmen vill lyfta från huvet?

Jag har inte testat den, men en kompis har en snarlik kåpa/vindavvisare på sin Aprilia Tuono. Han har pressat upp den i 240 km/h och han har vare sig tjurnacke eller dödslängtan. Jag funderar själv på en liknande vid längre resor.
Igår fick jag hjärnsläpp och skulle toppa "bettan", men vid 21X km/h så gav jag upp....det var som om västsveriges alla vindar hade sett ut sin hackkyckling...jag började t.o.m få svårt att hålla greppet kring handtagen. :va (dags att öva mer latsdrag) :hihi Kanske skulle alla kåplösa hojar över 90hk ha dödmansgrepp, eller en bra kåpa.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Vad sjutton är detta? Antingen är det jävligt halt (kör dock för fort i övr för det), eller så är det turbo alternativt Gixxer 1000-motor. Hittar ingen info om det. Men det släpper ju vid ganska låga varvtal.
http://www.youtube.com/watch?v=vxyY8UI1Dxo

Sen har vi en med turbo som går ganska bra.:yoparty Synd att det var dåligt filmat, men man ser på varvräknaren och hör att det sticker på rätt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=9LmQwjRBNXI
 
Last edited:

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Vad sjutton är detta? Antingen är det jävligt halt (kör dock för fort i övr för det), eller så är det turbo alternativt Gixxer 1000-motor. Hittar ingen info om det. Men det släpper ju vid ganska låga varvtal.

Nej detta är en helt vanlig dag för en GSR-förare..:lol OK...det var sjukt vad den spann :tummenupp
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Nej detta är en helt vanlig dag för en GSR-förare..:lol OK...det var sjukt vad den spann :tummenupp

Anledningen till min reaktion är för att jag själv haft en GSR för ett par år sedan och att få den att släppa vid 7-8K rpm, ööh NÄ. Om det inte är jävulskt halt då vill säga. :tungan

Men jag måste ju erkänna att jag saknar henne emellanåt trots att jag tidigare förnekat att man kan sakna en tidigare hoj när man har en Superduke. :rodnar

Men det är väl därför man hänger här och snokar emellanåt. :)
 

Faymonville

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Skillingaryd
Hoj
2006, Suzuki GSR 600
Det är nog läge för mig att visa mig nu, jag har smygit runt lite på sporthoj och kikat lite och haft ögonen på den här tråden ett tag nu.
Jag köpte mig min första hoj nu för ca 4 veckor sedan, en gsr 600 från -06. Synd att det inte är mer aktivitet i den här tråden, enligt mig är gsr;en den godaste av cyklarna i samma klass :tuttar

Men, den låter inte så gött med org pipor på. Vad har ni för system / slipon?
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
yoshimura finns ju oxå ungefär samma pris men mycket snyggare och skönare ljud än akra
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
GPRs systemet ( GPR ghost) har en central ljuddämpare som gör att det ser ut som original :) men med maffigt ljud (om man lyssnar på Youtube)...
 

Bifogat

  • $(KGrHqUOKjkE29zTBlvOBN6fOgfbH!~~_12.JPG
    $(KGrHqUOKjkE29zTBlvOBN6fOgfbH!~~_12.JPG
    16.2 KB · Visningar: 78

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
Tänkte Bumpa tråden lite med en fråga. sjukt glad över min gsr 600 06a.

ang fjädrarna är det någon som har testat sätta fjädringen hårdare?
Edit: glömde fråga hur ni upplevt en event. ändring
ang slipon system. om man beställer ett system kommer hela packetet med som tar bort cat oxå?
jag har kikat på scorpion carbon eller OM system. nån som har erfarenhet av nått av dessa?

youtube är svårt. 2 lika system men 2 olika videor låter inte lika :3freak
:smasha
Edit: skriver som en idiot så ord sparkare undanbedes
 
Last edited:

Faymonville

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Skillingaryd
Hoj
2006, Suzuki GSR 600
Tänkte Bumpa tråden lite med en fråga. sjukt glad över min gsr 600 06a.

ang fjädrarna är det någon som har testat sätta fjädringen hårdare?
Edit: glömde fråga hur ni upplevt en event. ändring
ang slipon system. om man beställer ett system kommer hela packetet med som tar bort cat oxå?
jag har kikat på scorpion carbon eller OM system. nån som har erfarenhet av nått av dessa?

youtube är svårt. 2 lika system men 2 olika videor låter inte lika :3freak
:smasha
Edit: skriver som en idiot så ord sparkare undanbedes

Jag är i samma båt som dig, har inte börjat labba än med fjädringen, men tycker min känns ganska svampig.

Beställer du ett Slipon får du inte med något ersättningsrör mot kissen.
Jag står just nu och väljer mellan GPR Ghost, Scorpion eller Mivv´s variant. Finns väl i princip inga helsystem till gsr?
Nu på Torsdag ska jag få höra hur en GSR låter med ett GPR Ghost, kontra min som är original. Jag återkommer med intryck :)
 

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
Jag är i samma båt som dig, har inte börjat labba än med fjädringen, men tycker min känns ganska svampig.

Beställer du ett Slipon får du inte med något ersättningsrör mot kissen.
Jag står just nu och väljer mellan GPR Ghost, Scorpion eller Mivv´s variant. Finns väl i princip inga helsystem till gsr?
Nu på Torsdag ska jag få höra hur en GSR låter med ett GPR Ghost, kontra min som är original. Jag återkommer med intryck :)


Tack för svar faymonville

jag vet inte om jag kör lite för lugnt än för att märka av fjädringen men jag ska testa ställa den lite styvare om vädret till låter nån dag.

ang gpr ghost så vore det grymt med en bra ljud upptagning, våre uppskattat.
låter det bättre än en symaskin så är det alltid ett plus.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Kan man få för mycket effekt? jag har kör min gsr i lite över ett år nu och tycker att den börjar bli lite trött :3freak hur mycket hjälper det om man sätter på en pc eller ett annat avgassystem? :va ska köra den nästa säsong oxå men sen tror jag att jag sviker gsren för en gixxer :rolleyes:
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top