Hej! Håller på med ett turbobygge på en 2-taktare.
Tänkte att jag skulle använda mig av att ta ut det dynamiska trycket med ett pitotrör för trycksättning av förgasarna.
Har sett två olika modeller på pitotrör, ena modellen är ett litet rör ca 8mm inv instoppat i 90 graders vinkel i "laddluftröret" med ett 4,5mm hål borrat i mitten, riktat mot luftströmmen.
Andra modellen är att det lilla röret ligger i laddrörets mitt med öppningen mot luftströmmen.
Vilken modell funkar bäst?
Går det att ändra diametern på hålet i pitot för att reglera trycket?
Tänkte mig att jag skulle försöka få ut så mycket dynamiskt tryck/flöde som möjligt ur pitotröret och sedan använda mig av en liten nålventil kopplat på ett T-kors mellan pitot och förgasarna , för att kunna släppa ut tryck tills jag får rätt bränsleblandning.
Antingen släpper man ut trycket fritt i luften eller annars till plenum för att få exaktare reglerområde.
Kommer det att fungera?
Tänkte att jag skulle använda mig av att ta ut det dynamiska trycket med ett pitotrör för trycksättning av förgasarna.
Har sett två olika modeller på pitotrör, ena modellen är ett litet rör ca 8mm inv instoppat i 90 graders vinkel i "laddluftröret" med ett 4,5mm hål borrat i mitten, riktat mot luftströmmen.
Andra modellen är att det lilla röret ligger i laddrörets mitt med öppningen mot luftströmmen.
Vilken modell funkar bäst?
Går det att ändra diametern på hålet i pitot för att reglera trycket?
Tänkte mig att jag skulle försöka få ut så mycket dynamiskt tryck/flöde som möjligt ur pitotröret och sedan använda mig av en liten nålventil kopplat på ett T-kors mellan pitot och förgasarna , för att kunna släppa ut tryck tills jag får rätt bränsleblandning.
Antingen släpper man ut trycket fritt i luften eller annars till plenum för att få exaktare reglerområde.
Kommer det att fungera?