Yamaha XJ6-Tråden

Hasselhoff

Är inte tysk, det bara blev hasselhoff:)
Gick med
18 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Xj6 2010
Jag klarade uppkörningen i Torsdags, skönt som fan :) kört några mil idag inne i stan, men fan så man saknar lite mer ljud!

Jonte du ska inte sälja ditt avgasystem separat istället? :)
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Jag klarade uppkörningen i Torsdags, skönt som fan :) kört några mil idag inne i stan, men fan så man saknar lite mer ljud!

Jonte du ska inte sälja ditt avgasystem separat istället? :)


Grattis! :) Hehe, jag saknar inte mer ljud som det är nu :D Likadant system som J och utan dB-killer. Körde 60 mil i onsdags och när jag gick och la mig hade jag rundgång i hela huvudet. Jag började fundera på om jag hade varit på konsert, det var ett jävla sus innanför pannbenet. Vid längre sträckor åker det nog på öronproppar eller dB-killer :tummenupp
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Jag klarade uppkörningen i Torsdags, skönt som fan :) kört några mil idag inne i stan, men fan så man saknar lite mer ljud!

Jonte du ska inte sälja ditt avgasystem separat istället? :)

Jag vet inte riktigt, jävla massa arbete att ta av det och sätta på original och sådär + att jag inte vill köra med originalet! haha
 

Hasselhoff

Är inte tysk, det bara blev hasselhoff:)
Gick med
18 May 2011
Ort
Boden
Hoj
Xj6 2010
Grattis! :) Hehe, jag saknar inte mer ljud som det är nu :D Likadant system som J och utan dB-killer. Körde 60 mil i onsdags och när jag gick och la mig hade jag rundgång i hela huvudet. Jag började fundera på om jag hade varit på konsert, det var ett jävla sus innanför pannbenet. Vid längre sträckor åker det nog på öronproppar eller dB-killer :tummenupp



Hehe förstår det, har sett klippet du la upp tidigare! grymt ljud. dock betydligt bättre i verkligheten kan jag tro :)
Ja öronproppar funkar ju vid längre sträckor, kommer nog köra mest kortare svängar :)


Jonte: Du får ju nästan inge mer betalt för hojen om du säljer den med systemet, bättre affär att sälja det separat :) Om du blir sugen på att sälja det så hör av dig :)
 

Denso

Medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha XJ 6 2010
nu är skylthållaren på plats,tog lite tid,men det blev bra,
 

Bifogat

  • DSC00207.jpg
    DSC00207.jpg
    230.9 KB · Visningar: 139
  • DSC00210.jpg
    DSC00210.jpg
    255 KB · Visningar: 171

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Finns det någon mer än mig här i forumet med en XJ6 i Stockholmsområdet?
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Vilket helsystem tycker ni är snyggast av dessa?

Vilket helsystem tycker ni är snyggast av dessa?

Har länge varit inne på Ixil ett så kallat belly exhaust som fortfarande sitter "gömt" under men sen idag när jag såg massa hojjar tänkte jag fan man saknar ett "avgasrör" som det brukar se ut liksom. Men fan tänkte ni skulle få säga erat så kanske jag har lättare att bestämma mig.


för/nackdelar som jag kan komma på:

Arrow: Helt avgassytem med riktigt rör lika "normalt" . Det är runt 700kr billigare samt att det köps från tyskland med endast 200 kr i frakt.
Upphängningen känns lite smäckig.. Fäster den i plasten till fotpinnen.

Ixil: Lite dyrare men ser lite rejälare ut på bilder etc samt att det sitter gömt under hojjen. Kan beställas från england för runt 5400. Jävligt fräckt det också.

Går liksom inte att avgöra vilket som låter bäst genom att lyssna på kassa youtube filmer men jag kan tänka mig att hur jag än väljer så låter nåde betyyydligt bättre än orginal symaskins röret. SÅ nu är det inte för ljudets skull jag väljer.
 

Bifogat

  • Ixil.jpg
    Ixil.jpg
    52.2 KB · Visningar: 584
  • arrow.jpg
    arrow.jpg
    64.7 KB · Visningar: 282

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Vilket helsystem tycker ni är snyggast av dessa?

Har länge varit inne på Ixil ett så kallat belly exhaust som fortfarande sitter "gömt" under men sen idag när jag såg massa hojjar tänkte jag fan man saknar ett "avgasrör" som det brukar se ut liksom. Men fan tänkte ni skulle få säga erat så kanske jag har lättare att bestämma mig.


för/nackdelar som jag kan komma på:

Arrow: Helt avgassytem med riktigt rör lika "normalt" . Det är runt 700kr billigare samt att det köps från tyskland med endast 200 kr i frakt.
Upphängningen känns lite smäckig.. Fäster den i plasten till fotpinnen.

Ixil: Lite dyrare men ser lite rejälare ut på bilder etc samt att det sitter gömt under hojjen. Kan beställas från england för runt 5400. Jävligt fräckt det också.

Går liksom inte att avgöra vilket som låter bäst genom att lyssna på kassa youtube filmer men jag kan tänka mig att hur jag än väljer så låter nåde betyyydligt bättre än orginal symaskins röret. SÅ nu är det inte för ljudets skull jag väljer.


Utseendemässigt? Arrow, helt klart. Tycker inte Ixil är speciellt snyggt.
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Utseendemässigt? Arrow, helt klart. Tycker inte Ixil är speciellt snyggt.

Jepp..Fast jag tycker ändå att Ixil är snyggt.

Har bestämt själv att det blir Ixil ändå, jag hade fattat fel gällande priset på arrow systemet.
Det vara bara Ljuddämparen som kostade 4000 sen tillkommer grenrören som också kostar 4000 så då blir det alltså över 8' vilket är för mycket.

Fan va störande att jag fattade fel! Vi får skylla på att tyskarna inte kan skriva tillräcklig info. Men så här i efterhand så faller bitarna på plats, jag tyckte att det verkade för billigt för att vara sant. Arrow är ett bra märke som kostar .
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Vilket helsystem tycker ni är snyggast av dessa?

Har länge varit inne på Ixil ett så kallat belly exhaust som fortfarande sitter "gömt" under men sen idag när jag såg massa hojjar tänkte jag fan man saknar ett "avgasrör" som det brukar se ut liksom. Men fan tänkte ni skulle få säga erat så kanske jag har lättare att bestämma mig.


för/nackdelar som jag kan komma på:

Arrow: Helt avgassytem med riktigt rör lika "normalt" . Det är runt 700kr billigare samt att det köps från tyskland med endast 200 kr i frakt.
Upphängningen känns lite smäckig.. Fäster den i plasten till fotpinnen.

Ixil: Lite dyrare men ser lite rejälare ut på bilder etc samt att det sitter gömt under hojjen. Kan beställas från england för runt 5400. Jävligt fräckt det också.

Går liksom inte att avgöra vilket som låter bäst genom att lyssna på kassa youtube filmer men jag kan tänka mig att hur jag än väljer så låter nåde betyyydligt bättre än orginal symaskins röret. SÅ nu är det inte för ljudets skull jag väljer.

Viktigt att tänka på är om du har N/Diversion för vissa helsystem fungerar inte med centralstöd. Sen har vissa helsystem inte perfekt passform vilket ledde till att man var tvungen att klippa av en bit av bellyn eller köra utan bellyn.
Tips är att lägga ut 1000-2000kr extra och köpa ett system som du är helt nöjd med, är själv lite emot IXIL. Du ska ändå ha systemet där under hojens hela liv, lika bra att ge henne något ordentligt då ;)

Viktigt att tänka på är om du har N/Diversion för vissa helsystem fungerar inte med centralstöd. Sen har vissa helsystem inte perfekt passform vilket ledde till att man var tvungen att klippa av en bit av bellyn eller köra utan bellyn.
Tips är att lägga ut 1000-2000kr extra och köpa ett system som du är helt nöjd med, är själv lite emot IXIL. Du ska ändå ha systemet där under hojens hela liv, lika bra att ge henne något ordentligt då ;)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXHA...1178629QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 
Last edited:

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Viktigt att tänka på är om du har N/Diversion för vissa helsystem fungerar inte med centralstöd. Sen har vissa helsystem inte perfekt passform vilket ledde till att man var tvungen att klippa av en bit av bellyn eller köra utan bellyn.
Tips är att lägga ut 1000-2000kr extra och köpa ett system som du är helt nöjd med, är själv lite emot IXIL. Du ska ändå ha systemet där under hojens hela liv, lika bra att ge henne något ordentligt då ;)



http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXHA...1178629QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Tjenare,

Men varför tycker du inte att Ixil är bra då? Är det för att det är stål och inte kolfiber? Designmässigt ser det ju inte så annorlunda ut än SC projekt ex.


MEN jag har bestämt mig efter att ha frågat runt på forumet och mycket funderande fram och tebax att jag kommer vänta med att byta system och göra allt på en gång istället. PC, Luftfilter, bänkning osv. Oavsett vad alla säger så tar motorn skada om den inte är inställd efter systemet samt att om den bänkas av aukt. yamaha så gäller fortfarande alla garantier. Dessutom kan man få massa mer effekt också. Får nöja mig med ett par kraschpuckar så länge!!
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjenare,

Men varför tycker du inte att Ixil är bra då? Är det för att det är stål och inte kolfiber? Designmässigt ser det ju inte så annorlunda ut än SC projekt ex.


MEN jag har bestämt mig efter att ha frågat runt på forumet och mycket funderande fram och tebax att jag kommer vänta med att byta system och göra allt på en gång istället. PC, Luftfilter, bänkning osv. Oavsett vad alla säger så tar motorn skada om den inte är inställd efter systemet samt att om den bänkas av aukt. yamaha så gäller fortfarande alla garantier. Dessutom kan man få massa mer effekt också. Får nöja mig med ett par kraschpuckar så länge!!

Det ser verkligen INTE ur som SC-project, inte i närheten. Och jag kan lova dig att hojen INTE går sönder pga att du byter avgassystem...
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Humm.. var inne på Arrow's hemsida men hittar inga priser alls där inne :S någon som vet?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top