Färgkod vit Yamaha r1

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Hej,någon som har fått fram färgkoden till den Vita R1:an,ringde till YC idag och de sa att den färgkoden existerar inte än,någon som har tagit fram den?
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Om det är en Solid vit så skulle det kunna vara YAM.0163 eller om det är en Pearl YAM.GWC1 enligt PPG Color Web Online årsmodell 06/07.

Yamaha har inte bara En vit kulör genom åren om man säger så...


Du får ingen färgkod från Colrrites hemsida som är en tillverkarkod, koderna där är deras egna och inget man blir hjälpt av om man ska köpa färg hos en lackahandlare/lackerare.

I ett mixprog heter en Yamaha-kulör YAM.123 osv. och det hittar du inte där tyvärr. MEN! som Tony Irving säger, så kan namnet på kulören stå korrekt, och då kan du söka bakvägen på exempelvis Standox förnämliga websida med onlinerecept.

Hoppas detta hjälper på vägen.
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Om det är en Solid vit så skulle det kunna vara YAM.0163 eller om det är en Pearl YAM.GWC1 enligt PPG Color Web Online årsmodell 06/07.

Yamaha har inte bara En vit kulör genom åren om man säger så...



Du får ingen färgkod från Colrrites hemsida som är en tillverkarkod, koderna där är deras egna och inget man blir hjälpt av om man ska köpa färg hos en lackahandlare/lackerare.

I ett mixprog heter en Yamaha-kulör YAM.123 osv. och det hittar du inte där tyvärr. MEN! som Tony Irving säger, så kan namnet på kulören stå korrekt, och då kan du söka bakvägen på exempelvis Standox förnämliga websida med onlinerecept.

Hoppas detta hjälper på vägen.

Okej det visste jag inte? Jag lämnade koden ifrån Colorites hemsida till min lackerare när han lackade min hugger&bellypan. Kanske är skillnad om man skall köpa färgen?
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Okej det visste jag inte? Jag lämnade koden ifrån Colorites hemsida till min lackerare när han lackade min hugger&bellypan. Kanske är skillnad om man skall köpa färgen?

Det lustiga med Colorrite är att ibland stämmer deras kod med orginal och lika ofta inte, så det bästa/säkraste är att ha en tillverkarkod. :)

Dessutom kan färgsättningar skilja mellan USA och Europa osv. vilket ställer till det ännu mer.
 
Last edited:

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Färgen heter BVC1 och finns på R1 -07/08 och R6 08/09

Det jag får fram från Mix-progget är:

Motorcycles YAMAHA YAM.GWC1 - WHITE PEARL

Har du sett den/har den på någon av dina hojar så ser du ju om det är en pearl?

Hoppas detta hjälper dig på vägen.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top