Custom Caféracer bygge

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Klockrent!

Preics vad jag var ute efter!
Faktiskt samma fotpinnar som jag har haft i åtanke och samma placering dessutom. Kan inte bli mer rätt ;)

Tack för tipset!

Om du är intresserad så är de avbildade fotpinnarna en gammal klassiker. Paulo Tarozzi heter de. Säljs fortfarande av Roffes Motor med banner på Sporthoj.
Grön katalog. Sid 61
http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/Katalog_gron_2002.pdf

Roffes är fö en guldgruva för de som tex bygger Caferacers, jag är stammis där :D

/J
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om du är intresserad så är de avbildade fotpinnarna en gammal klassiker. Paulo Tarozzi heter de. Säljs fortfarande av Roffes Motor med banner på Sporthoj.
Grön katalog. Sid 61
http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/Katalog_gron_2002.pdf

Roffes är fö en guldgruva för de som tex bygger Caferacers, jag är stammis där :D

/J

Den som ändå hade shoppingavstånd dit...

Jag läser deras kataloger, men när man inte har grejorna i näven, utan bara en tecknad bild i en katalog att gå på så är det lite svårshoppat.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den som ändå hade shoppingavstånd dit...

Jag läser deras kataloger, men när man inte har grejorna i näven, utan bara en tecknad bild i en katalog att gå på så är det lite svårshoppat.

Jag kan bli din Roffes Pusher Man! :D









Fö en fin gammal låt av Curtis Mayfield i filmen "Superfly" från 1972
[YOUTUBE-ID]fxq2pCaW7Sk[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Om du är intresserad så är de avbildade fotpinnarna en gammal klassiker. Paulo Tarozzi heter de. Säljs fortfarande av Roffes Motor med banner på Sporthoj.
Grön katalog. Sid 61
http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/Katalog_gron_2002.pdf

Roffes är fö en guldgruva för de som tex bygger Caferacers, jag är stammis där :D

/J

Fick tipset tidigare av en kille på ett annat forum med tubokittad Warrior.
Han hade gjort på ungefär samma sät som jag hade tänkt mig.
Blir till att beställa prylarna via Raceway på söder (gångavstånd ifrån jobbet). Får hojta till när jag har dem i näven :kär

Skön låt by the way!
 

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Ort
Mölndal
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Typ såhär:
65_Tillbakaflyttat_1.jpg

Här är min variant.
100_0001_4.jpg
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tyvärr så är det en helt vanlig orginal cylinder... :(

Ok, jag trodde på den mattsvart färgen att det var en gjutjärnscylle.
Men jag hade 100 rwhp med original 1200-cylindrar på min HD-soprstermotor som satt i min hoj från början. Så originalcylindrar ska man inte förakta! :D
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för tipset!

Måhända framflyttat, men principen är densamma!

Här kommer iaf lite uppdateringar efter helgen arbeten:

Ena plåten punktad
panzaa_vinter46.jpg


Det efterfrågades bilder på hur hojjen ser ut i sin helhet så ja slet ut den ur garaget och fotade loss lite :)
panzaa_vinter47.jpg


En till
panzaa_vinter49.jpg


Bakifrån
panzaa_vinter48.jpg


Provkörning e viktigt :D
panzaa_vinter50.jpg
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
cool hoj, cool sittställning men skön= nej :D

funkar väl o åka mellan kaffeställena i stan men hoppas du inte ska toura med den :tungan
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Körställningen fostrar! No doubt about it.. Sitter dock med spirorna på passagerarpinnarna, de nya är inte beställda ännu. Tanken är att de skall hamna lite längre bak och lite längre ned. Jag har ju kvar originalpinnarna med fästen, reglage etc. så det är bara att dunka på dessa om jag vill åka längre :) Tar max 10 min.

Fan vad jag ser sur ut på bilden.. e jag så bitter över min körställning?

Blir nog till att behålla originallyktan, Ozeo här ovan håller på att tillverka en liten flyscrean till mig. Dock så var lösningen för infästningen av mätarhuset jävligt intressant på bilden av R1 gaffeln! Kanske blir till att bygga ett nytt fäste..
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Körställningen fostrar! No doubt about it.. Sitter dock med spirorna på passagerarpinnarna, de nya är inte beställda ännu. Tanken är att de skall hamna lite längre bak och lite längre ned. Jag har ju kvar originalpinnarna med fästen, reglage etc. så det är bara att dunka på dessa om jag vill åka längre :) Tar max 10 min.

Fan vad jag ser sur ut på bilden.. e jag så bitter över min körställning?

Blir nog till att behålla originallyktan, Ozeo här ovan håller på att tillverka en liten flyscrean till mig. Dock så var lösningen för infästningen av mätarhuset jävligt intressant på bilden av R1 gaffeln! Kanske blir till att bygga ett nytt fäste..

sur? nej då. du försöker se hård ut som en biker :tungan
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
sur? nej då. du försöker se hård ut som en biker :tungan

Som båtintresserad måste jag erkänna att jag tycker det även är stenhårt med fristående latrinkoster i garaget. Perfekt tänkarstol när man söker inspiration och nya idéer till bygget! :D

Tack för tipset!

Måhända framflyttat, men principen är densamma!

Här kommer iaf lite uppdateringar efter helgen arbeten:

Det efterfrågades bilder på hur hojjen ser ut i sin helhet så ja slet ut den ur garaget och fotade loss lite :)

Bakifrån
panzaa_vinter48.jpg


Provkörning e viktigt :D

Bra tempo i denna tråd!
Skönt att tanksvetsandet förlöpte explosionsfritt
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Mums! Tycker dock du borde satsa på att bli av med allt vad krom heter och köra matta ytor. Såg ett par ordentligt moddade tyska intruders i nån gammal tidning. De körde helt utan krom= mindre att hålla rent o helt klart udda på en "glidare".
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hillclimb...! Varför inte?

Får förlänga svingen ett par meter bara ;)

Tycker fortfarande mina filttofflor e hårdast!

Iställfet för en kungatron så satsade jag stenhårt på muggen, trycker det på kan man ju alltid klossa ur. Mkt lättare att skita ut ett par kilo än banta bort dem ifrån hojjen.

Jag försöker hålla så högt tempo som möjligt, är lite den typen av människa som gillar att ösa på för att sedan lugna ner mig lite och lukta på blommorna i all sin prakt. Sanningen är den att jag åker bort över jul/nyår till varmare breddgrader.. Om jag skall ha en chans att ha en körklar moppe innan våren så är det bara att ösa på! Detta är ju trots allt bara kosmetika, om allt går som det skall kommer jag iaf ha en hel del mos i hojjen än denna sässong. Hinner jag inte det denna sässong så blir det till nästa, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag att slita varje ledig stund nere i min krypla ;)

Mums! Tycker dock du borde satsa på att bli av med allt vad krom heter och köra matta ytor. Såg ett par ordentligt moddade tyska intruders i nån gammal tidning. De körde helt utan krom= mindre att hålla rent o helt klart udda på en "glidare".

Kromet är en tillfällig företelse förhoppningsvis. Det kommer bli en hel del som skall pulverlackas i sidenmattsvart nu i vinter :2cool

Ramen blir även den oulverlackad mattsvart. färgen på hojjen lutar åt solidsvart den med, men där är jag långt ifrån i mål med mina ideér.
Blir det för mkt om allt e svart?
 
Last edited:

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Ort
Mölndal
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Det kan aldrig bli för mycket svart.....

Ser riktigt sjysst ut!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Svart e gött, men det brukar vara bra med ngt som bryter av.
Jag älskar ju pinstriping, men det är ju så klar en kostnadsfråga..

Liten slipuppdatering, allt det grova är gjort, nu är det finliret kvar:
panzaa_vinter51.jpg


panzaa_vinter52.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top