Fotpinnar = 185 i MAX?

Status
Ej öppen för fler svar.

Smagatusk

Guest
jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D

Jag vet... En gammal tråd. Men jag fick en så´n mental image när en person i form av Hemlige Arne står i bakgrunden och klickar med en fotpinne för att förstöra GP:t.:D
 

Matuz

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2008
Ort
Bromma
Hoj
Aprilia RSV 1000 Mille -01(såld), Honda VTR1000F -00
haha vafan snackar du om nash?:3freak
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Fan, hojen jag har köpt nu är istället spärrad på främre fotpinnarna, är skitjobbigt att lyfta upp dom med fötterna så fort man ska över 185. :huvet
 

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
sundsvall
Hoj
no one
Varning för dessa cyklar. Om du sätter fötterna på dom bakre på sån,
så går han bara 70KM/H
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Kanske borde införa IQ-test på uppskrivningen :)
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Pucko, de e ju bara att köra på bakan o stå på de bakre pinnarna jöööö

Fast dom främre fjädrar ju ner? Man kan iof tejpa men då är det lätt att den tejpen skakar av och då tvärnitar hojen ner till 185 med låst frambroms. Funderar dock på att köpa trimfjädrar till dom, ser ut som vanliga fotpinnefjädrar, besiktningen kan omöjligt märka skillnad, men med dom kan man lätt köra 215 utan att strypningen går in :yoparty
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fast dom främre fjädrar ju ner? Man kan iof tejpa men då är det lätt att den tejpen skakar av och då tvärnitar hojen ner till 185 med låst frambroms. Funderar dock på att köpa trimfjädrar till dom, ser ut som vanliga fotpinnefjädrar, besiktningen kan omöjligt märka skillnad, men med dom kan man lätt köra 215 utan att strypningen går in :yoparty

Shit. Otäckt med fotpinnar som fjädrar neråt.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Mmm.. Man får hoppa av de bakre fotpinnarna jävligt försiktigt när man sätter ner hojen för att inte flyga av hojen likt en björn på en trampolin..
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Nash skrev:
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att hojen blir hastighetsbegränsad när man fäller ner passagerarfotpinnarna...

Så är det! :fakta
Jag provade själv att fälla ner passagerarfotpinnarna på min hoj och köra med passagerare. Jag testade inte vilken var högsta fart jag kom upp i, men märkte helt klart av en effektbegränsning. Hojen accelererade betydligt slöare än vad den annars brukar göra.
Trodde det var något fel på den och att den måste in på service, men nu vet jag att det bara är att fälla upp passagerarfotpinnarna. Skönt att det var så enkelt. :tummenupp

Tycker det är bra att det finns folk som Nash som sprider sin visdom, så vi som inte kan så mycket om hojar också kan lära oss :yoparty
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Vad är en fotpinne? En pinne man har i foten eller en fot man har i pinnen?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top