Det jag har svårast att inte skratta åt på YouTube

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, underbar! Vad fan bråkade de om, hade gärna sett upprinnelsen till det hela...

Tydligen hade brandinspektörerna inte godkänt honom, och då körde han rakt genom dem och upp på banan...
Står om det i texten till videon.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Vilken efterbliven kille. Det hade nästan varit fint om han skottat motorn och hela jävla bilen brunnit upp på plats. Utan personskador då såklart.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gillar raceoverallen! Gott att magen kan ramla ur lite när man känner för det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men vad fan, var funktionärerna helt efterblivna, dom hade ju kunnat rycka en näve tändkablar eller dumpat en pulversläckare i insuget på bilfan när han försökte köra igenom så hade det blivit stopp.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Men vad fan, var funktionärerna helt efterblivna, dom hade ju kunnat rycka en näve tändkablar eller dumpat en pulversläckare i insuget på bilfan när han försökte köra igenom så hade det blivit stopp.

Närma sig tändkablar på apvarv gör man bara en gång, tro mig.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Huvudbrytaren ska sitta vid bakluckan, så det hade räckt att vrida av den.
Men mtp. intelligensnivån på föraren så lär det inte funnits någon sådan.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Haha, underbar! Vad fan bråkade de om, hade gärna sett upprinnelsen till det hela...

This is the begining of all the controversy with Summernats claiming that Steve Nogas did not Qualify for Sundays finals because he did not obey the fire marshalls directions, claiming the fire marshall told Steve not to start the car after it stalled when contact was made with the fence, then claimed to tell Steve to shut the car down once he re-started it. Clearly you can see at 0:48 we hit the wall and at no point did the fire Marshall tell us to shut it down, The Fire Marshall then signaled to the approaching tow vehicle that he wasnt needed at 1:49 and waved us through to exit the pad at 2:02 of the footage. Summernats have since told us we never qualified on friday but at 2:21 you can clearly see the official give steve a qualifying ticket and saying well done mate.

http://www.youtube.com/watch?v=egZ4hZsJkqc
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Närma sig tändkablar på apvarv gör man bara en gång, tro mig.

Jag ryckte en näve på en V8 där ägaren hade bommat att gasstaget tog i luftrenaren på full mutter (och kilade fast där).

En snabb svepande rörelse med armen och rycka alla jag fick grepp om resuterade i att varvet sjönk så pass att lämpligare åtgärder kunde vidtas, jag tror inte ens att jag fick en stöt, men det är möjligt att adrenalinet gjorde att jag inte kände något.

Men du har rätt, att tömma en av brandsläckarna i insuget hade varit mera lämpligt, den hade tappat varv rätt fort av det med...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag ryckte en näve på en V8 där ägaren hade bommat att gasstaget tog i luftrenaren på full mutter (och kilade fast där).

En snabb svepande rörelse med armen och rycka alla jag fick grepp om resuterade i att varvet sjönk så pass att lämpligare åtgärder kunde vidtas, jag tror inte ens att jag fick en stöt, men det är möjligt att adrenalinet gjorde att jag inte kände något.

Men du har rätt, att tömma en av brandsläckarna i insuget hade varit mera lämpligt, den hade tappat varv rätt fort av det med...


Jag hade inte ryckt en kabel på en sådan iaf.
Chansen är rätt stor att de är en som spole som sitter på Funny-Cars och det hade blivit spännande.

The ignition system provides initial 50,000 volts and 1.2 amperes
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tydligen hade brandinspektörerna inte godkänt honom, och då körde han rakt genom dem och upp på banan...
Står om det i texten till videon.

Det är ofta lite gnäll på besiktningskillarna för att de är för noga (fjantiga).
Sällan i småland dock efter att "Hedda" blev nekad att starta eftersom overallen inte var godkänd.
Han fick låna en ordentlig rallycrossoverall och balaklava av en medtävlare.
Klarade sig med en bränd näsvinge.

Sjuuukt OT.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Inte skratta direkt. Men småle lite :D

http://www.youtube.com/watch?v=lYaIFvRqv2k

Mercedes_190E_Evolution_II.jpg


:)

MB-190DTM-05-1024.jpg


:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top