Triumph Thruxton-tråden.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag räknar 6 hotellbokningar från Västkusten.

BJN
TMax
Stevie
Sixty
yonsson
Twintorsk (Kommer boka inom kort)

Har dock inte sett en enda Östkustbo som bokat ännu... :7peta -Eller har jag missat någon? Vi har ju några lurkers som aldrig skriver i och för sig. Snapphanen? Hasse? "hsj0-va det nu var" -Erich verkar sugen...

Känns som att vi kanske kan slå rekord i år!? :banana
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag räknar 6 hotellbokningar från Västkusten.

BJN
TMax
Stevie
Sixty
yonsson
Twintorsk (Kommer boka inom kort)

Har dock inte sett en enda Östkustbo som bokat ännu... :7peta -Eller har jag missat någon? Vi har ju några lurkers som aldrig skriver i och för sig. Snapphanen? Hasse? "hsj0-va det nu var" -Erich verkar sugen...

Känns som att vi kanske kan slå rekord i år!? :banana

Bra yonsson. Har också funderat i samma banor.

Väst kommer på bred front. Kan bli ännu fler om t.ex. Hasse och 1014 får för sig att köra med.
Å har ni köpt en högljudd och lättställd väckarklocka till Twintorsk som vi sa. jag är med och delar. :)
Sen om man söker på Thruxton bland deltagare på sporthoj så finns det ett flertal som aldrig skriver här och många från Göteborg. HojIrene, hur blir det med dig, du kunde inte den helgen vi spikade. Inte när du fyllde i på Doodle. Ändrat sig? Snapphanen hoppas vi givetvis på ännu.

Syd kommer med Thruxtonerich bara det regnar. Eller var det tvärtom. Kommer inte ihåg. Det är något med Thruxtonerich och regn. Antingen älskar han det eller så hatar han det. Kan fan inte komma ihåg vilket.

Nord tror jag kommer med McThrux och Ahoff. Tror alltså! Hoppas alltså!

Fast Öst????????

hs01jowe har du bytt bakdäck så du kan köra en runda eller är det lika blankt som förra året?

Middleton och Dav1d är ju från Stockholm och har skrivit upp sig på Doodle. Hoppas ni kan komma. Ta med er några fler på Bonneville/Thruxton/Scrambler.

Så här trevligt såg det ut i fjol

1. Torget Askersund

2. Infarten till Gränna

3. Hamnen i Gränna

http://www.youtube.com/watch?v=FlzFQXiVQOo
http://www.youtube.com/watch?v=G5K_V4i5eEk
http://www.youtube.com/watch?v=FE07JJzAFg8
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
BJN
TMax
Stevie
Sixty
yonsson
Twintorsk (Kommer boka inom kort)
Det blir en fin samling hojar som möter upp BJN och ev. andra bohuslänningar på Preem i Överby (Trollhättan) kl 9 den 29/6! Och ett par timmar senare så möter vi upp "88 hk på bakhjulet-Erich" i Tived.

- Men var är östkustfolket?
- Dalfolket, är ni på i år igen? Både Ahoff och McThrux kunde komma med den helgen enligt Doodle http://doodle.com/vuvz3tr595yqb55v Hoppas att de planerna håller även nu när det börjar närma sig.
- Skånegänget, någon som kan ta sig till Göteborg kl. 8, Trollhättan kl. 9, Tived kl. 12 eller Askersund kl. 13? Ev. kan ni ta det i två etapper? Med stop-over i Göteborgstrakten? Ev. har jag plats hemma i källaren för ett par pers.
- Andra? Bara att hänga på med sin Thruxton, Bonnie eller Scrambler. *)

*) Det här är ju en nörd-resa för oss som nördat in oss på dessa vackra hojar... :)
 
Last edited:

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Hejsanhej! Jorå, dalfolket är nu inbokade på Rocksjön 29-30/6. Nu hoppas vi bara på bra väder :)
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Syd kommer med Thruxtonerich bara det regnar. Eller var det tvärtom. Kommer inte ihåg. Det är något med Thruxtonerich och regn. Antingen älskar han det eller så hatar han det. Kan fan inte komma ihåg vilket.
BJN skrev:
Ha ha, vatten är ju sånt som man tvättar sig i och i enstaka fall dricker om alen och singel malten har tagit slut.
Jag kan också tänka mig simma i vatten. Vatten i fast form, dvs. snö eller is, är inte heller till någon större glädje eftersom snön alltid ligger i vägen och måste förflyttas och is är halt och synnerligen osäkert att förflytta sig på...dessvärre måste jag konstatera att vatten är en nödvändighet för vår existens och jag tvingas lite motvilligt acceptera detta faktum..i min drömvärld regnar det nattetid och är soligt och +20 grader C på dagen, det ideala mc-vädret. Av och till inträffar verkligen detta fenomen och då grenslar jag järnhästen och rider ut i full galopp.. glädjen är fullständig!!!!!!!
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ja då är original fälgar, ekrar och nipplar sålda till ett hojbygge i Tyskland.
Om nån är intresserad har jag en aluminium framskärm, (Mas) polerad, till 18" hjulet inkl. fästet i svarteloxerat.
Något lite ytliga repor som säkert går att polera bort. 500 riksdaler + frakt. Likadan som syns på mina bilder i tidigare inlägg. Skicka gärna PM om det är något ni behöver, har en hel del andra originaldelar liggande, tex bromsok m skiva, lamphållare, kamaxlar, fram o bakskärm mm.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Som uppvärmning och inspiration inför Vätternturen 2013 får ni det här. Mest Guy Martin. Jag har mailat och frågat om inte han och John (Mcguinness) kan möta upp i Askerssund. Har inte fått nåt svar än men jag bokar ändå ett par rum åt dem på Rocksjön. Jag har sagt i mailet att det gäller Bonneville/Thruxton /Scrambler så de inte kommer med några andra hojar. Sen har jag även sagt i mailet att det kan nog gå lite fort ibland men det är helt ok att inte haka på för vi stannar alltid och väntar. Ingen ska köra över sin förmåga och alla ska njuta. Tror annars att de kan vara lite oroliga att det ska gå för fort för dem. Vi får se om de kommer. Håll till godo med Guy Martin så länge. John har ni sett förr.Men det tål att upprepas.
http://www.youtube.com/watch?v=QVXc29ZgutI

http://www.youtube.com/watch?v=DWbiNik10CM
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Quick release saddle

Ja så monterade jag då mitt snabblås för sadeln idag och blev helnöjd.

Tog inte lång stund tack vare en handskriven beskrivning från tillverkaren. Jag har tagit en del bilder idag och ska sätta ihop en installationsanvisning som han ska få av mig att skicka med som PDF för jag tror att han kommer att sälja mer av detta kit.

Han har utvecklat det hela och säljer nu också ett kit som har öppning med nyckel. Jag vill inte ha fler nycklar att hålla reda på så jag nöjde mig med ett som öppnas med knopp. När ni ser bilderna så är jag medveten om att det kan dras undan snyggare. Det får bli en senare uppgift.

Första bilden visar vad man får med. Andra bilden låset monterat på hojen. Tredjebilden det som ska monteras på sadeln och så fjärde bilden det färdiga resultatet.
 

Bifogat

  • DSC_0001.jpg
    DSC_0001.jpg
    233.4 KB · Visningar: 69
  • DSC_0012.jpg
    DSC_0012.jpg
    235.2 KB · Visningar: 94
  • DSC_0022.jpg
    DSC_0022.jpg
    217.6 KB · Visningar: 100
  • DSC_0030.jpg
    DSC_0030.jpg
    233.8 KB · Visningar: 107

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Thruxton-Trajan ska säljas.
Pris beroende på utsmyckning 65-70´kr
Nya Dunlop däck -12
Oljebytt i höstas innan vintervilan.
Knappt 700 mil sedan -09

Blir lite grejer över, och kan väl tänka mig att montera på orginaldelar igen och sälja det monterade lösgodiset om någon är intresserad, och priset motiverar en demontering.

Lösgodis:
-Powercomander 5.
-Arrow 2-1 rör och dämpare (med sond).
-Kromade sidokåpor.
-Grålackad cuts.
-Flyscreen.

Sitter monterat.
-LSL fotpinnar x 4.
-LSL backspeglar.
-LSL styrkrona.
-LSL clipon.
-Raask Minizoom med grövre rör.
-ICON stötar.
-Monza tanklock.
-Frästa alu-lock till fusk fuggarna.
-Ställbara broms/kopplingsgrepp.
-Joker alu lock till bromsvätske behållare.
-Joker alu plugg för olje påfyllningen.
-Joker tändningslås flytt.
-Joker lamphållare fram.
-KN filter.

Har du kvar Arrow 2-1 och vad skall du isf ha för det?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ursäkta Björn, men jag fattar inte vitsen med det där låset. Har du byggt nåt litet fack under sadeln eller? -För det har inte jag.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vill bara meddela att jag drack några pints, som jag lovade, åt HasseD på ThruxtonTreffen!

Clearwater´s Smiler var den bästa...:banana

£ 3 för en pint tycker jag var hyfsat pris...

Inte en Thruxton dock på träffen men vi var nära banan. Thruxton alltså
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Efter att ha varit mellan två hojar i åtta år på grund av studier och lite annat så har jag äntligen fått råd med hoj igen och har skaffat mig en Thruxton. :banana

Så nu behöver jag folk som kan visa mig schysta vägar i Stockholms-området för senast som jag hade hoj bodde jag i Falkenberg nere på västkusten. :p

Här bjuds på en bild som jag tog på vägen hem från Hojcenter när jag, med mindre lyckat resultat, försökte undfly rusningstrafiken på E4an.
alikzus_thruxton.jpg
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
IOM 2012 med trajjan, låt mig åka tillbaka nu!
 

Bifogat

  • Bild 654.JPG
    Bild 654.JPG
    132.9 KB · Visningar: 101

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ursäkta Björn, men jag fattar inte vitsen med det där låset. Har du byggt nåt litet fack under sadeln eller? -För det har inte jag.

Vitsen är att det SKA vara den öppningen på en sadel. Inte några jävla svåråtkomliga skruvar.
Nä,yonsson,inget fack där men hoppas kunna hitta något som kan fungera som verktygsväska att fästa runt ramstolpen nu när luftboxen är borta.
 

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Efter att ha varit mellan två hojar i åtta år på grund av studier och lite annat så har jag äntligen fått råd med hoj igen och har skaffat mig en Thruxton. :banana

Så nu behöver jag folk som kan visa mig schysta vägar i Stockholms-området för senast som jag hade hoj bodde jag i Falkenberg nere på västkusten. :p

Här bjuds på en bild som jag tog på vägen hem från Hojcenter när jag, med mindre lyckat resultat, försökte undfly rusningstrafiken på E4an.
View attachment 386423

Börja med att boka in Vättern Runt 29-30/6 med övernattning på Rocksjön i Jönköping! Se inlägg här ovan.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vitsen är att det SKA vara den öppningen på en sadel. Inte några jävla svåråtkomliga skruvar.
Nä,yonsson,inget fack där men hoppas kunna hitta något som kan fungera som verktygsväska att fästa runt ramstolpen nu när luftboxen är borta.

Så anledningen är att det borde vara så? Haha, underbart, det argumentet köper jag! :hihi
 
Last edited:

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Garage


29.jpg
Bara det här blir klart så ska jag börja modda som alla andra :yoparty.
Ser mycket fram emot Vättern runt...
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Plockipinn...

P6070002.jpgDå har man kommit en bit till, nu rullar eländet om än något stötigt under gluteus maximus. Mest nöjd är jag nog med ljuddämparna - tar betydligt mycket mindre plats än originalen. Besiktning på tisdag. Anmälan till Vätternrundan följer om utfallet blir positivt.:Bugar
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top