Triumph Thruxton-tråden.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ett sådant här kanske? 133 dB borde räcka. Priset är 20 GBP inklusive frakt från eBay.uk STEBEL TM80/1 ELECTROMAGNETIC 12V SIGNAL HORN 133dB
När jag läste ditt inlägg så fick jag tänka lite om jag någonsin använt signalhornet på en hoj å det har jag nog inte gjort. Storstadsproblem?:)
Ja, jag har tittat på det. Lite klunsigt, kanske. Å andra sidan sitter signalhornet rätt så undanskymt. Testar kanske ett sådant. Bättre än att bli påkörd... Och du har nog rätt - ett storstadsproblem! Men två incidenter samma dag är två för mycket. Det är inte heller första gången det sker, fast i regel kan man "skrämma bort" dem med avgasljudet. Och då kör jag ända bara med TOR :) Yonsson eller speedtwin skulle aldrig ha det här problemet!:D Loud pipes, du vet (fast inom vissa gränser).
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fick precis reda på att några har fått problem med original likriktaren efter byte till LiFePo- batterier så därför har jag för säkerhets skull beställt en ny "uppgraderad" variant från Düskland. Originalet kan visst bli för varm och "brinna upp". En kille rapporterar tom. 2st uppbrunna original. Börjar bli dyrt det här!!!!
Inte roligt om man stannar mitt ute i "långtborta/hemifrån".

Det var riktigt snabba ryck... likriktaren redan här idag.. det kallas service !!!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det var riktigt snabba ryck... likriktaren redan här idag.. det kallas service !!!

Ja det var verkligen snabbt. ACE café i London var inte lika snabba men i dag dök grejerna upp. Å jag är helt nöjd med allt.

Jag är så långt från konstnärlig man kan komma så att designa och lacka hjälm själv är uteslutet. Den Nolan NO1 som jag har såg dock för tråkig ut. Ville ha något som påminde om den på min Joe Bar-jacka. Jag är nöjd med vad några klisterbitar kan göra och billigt var det också!
 

Bifogat

  • JOE BAR front.jpg
    JOE BAR front.jpg
    231.5 KB · Visningar: 79
  • DSC_0189.jpg
    DSC_0189.jpg
    225.4 KB · Visningar: 93
  • DSC_0191.jpg
    DSC_0191.jpg
    222.9 KB · Visningar: 66

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ja det var verkligen snabbt. ACE café i London var inte lika snabba men i dag dök grejerna upp. Å jag är helt nöjd med allt.

Jag är så långt från konstnärlig man kan komma så att designa och lacka hjälm själv är uteslutet. Den Nolan NO1 som jag har såg dock för tråkig ut. Ville ha något som påminde om den på min Joe Bar-jacka. Jag är nöjd med vad några klisterbitar kan göra och billigt var det också!

Ser bra ut :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Fick faktiskt några positiva kommentarer idag då jag besökte en träff för entusiastfordon. Den heter fjordträffen (www.fjordtraffen.se) och det är träff 18-21 torsdagar i jämna veckor fram till början av september.

Tyvärr mest bilar men om ni sörlänningar samlar er så kan i ni ju i samlad tropp ta er dit någon gång och brumma in på ängen.

Idag så kom jag sent. ( Var på systemet och handlade whisky men glömde att stoppa ner den i ryggsäcken så jag fick åka tillbaka....)

I a f så kom jag vid sjutiden och dundrade in på ängen med nedfällda goggles. Det kom genast fram folk och undrade om jag hade renoverat den själv. Jag berättade då hela historien om hur jag köpt ett gammalt vrak från 1968 och under många år lagt sammanlagt 3000 h. Bl.a hade jag också moderniserat den med skivbroms och satt på ett kit med överliggande kammar. Ingen verkade tvivla och jag var ett tag stor i deras ögon men var ju efter en stund tvungen att berätta sanningen. Den är ju faktiskt från 69 och var bra skick redan när jag köpte den.:D
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
LSL Clipon part1

Var och tränade idag. Kom hem käkade och sen fick jag sån energi boost att jag kände att jag bara MÅSTE slänga på cliponsen på momangen. Hade nämligen fixat expander innan jag tränade.

Kommer ner till garaget och det första bakslaget kommer när jag inser att bult och mutter till expander är för stora för att gå genom spegel fästet. Äh Skitsamma tänker jag. Jag får köra med Musse Pigg speglarna till vidare.

Jag hade hoppats på att jag kunde lossa uppe i kronan och bara trycka upp gaffeln men icke!
Det blev till att lossa broms ok, stänkan och framhjulet innan jag fick igenom gaffeln.
När väl det var var gjort och återställt så klämde jag på mina clipons.
Det blev fint på vänster sida men högersidan fick jag inte på sista 2 cm:huvet
Bromsvätskebehållaren tar i clipon'et!!!!
Jag hade inte så mycket energi kvar så jag pallade inte att byta tillbaka utan det får vara som det är.

Nästa uppenbarelse var att efter som bromshandtaget hade hängt i luften under hela mecket så hade det kommit luft i bromssystemet. Bromsen tar bra men det är inte så skön känsla i den.

SÅÅÅ jag kickar igång för att köra ca 400 meter hem på en provtur men fula Musse speglar, en svampig broms och en gasvajer som hade klämts nånstans så att de fick jävligt hög tomgång. Spontant tycker jag det blev fulare men det kan vara ovanan och speglarna. Nu vet jag inte om jag ska köra hela räcet och dundra på med ISR handtag... Då kommer ju högersidan gå på ordentligt i alla fall, men jag måste bestämma mig för om det blev snyggare eller fulare. Just nu blev jag av med min gulliga lilla klocka också.

Vad tycker ni om ni blundar för speglarna?
Det blir ju cleanare i alla fall:) Jag kanske är mest sur för det gick lite illa att mecka. Ska klämma in lite feedback hur det känns att köra sänkt imorn.
 

Bifogat

  • IMG_1357.jpg
    IMG_1357.jpg
    240.2 KB · Visningar: 78
  • IMG_1359.jpg
    IMG_1359.jpg
    241.7 KB · Visningar: 131

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tycker det ser lite lurigt ut med clipons ovanpå sådär, stora hål i kronan ju, o nya thruxtons har ingen varvräknare alltså? :)
Själv hade jag ett mindre helvete med att få på mitt raaskstyre under kronan. Gummit runt lampfästena var värst.. Mkt pilligt men funkade bra till slut, gillar att styret är bredare.
No more Mr.gamnacke.
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Var och tränade idag. Kom hem käkade och sen fick jag sån energi boost att jag kände att jag bara MÅSTE slänga på cliponsen på momangen. Hade nämligen fixat expander innan jag tränade.

Kommer ner till garaget och det första bakslaget kommer när jag inser att bult och mutter till expander är för stora för att gå genom spegel fästet. Äh Skitsamma tänker jag. Jag får köra med Musse Pigg speglarna till vidare.

Jag hade hoppats på att jag kunde lossa uppe i kronan och bara trycka upp gaffeln men icke!
Det blev till att lossa broms ok, stänkan och framhjulet innan jag fick igenom gaffeln.
När väl det var var gjort och återställt så klämde jag på mina clipons.
Det blev fint på vänster sida men högersidan fick jag inte på sista 2 cm:huvet
Bromsvätskebehållaren tar i clipon'et!!!!
Jag hade inte så mycket energi kvar så jag pallade inte att byta tillbaka utan det får vara som det är.

Nästa uppenbarelse var att efter som bromshandtaget hade hängt i luften under hela mecket så hade det kommit luft i bromssystemet. Bromsen tar bra men det är inte så skön känsla i den.

SÅÅÅ jag kickar igång för att köra ca 400 meter hem på en provtur men fula Musse speglar, en svampig broms och en gasvajer som hade klämts nånstans så att de fick jävligt hög tomgång. Spontant tycker jag det blev fulare men det kan vara ovanan och speglarna. Nu vet jag inte om jag ska köra hela räcet och dundra på med ISR handtag... Då kommer ju högersidan gå på ordentligt i alla fall, men jag måste bestämma mig för om det blev snyggare eller fulare. Just nu blev jag av med min gulliga lilla klocka också.

Vad tycker ni om ni blundar för speglarna?
Det blir ju cleanare i alla fall:) Jag kanske är mest sur för det gick lite illa att mecka. Ska klämma in lite feedback hur det känns att köra sänkt imorn.

Styrändsspegel & magurabroms så blir det najs. De är mycket smuttare än svennebromsen.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
...men jag måste bestämma mig för om det blev snyggare eller fulare. Just nu blev jag av med min gulliga lilla klocka också.Vad tycker ni om ni blundar för speglarna? Det blir ju cleanare i alla fall:)
Svårt fall. Rent och snyggt förut, mjuka linjer, prydligt. Tuffare efteråt, men vassare, mindre harmoniskt. Så bara att välja på rundare/mjukare (snyggare) eller tuffare mera race-igt.

Tycker det ser lite lurigt ut med clipons ovanpå sådär, stora hål i kronan ju, o nya thruxtons har ingen varvräknare alltså? :)
Det är ju en Bonnie, därav detaljskillnaden.
 
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
LSL Clipon Part II

Jahapp Nu har jag kört hojen till jobbet och hunnit känna lite mer på resultatet.

På vägen hit så kände jag i alla fall att jag fick en aning räcigare körställning. Hojen beter sig mycket snällare in i böj, genom böj och ut ur den. Köregenskapsmässigt så blev det en positiv förändring med sänkningen.

Jag ska försöka få på mina bar end mirrors och se hur det ser ut till helgen. Sen kanske jag kan trycka ner klockan i ett av hålen.

Fortfarande så känns det som att hojen ser helt annorlunda ut :confused:
 

Bifogat

  • IMG_1360.jpg
    IMG_1360.jpg
    257 KB · Visningar: 98
  • IMG_1361.jpg
    IMG_1361.jpg
    259.3 KB · Visningar: 82
  • IMG_1362.jpg
    IMG_1362.jpg
    259.6 KB · Visningar: 86
Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Kom hem nu efter en vecka på kurs..
Oj jävlar vad det hade hänt saker här... Det moddas högt o lågt köps grejer, Det tillhör ju vinter halv året. Vad skall ni då göra??:D

BJN. alias Jackmannen.:D din hjälm blev cool:tummenupp
teargaz. Clipon är snyggt, men jag vet inte om jag tycker det är så bra placering ovanför kronan... men det är ju bara min åsikt.. för övrig en jävlig snygg hoj, hel svart är dáshitt:tummenupp
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jahapp Nu har jag kört hojen till jobbet och hunnit känna lite mer på resultatet.

På vägen hit så kände jag i alla fall att jag fick en aning räcigare körställning. Hojen beter sig mycket snällare in i böj, genom böj och ut ur den. Köregenskapsmässigt så blev det en positiv förändring med sänkningen.

Jag ska försöka få på mina bar end mirrors och se hur det ser ut till helgen. Sen kanske jag kan trycka ner klockan i ett av hålen.

Fortfarande så känns det som att hojen ser helt annorlunda ut :confused:

Funderar på att skaffa likadant, men jag flyttar nog upp kronan och sätter dem under istället, behöver iofs byta lamphållare då också.
Börjar bli dyrt detta nöje.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Svårt fall. Rent och snyggt förut, mjuka linjer, prydligt. Tuffare efteråt, men vassare, mindre harmoniskt. Så bara att välja på rundare/mjukare (snyggare) eller tuffare mera race-igt.

Det är ju en Bonnie, därav detaljskillnaden.

Isåfall blev den ju möe fräckare! Ser nästan precis ut som en thruxton :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
I a f så kom jag vid sjutiden och dundrade in på ängen med nedfällda goggles. Det kom genast fram folk och undrade om jag hade renoverat den själv. Jag berättade då hela historien om hur jag köpt ett gammalt vrak från 1968 och under många år lagt sammanlagt 3000 h. Bl.a hade jag också moderniserat den med skivbroms och satt på ett kit med överliggande kammar. Ingen verkade tvivla och jag var ett tag stor i deras ögon men var ju efter en stund tvungen att berätta sanningen. Den är ju faktiskt från 69 och var bra skick redan när jag köpte den.:D
:D Klockrent!

Vad tycker ni om ni blundar för speglarna?
Det blir ju cleanare i alla fall:) Jag kanske är mest sur för det gick lite illa att mecka. Ska klämma in lite feedback hur det känns att köra sänkt imorn.

Jag tycker det blir mycket coolare, men vinkeln är ju helt platt. Mina är mer vinklade bakåt, vilket jag tycker är snyggare. -Men det är ju en preferens som även påverkar körbarheten, så det är ju en smaksak.
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Lev. besked på dämparna

Äntligen.
Dämparna skall finnas för avhämtning innan Midsommar.
Man undrar var dem tillverkas, senast Torsdag skall dem levereras. :tummenupp
 
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Tack för alla kommentarer. Jag håller nog faktiskt med er alla om allt ni har sagt:)

Nu har jag i alla fall fått på speglarna och då känns det mycket bättre. Handtaget på högersida sitter även där det ska. Inte bra att stressmecka. Vinkeln är justerad så att den sitter kanon i händerna nu när jag kör. Ska se om jag hittar nån lösning på att få tillbaka klockan bara.

Ang att dom sitter ovanpå kronan:
Som jag tidigare sagt så vill jag behålla den svarta looken genom hela gaffelbenet. Skulle jag satt dom under så hade gaffeln fått lysa igenom samt att det ändå skulle se kaiko ut med gaffelbenen som sticker upp genom kronan. Jag vill ju ha den sänkt fram och då tycker jag ändå att detta blev bästa lösningen.

Idag tycker jag den ser lite cleanare ut och lite räcigare.
Ni andra som har clip ons tycker jag ska prova att sänka lite fram. Helt klart en roligare körupplevelse:)

[YOUTUBE-ID]_Q-kKjMTP8o[/YOUTUBE-ID]

PS: Säg gärna att ni gillar låten också;-)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top