Honda Hornet 900

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
.

Jasså, där ser man.

Sålde r1an idag till någon lycklig person och ska nu slänga iväg pengar på en Hornet :)

Någon mer som vill bli av med sin? Gärna under 2k mil. :)

Förresten, ingen som sitter inne på slipon till en Hornet 900 och vill sälja?

edit: vad kostar en 1800mil service och vad innefattar den?
 
Last edited:

Falcken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Sthmlregionen
Hoj
bambustaket på 1100 cc
Hondas 1800 mila servicen består av följande åtgärder:
1.Rengöring av luftrenare
2.Rengöring vevhusventilation
3.Kontroll av tomgångsvarvtal
4.Byte av bromsvätska
5.Kontroll av bromsbelägg
6.Kontroll koppling

Så den är ju inte speciellt avancerad. Långr ifrån 2400mila servicen då ventilerna skall justeras. Den stora servicen är också ganska dyr, kostar ca 5500-7500 kr.:huvet

Den stora servicen är gjord på min hoj nyligen som är TILL SALU :) :) :)
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Hondas 1800 mila servicen består av följande åtgärder:
1.Rengöring av luftrenare
2.Rengöring vevhusventilation
3.Kontroll av tomgångsvarvtal
4.Byte av bromsvätska
5.Kontroll av bromsbelägg
6.Kontroll koppling

Så den är ju inte speciellt avancerad. Långr ifrån 2400mila servicen då ventilerna skall justeras. Den stora servicen är också ganska dyr, kostar ca 5500-7500 kr.:huvet

Den stora servicen är gjord på min hoj nyligen som är TILL SALU :) :) :)

Du menar att det inte ens byts olja? Kontroll bromsbelägg, vilken uppoffring av dem. Hoppas verkligen det är billigt :)

Tack för hjälpen.
 

Brinke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha yzf R1 1999
Du menar att det inte ens byts olja? Kontroll bromsbelägg, vilken uppoffring av dem. Hoppas verkligen det är billigt :)

Tack för hjälpen.

jag jobbar honda gbg å vi kollar bromsbeläggen å sen e det byte av luftfilter på 1800 mila servicen.. hos oss iallafall sen kan säkert några handlare såla med det! :huvet

Nu har jag snackat med stans Honda-återförsäljare och beställt ett nyckelämne (280:) som borde komma under veckan. Sen ska nyckeln till låssmeden som ska "svarva till" den och sedan till verkstan som får programmera den. Ska bli intressant att se hur mycket verkstan tar för programmeringsjobbet. :va

dom borde ta runt 300 för programeringen.. du kan ju böja tillbaka nyckeln om den går av så e det bara att se till att du sparar delarna! :)
 
Last edited:

Falcken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Sthmlregionen
Hoj
bambustaket på 1100 cc
Den servicen kan inte kosta många kronor?

Enligt Hondas servicschema så behöver man bara byta motorolja vid dessa intervaller,
100 mil
1200 mil
2400 mil
3600 mil
osv Kan ju säga att jag gör det oftare..... nog för att de bygger bra hojar men lite extra kärlek skadar nog inte.:yoparty
bromsvätska och kylarvätska skall bytas vart annat år.:rolleyes:
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Enligt Hondas servicschema så behöver man bara byta motorolja vid dessa intervaller,
100 mil
1200 mil
2400 mil
3600 mil
osv Kan ju säga att jag gör det oftare..... nog för att de bygger bra hojar men lite extra kärlek skadar nog inte.:yoparty
bromsvätska och kylarvätska skall bytas vart annat år.:rolleyes:

Sådär ja, då är man också ägare av en hornet 900. Buskul hoj som helt rätt ut :)

Blir nog en rolig sommar!
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Den här tråden är ju galet trött! Är det inget go i er hornet ägare?

Jag börjar med en fråga; vart kan jag få tag i minispeglar till hojen? typ såna som sticker ut från styrändarna eller liknande minimalt men som ändå fyller funktionen :)
 

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
Hej alla 900:rare kul med en sån.....
Lite stöd i min förvirring tack, jag har fått ett pris på 5500 för ett par leo vince alu....6900 för carbon.....bra pris lr???

Den här tråden är ju galet trött! Är det inget go i er hornet ägare?

Jag börjar med en fråga; vart kan jag få tag i minispeglar till hojen? typ såna som sticker ut från styrändarna eller liknande minimalt men som ändå fyller funktionen :)

http://www.bikeshop.se/bilder/mellan/10028213.jpg

ser att det skrivs lite om kostnader, det är bara att vara glad för alla handlare som har valt en smart affärsidé....:D
 
Last edited:

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Hej alla 900:rare kul med en sån.....
Lite stöd i min förvirring tack, jag har fått ett pris på 5500 för ett par leo vince alu....6900 för carbon.....bra pris lr???

Hm, ingen aning, men jag är också på jakt efter nya slip-ons. Jag vet inte vad som är rimligt att betala eller vilka märken som är bäst (främst ljudet jag är ute efter i dagsläget om jag ska vara ärlig), men någon kanske har tips? Finns det tips på någon billig butik att handla ifrån?
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Hej alla 900:rare kul med en sån.....
Lite stöd i min förvirring tack, jag har fått ett pris på 5500 för ett par leo vince alu....6900 för carbon.....bra pris lr???



http://www.bikeshop.se/bilder/mellan/10028213.jpg

ser att det skrivs lite om kostnader, det är bara att vara glad för alla handlare som har valt en smart affärsidé....:D

Äntligen lite liv i tråden. Jag tror 5500kr är jäkligt bra. Det lägsta jag hittat hitills är 6595kr för Leo vince alu.

Nu har jag hunnit köra ca 30mil med hondan och jag måste säga att varenda kilometer har jag haft ett leende på läpparna. Visst, r1an är roligare när det går riktigt fort men hondan är roligare på allt annat :)

ps. såna där backspeglar har jag på. Jag letar ännu mindre :)

Hm, ingen aning, men jag är också på jakt efter nya slip-ons. Jag vet inte vad som är rimligt att betala eller vilka märken som är bäst (främst ljudet jag är ute efter i dagsläget om jag ska vara ärlig), men någon kanske har tips? Finns det tips på någon billig butik att handla ifrån?

Jag har leo vince alu på min och ljudet är fenomenalt! Jag skule gärna få tag i ett par yoshi men dom lär ju kosta en jäkla massa dollars :)
 
Last edited:

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
Äntligen lite liv i tråden. Jag tror 5500kr är jäkligt bra. Det lägsta jag hittat hitills är 6595kr för Leo vince alu.

Nu har jag hunnit köra ca 30mil med hondan och jag måste säga att varenda kilometer har jag haft ett leende på läpparna. Visst, r1an är roligare när det går riktigt fort men hondan är roligare på allt annat :)

ps. såna där backspeglar har jag på. Jag letar ännu mindre :)



Jag har leo vince alu på min och ljudet är fenomenalt! Jag skule gärna få tag i ett par yoshi men dom lär ju kosta en jäkla massa dollars :)

Jag har bara lyssnat på youtube och där låter yoshi grymt skönt. Jag såg ett par y för 4000 på blocket, när jag skickade mail och kollade efter 10 min så var annonsen borta.....rykande tillgång kan man säga.

Men du är nöjd med leovince, har du tagit ur insattsen?
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag har också försökt lyssna på lite youtube-klipp och sånt, men det är svårt att höra eftersom många har så dålig ljudkvalite. Jag hörde dock ett par Akrapovic som lät ganska bra, tyvärr verkar ett par kosta en förmögenhet.
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Jag har bara lyssnat på youtube och där låter yoshi grymt skönt. Jag såg ett par y för 4000 på blocket, när jag skickade mail och kollade efter 10 min så var annonsen borta.....rykande tillgång kan man säga.

Men du är nöjd med leovince, har du tagit ur insattsen?

Insatserna är ute och ljudet är t*mejfan bättre än i min r1a.
Helt galet sound (metalliskt) och högt :)

Jag har aldrig varit någon Leo Vince älskare men det börjar vända. Värt varenda krona :tummenupp
 

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Jag är lycklig ägare till ett par Yoshi som jag kan intyga att dom låter skönt.
Just nu är det väldigt mycket familj:) o mycket,mycket lite hoj,sporthoj.com surfning.:(
Skulle oxå villja hitta ett par snygga speglar,skrik om ni hittar några.
Har sett många snygga men inga som är bra sikt i.
Det är enda anledning att jag har kvar mina org,för at det är så bra sikt.
Annars är det lite projekt som ligger o väntar på mej att jag ska få tid o ork över.Nytt lyse och hugger som ska lackas.M.m.

Kul att se flera nöjda Hornet ägare där ute:tummenupp
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Hm, ingen aning, men jag är också på jakt efter nya slip-ons. Jag vet inte vad som är rimligt att betala eller vilka märken som är bäst (främst ljudet jag är ute efter i dagsläget om jag ska vara ärlig), men någon kanske har tips? Finns det tips på någon billig butik att handla ifrån?

Jag kan ge tips på vad du inte ska köpa om du är ute efter ljud.
Jag hade ett par BOS kolfiber tidigare som inte lät mycke.Efter en liten incident i höstas så fick jag byta lite grejer på hojen bla dämparna.
Så denna gången bytte jag till Leo Vince titanium,jävlar vilket ljud,får ju gåshud varje gång man startar hojen.Tyvär vet jag inte priset på dessa
då försb. betalade.Kolla även i mitt garage,tycker jag har fått till baken
ganska ok faktiskt.
 

Bonde

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Hok
Hoj
Hornet 900
Finns det någon som har kromade hus till org hastighetmätare och varvräknare? Sitter dom bara från -05 på 900? Såna skulle jag vilja ha!
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag kan ge tips på vad du inte ska köpa om du är ute efter ljud.
Jag hade ett par BOS kolfiber tidigare som inte lät mycke.Efter en liten incident i höstas så fick jag byta lite grejer på hojen bla dämparna.
Så denna gången bytte jag till Leo Vince titanium,jävlar vilket ljud,får ju gåshud varje gång man startar hojen.Tyvär vet jag inte priset på dessa
då försb. betalade.Kolla även i mitt garage,tycker jag har fått till baken
ganska ok faktiskt.

Hehe, ok, jag ska jaga efter Leo Vince då!

Riktigt snygg hoj! Jag gillar kolfiber-grejen du har istället för handtaget bak, tufft med fälgstripes och rensningen blev ju kalas! :tummenupp
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Hehe, ok, jag ska jaga efter Leo Vince då!

Riktigt snygg hoj! Jag gillar kolfiber-grejen du har istället för handtaget bak, tufft med fälgstripes och rensningen blev ju kalas! :tummenupp

Har Leo Vince på min med, låter riktigt gött kan jag säga:yoparty

Någon som har erfarenhet av att köra hornet på bana? Har problem med att fotpinnarna slår i hela tiden.
 
Last edited:

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Fotpinnarna har ju en tendens till att ta i,men det har jag bara märkt om jag svänger åt ett håll reser upp fort och snabbt in i en böj åt andra hållet.Man trycker ju ihop dämparn en del då.Har ju en dock justerat den ett hack upp än orginal för det är väl baserat på en lätt asiat och inte på en 0,1 ton tung
nordbo.Knäskrap har jag också testat utan att fotpinnarna tar i.Har själv aldrig kört bana med min men tror nog inte den skulle skämas för sig.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top