Flygolyckor, flygrädsla mm

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Så här kul har piloterna på NextJet! :D The landning snus! :rofl

http://www.youtube.com/watch?v=YmaIXbD7WrY

Lite kul! :)

Men... NextJet och så kör de med propeller? :confused:

Jag har också vindrutetorkare i bilen, men klarar mig utan alla knappar och instrument. Tror mest de har så många grejor för att det ska se komplicerat ut. :tummenupp En lampa för "kaffet snart slut", en visare som visar hur mycket kaffe som är kvar och så vidare. :brinnerup
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Lite kul! :)

Men... NextJet och så kör de med propeller? :confused:

Jag har också vindrutetorkare i bilen, men klarar mig utan alla knappar och instrument. Tror mest de har så många grejor för att det ska se komplicerat ut. :tummenupp En lampa för "kaffet snart slut", en visare som visar hur mycket kaffe som är kvar och så vidare. :brinnerup

Tror faktiskt att tanken med namnet "NextJet" är att när dom startade är att dom startade med prop-plan och tänker sig att "Jet" är "Next". Fast dom flyger fortfarande prop. :tungan

Klart att dom har massa grejer för att det ska se avancerat ut! Som du sa, en lampa för "kaffet snart slut", mätare för hur mycket kaffe de har kvar, kaffetemperatur, kaffetryck och kaffeflöde.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tror faktiskt att tanken med namnet "NextJet" är att när dom startade är att dom startade med prop-plan och tänker sig att "Jet" är "Next". Fast dom flyger fortfarande prop. :tungan

Klart att dom har massa grejer för att det ska se avancerat ut! Som du sa, en lampa för "kaffet snart slut", mätare för hur mycket kaffe de har kvar, kaffetemperatur, kaffetryck och kaffeflöde.

Kaffe, snus och att veta var man slår på vindrutetorkaren är allt man behöver för att kunna flyga. :hihi
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Kom och tänka på att flertalet gånger har jag haft tändare på mig när jag klivit ombord på flygplan. Det är väl inte riktigt enligt reglementet?
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Flyrädsla?

Vad finns det att oroa sig för liksom?

[YOUTUBE-ID]yazEisISn_U[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]cFTsc6A3KPk[/YOUTUBE-ID]
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
ok... Det kanske är kombinationen av tändare och dynamitgubbe då som dom kan börja gnälla över..

Haft lite recurrent training i veckan och enligt reglemente kan man läsa sig till att man får ha tändstickor och tändare i fickan när man stiger ombord. Men det får inte ligga i handbagaget eller i incheckat bagage. "Strike anywhere" tändstickor är dock inte tillåtna samt "blue flame"-tändare eller pip-tändare.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Lite ball serie som går på Discovery nu. Finns att tanka hem på kända siter om man känner för det med. Bush-piloter är fan riktiga flygare :yoparty

[YOUTUBE-ID]fzv4FAukDTQ[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top