Yamaha FZ-tråden

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
2001 under ombyggnad

funderade på att modda hojen lite:) , har haft en likadan hoj förr så det blev ju enklare än förra gången.
Fler bilder på gång..
 

Bifogat

  • 20101228242.jpg
    20101228242.jpg
    45.7 KB · Visningar: 82
  • 20101228243.jpg
    20101228243.jpg
    41.2 KB · Visningar: 67
  • 20101229252.jpg
    20101229252.jpg
    59.5 KB · Visningar: 75
  • 20101229253.jpg
    20101229253.jpg
    55.7 KB · Visningar: 71
  • 20110104389.jpg
    20110104389.jpg
    44.1 KB · Visningar: 73
  • 20110104397.jpg
    20110104397.jpg
    53 KB · Visningar: 75
  • 20110104393.jpg
    20110104393.jpg
    50.5 KB · Visningar: 75
  • 20110104390.jpg
    20110104390.jpg
    51.4 KB · Visningar: 76

Flodde

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
2011 Yamaha Fz 8 S
Efter en lång och kall vinter så var det äntligen tid att hämta hem min nya mc. OOO vad jag är glad:)
 

Bifogat

  • Fz8.jpg
    Fz8.jpg
    239.2 KB · Visningar: 75
  • Fz8 (2).jpg
    Fz8 (2).jpg
    230 KB · Visningar: 95
  • Fz8 (3).jpg
    Fz8 (3).jpg
    231.2 KB · Visningar: 76

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
tjenare! är ny med mc och är riktigt sugen på en yamaha fazer 600. har hittat en ifrån -98. dock står det i pappren att den ligger på 49kw( ca 70hk?) min fråga är dock om det är någon strypning som man kan ta bort för att få ut 98hk som det är på den andra modellen.

eller hur funkar detta? tacksam för alla svar :Bugar
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Var finns alla på denna tråden? Ni har väl inte krockat nu när det snart är vår:) Hämtar min nya FZ8 på måndag eller tisdag. Tar med tacksamhet emot förslag på lulllull jag kan pryda den med:tummenupp

Ska du kolla på riktig mcporr så kolla in rizomas tillbehör. Lite dyrare men
det är jävligt shysta saker. Men varning utfärdas har man köpt en sak
så vill man bara ha mer:yoparty:yoparty:D:tummenupp

Efter en lång och kall vinter så var det äntligen tid att hämta hem min nya mc. OOO vad jag är glad:)

GRATTIS till hojen:tummenupp
 
Last edited:

Flodde

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
2011 Yamaha Fz 8 S
Ska du kolla på riktig mcporr så kolla in rizomas tillbehör. Lite dyrare men
det är jävligt shysta saker. Men varning utfärdas har man köpt en sak
så vill man bara ha mer:yoparty:yoparty:D:tummenupp

Har varit inne och tittat. Kanon! Beställer redan i kväll

GRATTIS till hojen:tummenupp
Tack för den:yoparty
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Hallå!!

Sitter och funderar på om det inte borde bli en Fz1-N i år. Det ni alla skriver om den så kan det ju absolut inte vara ett tokigt val :tummenupp Har trots allt tröskat igenom tråden nu haha..

Nåväl en liten fråga har poppat upp och kanske någon kan ge mig ett svar...

På Fz1-S har du på passagerar sitsen en "kulle" för att den som åker med skall få bättre plats, komfort eller liknande och frågan är om den sadeln passar till en N modell? Vet att bakramen är olika och då är det väl inte omöjligt att sadeln måtten alt fästpunkter är förändrade??

Önska mig lycka till och hitta ett gott exemplar så man får vara med "officiellt" i tråden :banana

//Wicknertz
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Hallå!!

Sitter och funderar på om det inte borde bli en Fz1-N i år. Det ni alla skriver om den så kan det ju absolut inte vara ett tokigt val :tummenupp Har trots allt tröskat igenom tråden nu haha..

Nåväl en liten fråga har poppat upp och kanske någon kan ge mig ett svar...

På Fz1-S har du på passagerar sitsen en "kulle" för att den som åker med skall få bättre plats, komfort eller liknande och frågan är om den sadeln passar till en N modell? Vet att bakramen är olika och då är det väl inte omöjligt att sadeln måtten alt fästpunkter är förändrade??

Önska mig lycka till och hitta ett gott exemplar så man får vara med "officiellt" i tråden :banana

//Wicknertz

Självklart att du ska köpa dig en FZ1-N jag tror inte att du kommer att ångra dig. De:yoparty:tummenupp:Dt är en helt underbar hoj enligt mitt tycke jag var såld direkt när jag testade den första gången.
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Står och velar mellan en FZ1n-10 och en FZ8n-11:rolleyes:

Någon som kan styra mig åt rätt håll?

Det beror väl lite på vad du är ute efter där är ju ett helt annat klipp i fz1 :an när du kommer upp i lite varv så om du kan tänka dig att det räcker med fz8 så ska du nog inte testa en fz1 för då är jag ganska säker på att du får beslutsproblem. :va:D:va:D
 

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Upptäckte till min förvåning att jag fått sänkt försäkringspremie för iår... Plötsligt går jag från ca. 10.500:- till 8.300:- om året! Frågan är då varför? Är det för att hojen blivit 5 år gammal, för att jag fyllt 27 eller för att jag var så snäll förra året? :p

I alla fall, jag vill putsa lite extra på min skönhet och undrar om ni har några knep för att få motor ordentligt svart igen? Den börjar liksom blekna lite eller bli lite matt/grådassig över cylinderblocket, inte mycket men mycket nog för att irritera mig...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
troligtvis för att den har blivit 5 år gammal. Klarar man besiktningen med Yoshi-rör ?
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Självklart att du ska köpa dig en FZ1-N jag tror inte att du kommer att ångra dig. De:yoparty:tummenupp:Dt är en helt underbar hoj enligt mitt tycke jag var såld direkt när jag testade den första gången.

Jo väntar bara på att den värsta drivisen ska släppa här i Småland så man kan börja provköra.. Ska ge sumon en chans med (ktm 950) men det rycker i gastarmen..

Angående min andra fråga, ingen som har nån idé?

//Wicknertz
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
hahaha, fan jag kan inte sluta skratta :p jag stack ut på en middagstur, det var kallt, halt, det sved i hakan, det stack i fingrarna, men så drog jag på lite vilt inne i stan, lite wheelies, sen ut på motorvägen, en till längre slangning förbi några bilar (1:a gången så klockrent som idag) , satte ner hjulet, och sen var det upp nära toppfart, innan jag svängde av, och körde hem i lugnt tempo. Fan vad ball man kan ha på en nerdrevad FZ1 :)

Inte i nuläget.

Köp en FZ8. Lite bättre försäkring för nån som bor i trafikzon 1. Antagligen bättre förbrukning också. Sen kör du nog lika snabbt med vilken som
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: VBK

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
hahaha, fan jag kan inte sluta skratta :p jag stack ut på en middagstur, det var kallt, halt, det sved i hakan, det stack i fingrarna, men så drog jag på lite vilt inne i stan, lite wheelies, sen ut på motorvägen, en till längre slangning förbi några bilar (1:a gången så klockrent som idag) , satte ner hjulet, och sen var det upp nära toppfart, innan jag svängde av, och körde hem i lugnt tempo. Fan vad ball man kan ha på en nerdrevad FZ1 :)



Köp en FZ8. Lite bättre försäkring för nån som bor i trafikzon 1. Antagligen bättre förbrukning också. Sen kör du nog lika snabbt med vilken som

Att gå från det jag har nu som verkligen är gjord för "cykelstigarna" vi oftast kör på här, till det som komma skall är inget lätt val:rolleyes:

Moppen jag har nu är ju så jävla skoj på vägarna runt om hbg och har aldrig varit ett bekymmer med sina modiga 48 hk:yoparty

Jag provkörde bägge förra året men vid olika tillfällen. Det får bli en provkörningsdag med bägge efter varandra:)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Att gå från det jag har nu som verkligen är gjord för "cykelstigarna" vi oftast kör på här, till det som komma skall är inget lätt val:rolleyes:

Moppen jag har nu är ju så jävla skoj på vägarna runt om hbg och har aldrig varit ett bekymmer med sina modiga 48 hk:yoparty

Jag provkörde bägge förra året men vid olika tillfällen. Det får bli en provkörningsdag med bägge efter varandra:)

Ärligt talat, jag tyckte att jag körde snabbt innan jag försökte hänga på dig på SVT (?) då två stycken körde in i varandra och ner i diket, men det var svårt. Om du ändå är så van vid liten cykelstigsmoppe, varför inte prova en Triumph ? Street Triple till ex. Eller den nya Suzuki GSR750, den ser riktigt bra ut. Yamaha FZ8 är väl ok, men ändå lite byggd på FZ1. FZ1 är en stor hoj som är högt drevad, och måste leva på höga varv för att leverera hjärtflimmer (och det gör den) men på tajta vägar så ska man kanske ha en lite mer lättsvängd hoj. Ifs, på FZ1 har du fullt justerbar fjädring, så du kan ändra karaktären lite genom att skruva
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top