BMW F800 tråden.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Hej på er.
Har en röd f800s som jag köpte ny 2006. Är väldigt nöjd faktiskt. Inga större planer på att byta.. :)

Tänkte investera i tankväska inför sommaren. Nån som har några erfarenheter? Av BMWs egna funderar jag på den lilla. Den stora ser ut att vara för hög känns det som.

Jag kör med bmws sidoväskor. Det fungerar hur bra som helst och jag märker inte ens att de sitter på, men de är snordyra.
 

FX2000

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
BMW R1200GS
Jo, de ser smidiga ut. Men priset avskräcker mig lite. Tänkte köra budgetvarianten med tankväska, pakethållare och ett par sjösäckar från biltema.
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Hej på er.
Har en röd f800s som jag köpte ny 2006. Är väldigt nöjd faktiskt. Inga större planer på att byta.. :)

Tänkte investera i tankväska inför sommaren. Nån som har några erfarenheter? Av BMWs egna funderar jag på den lilla. Den stora ser ut att vara för hög känns det som.

Jag har den lilla BMW-tankväskan till min. Den känns inte för hög men jag provade först med den större och den kändes lite väl hög för den mer sportiga körställningen på s-modellen. Den större funkar nog bättre på BMWs större touringmodeller där du sitter mer upprätt.

Jag är mycket nöjd med väskan hur som haver. Rymmer väl inte supermycket, men det räcker en bit.
 

FX2000

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
BMW R1200GS
Jag har den lilla BMW-tankväskan till min. Den känns inte för hög men jag provade först med den större och den kändes lite väl hög för den mer sportiga körställningen på s-modellen. Den större funkar nog bättre på BMWs större touringmodeller där du sitter mer upprätt.

Jag är mycket nöjd med väskan hur som haver. Rymmer väl inte supermycket, men det räcker en bit.

Det blev den lilla väskan. Har provat den nu och det känns bra. Den kan inte vara så mycket högre än så.
 
Last edited:

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Ahh najs med tips omkring AMS...kommer köra en hel del här nere när jag väl fått hit hojen. Vad det gäller GPS vet jag inte hur jag kommer göra. Vill gärna kunna använda min Tom Tom som jag har till bilen. Men vet inte riktigt hur jag ska kunna fixa strömförsörjningen bara. Tänkte ha den i BMW´s tankväska med kartfack isf.
Kostar ju några slantar att köpa ett "riktigt" monterat GPS system till hojen. Sen måste jag fixa sidoväskor också....originalen är ju inte dom billigaste men klart snyggast. Känner att min budget kommer bli lite ansträngd efter dom inköpen.:huvet

Tar tacksamt emot fler tips på vägar runt benelux länderna. :)

Hur var det med dom smålandska F800 ägarna? Finns det några fler än mig?:arsele

Min granne har en röd F800S.
Jag har haft en gul F800S tills augusti förra året, innan jag flyttade hit.. Men jag är sugen på att skaffa en F800ST nu, vi är ett litet kompisgäng som funderar på att mc-semestra neråt mot italien nästa sommar och då kan jag ju inte köra en Yamaha XT känns det som... dessutom saknar man ju 800:an :p
tyvärr blir det väl ett rejält hål i plånboken att byta...


Edit: Fick sålt XT:n och köpte mig en grå F800ST 31 juli... :tummenupp
 
Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ny hoj i början av 2010!

Nu har jag äntligen beställt en ny BMW F800ST! Nattblå, med färdator, LED-blinkers, larm och topväska. Väntan på den kommer vara olidlig även om det inte är körsäsong just nu. Hade velata köpa till Acra på än gång men budgeten höll inte för det.
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
F800GS här. Jag lurade faktiskt på ST:n när jag skulle köpa nytt, men föll för GS:ens marknadsföring om att vara ostoppbar :banana
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
F800GS här. Jag lurade faktiskt på ST:n när jag skulle köpa nytt, men föll för GS:ens marknadsföring om att vara ostoppbar :banana

Vi är lurade. :mad:

..men med lite modifikation så kanske.
immagine023n.jpg
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Köpte min första hoj idag! Det blev en F800R. Är det inte vår snart?

Grattis, den är cool helt klart.

Kan väl även passa på att stämma in här själv också, då jag gått över från sporthojsstuket till en 800 GS nu i höst. Har dock inte hunnit mer än att precis köra in den, så jag väntar också på våren!

:banana
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Mässa!

På lördag blir det en sväng till mc expo i borås, hoppas dom har nån ST där som man kan känna lite på, så man får stilla sin hunger lite!
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
jag tycker definitivt att F800ST är sjukt mycket snyggare än både er6f och er6n.
3285568586_39b864d6db.jpg


Den här blåa färgen finns inte i nyare modeller än 2007 väl?
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
jag tycker definitivt att F800ST är sjukt mycket snyggare än både er6f och er6n.
3285568586_39b864d6db.jpg


Den här blåa färgen finns inte i nyare modeller än 2007 väl?

Jag håller med att den är snyggare än er6, och det stämmer nog att den färgen finns till -07 eventuellt -08, nu är det ju färgerna nattblå och champagne metallic som finns att välja på.
 

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
2009, Yamaha R6
Har bokat hoj, åker o tittar på den nu på onsdag. Blå F800ST, 2007:a . Ska bli kul att se den irl, har ju bara sett den på bild. Hoppas på köp om allt är som det ska med den. :tuttar

Wish me good luck :näsblod
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top