BMW F800 tråden.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Provade en R850R under en dag förra våren. Är det bara jag som verkligen är imponerad av BMW:s blinker-lösning?

Hur många gånger har man inte fått starkt solljus på instrumentpanelen och undrat om blinkersen verkligen är av. Jag tyckte faktiskt att det var en härlig trygghet att kunna trycka på "återställningsknappen" såfort minsta misstanke kom om att blinkersen glömts bort.

Om man ska spara ner på en knapp som du skriver så är det så fall onödigt att ha en knapp på vardera sidan styret. Man kan ha en kombinationsknapp för hö-vä-blink och en separat knapp för avstängning.

FIN bmw modell som jag skulle kunna tänka mig, lite för dyr för mig ännu iaf..Synd att tekniken går tillbaka på nyare japps..hade en fzr 1000 1989, som hade automatisk avstängning av blinkers efter en viss tid i sekunder el efter en viss sträcka passerats.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag kör R1200ST och vill bara flika in att jag tycker att BMWs blinkersvariant känns helt naturlig. När jag är ute och cyklar trampcykel händer det ofta att tummarna trycker i luften för att hitta blinkersknapparna. Intuitiv konstruktion med andra ord.

Låddan klonkar en del på 1:an och 2:an, men jag antar att den håller ändå.

F800S verkar vara en fin liten hoj. Säkert mer banvänlig än 1200-boxern också.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Har nu rullat strax under 550 mil och lådan tycks bara bli bättre och bättre :tummenupp
Min bror kör VFR 800 Vtec och vi bytte hoj lite medans vi tourade sverige, han tyckte BMW lådan va skönare och mjukare än hondans :tungan

Det jag saknade på våran 5-dagars tur va sidoväskor, nu fick jag fördela ut min last på 2 andra hojar och köra med en liten väska på ryggen.

F800s = :kär

I väntans tider. Har beställt en F800S med lev i okt.

Grattis :tummenupp
Färg? Extrautrustning ?
 

JK79

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
på tredje
Hoj
Grå faran! F800S
Äntligen...

fick man tummen ur röva och beställde sin F800S. Beställde den 14/8, hämtade ut den den 16/8 !!!

Fii satan vilken fin hoj att åka runt på =)
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Grå S :kär
Färddator, däcktryck, larm?

Vi får åka ut och posera med våra Gråa odjur :tungan
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
oooh skulle vilja höra den sången, jag grinar varje gång jag startar min hoj...
skulle inte snålat när jag köpte den :huvet
Jag har Färddator, Däcktrycks bla, vita blink... köte till cuts och tonad ST ruta.


Blir nog ett slipon i vinter
 

Bifogat

  • sh2.jpg
    sh2.jpg
    55.1 KB · Visningar: 424

Thunderbird

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Förort till Stockholm, Söder..
Hoj
BMW F800s
Ja, F800 är riktigt skön. Tyvärr fick jag möjligheten att köra en BMW K1200R Sport i går. Den var utrustad med Lazer hotcam...

Jag antar att man får en del extra för 60000 pix till, men att det skulle vara så stor skillnad...
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
BMW körning ikväll

Samling Gädjens trafikplats i Upplands Väsby kl 18. Avfärd kl 18.30 Ni som missade det lyckade föredraget i går JJ kommer med oss till Sigtuna ikväll!!

Jag tänkte nog haka på :)
 

Catta

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
BMW F800S -08
Har nu rullat strax under 550 mil och lådan tycks bara bli bättre och bättre :tummenupp
Min bror kör VFR 800 Vtec och vi bytte hoj lite medans vi tourade sverige, han tyckte BMW lådan va skönare och mjukare än hondans :tungan

Det jag saknade på våran 5-dagars tur va sidoväskor, nu fick jag fördela ut min last på 2 andra hojar och köra med en liten väska på ryggen.

F800s = :kär



Grattis :tummenupp
Färg? Extrautrustning ?

Röd, därför leverans i okt.
Färddator och accra system.:)
 

No_One

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
BMW F800 s
Jag är nöjd med min F800 :) men...
Efter en liten luftfärd i slutet på April så stod hojen på verkstad i tre månader, hämtade den 20:e juli, körde ca 10 mil sen låste sig växellådan. fick tillbaka den i förrgår och igårkväll när jag var ute en runda så havererade växellådan igen. tror dock mekanikerna har något med detta att göra :mad: Är annars uppe i 600 mil med den och fram till kraschen var hojen underbar :D
 

flyfish

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
haninge
Hoj
Honda xr 650
Tjena, jag har precis köpt en F800s och skulle behöva en länk till något ställe där ägar manualen finns...någon som har den?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Trådlyft...

Någon här som gått till F800S från en något motorstarkare och kanske "elakare" hoj och som även lägger en del tid på bana och kan uttala sig om hojens för och nackdelar?

Jag går lite i bytestankar då försäkringspremierna för triplen ökat med ett antal tusenlappar varje år sen 2005, trots att både jag och hojen bara blir äldre...

Jag kör en ~10-15 bandagar, lite smårundor och så en längre (~500 mil) hojsemester per år.
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Skaffar en F800S

Hej.
Jag köper antagligen en F800S på lördag 2/2 om den håller vad säljaren lovar.
:yoparty
Färg: Sunset yellow. Extrautrustning: Vita blinkers, Färddator, Ensits kuts.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Har själv beställt en F800GS gul/svart med extra saker, leverans i början av mars, Fan vad tiden kommer gå sakta.
 

Bifogat

  • f800gs-sida.jpg
    f800gs-sida.jpg
    217.1 KB · Visningar: 208

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
Någon här som gått till F800S från en något motorstarkare och kanske "elakare" hoj och som även lägger en del tid på bana och kan uttala sig om hojens för och nackdelar?

Jag går lite i bytestankar då försäkringspremierna för triplen ökat med ett antal tusenlappar varje år sen 2005, trots att både jag och hojen bara blir äldre...

Jag kör en ~10-15 bandagar, lite smårundor och så en längre (~500 mil) hojsemester per år.

Jag körde Ducce 999 samt Monster S4 innan jag bytte till F800:a och visst är det skillnad på motoreffekten. Har tyvärr inte kommit ut på bana med BMW:n än men tror nog att det kommer att bli hur bra som helst. Som touringhoj är den utmärkt! Mycket stabil och bensinsnål samt att (jag iaf) man inte kör lika fort med den som med starkare hojar. 999:an var svår att hålla under 160 på motorväg medand BMW:n trivs bäst i hastigheter runt 120-130. Men det är de ekonomiska fördelarna som överväger valet av 800:an samt att den är riktigt snygg!
 

bratwurst

What doesnt kill ya makes you stranger
Gick med
13 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
05, Honda Hornet 600
Är det nått som skiljer 08:eek:rna (inte stockholmarna alltså) mot 07:an?

07 kom väl ryckutjämning som inte 06 hade va? Har det hänt mer grejer under cykelns livstid?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top