Dagens Blocket! (mc-relaterat)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ännu en sporthojsåkare som inte har nån som helst koll på mc-kultur i övrigt.

Det är inte värd 600 papp för t ex mig, mest för att den är asful. Lite som med modern konst, ju fulare desto dyrare. Säger man att en Kooning för 30 mil USD, eller Basquiat för 48 mil USD är asful anses man inte veta något om "kultur"...ändå, är de flesta alster av dessa två herrar fullständigt gräsliga. De blir inte snyggare för att marknaden kommit överens om att de ska kosta si eller så mycket. Kultursnobberi förekommer ju både här och där alltså. Personligen säger jag att en tavla (eller hoj) är asful om jag tycker det, oavsett vad den kostar och oavsett vad man förväntas att säga för att verka kunnig, bildad och kultiverad.

Så ja, den hojen är asful. Däremot kan den vara en bra investering så någon köper den säkert...även om priset inte kommer att lande på 586 kakor.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Det är inte värd 600 papp för t ex mig, mest för att den är asful. Lite som med modern konst, ju fulare desto dyrare. Säger man att en Kooning för 30 mil USD, eller Basquiat för 48 mil USD är asful anses man inte veta något om "kultur"...ändå, är de flesta alster av dessa två herrar fullständigt gräsliga. De blir inte snyggare för att marknaden kommit överens om att de ska kosta si eller så mycket. Kultursnobberi förekommer ju både här och där alltså. Personligen säger jag att en tavla (eller hoj) är asful om jag tycker det, oavsett vad den kostar och oavsett vad man förväntas att säga för att verka kunnig, bildad och kultiverad.

Så ja, den hojen är asful. Däremot kan den vara en bra investering så någon köper den säkert...även om priset inte kommer att lande på 586 kakor.
Läser din signatur. Ett alternativ om man inte förstår är att lära sig.

:tummenupp
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Han måste väl ha skrivit fel med en 9a.... Priset borde väl vara 80 000?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Läser din signatur. Ett alternativ om man inte förstår är att lära sig.

:tummenupp

Varför ? För att förtjäna andras gillande, uppskattning och beröm eller platsa i någon grupp som "förstår sig på" ? Inte så jag är ihopskruvad. Hojen är skitful, pungt. :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Varför ? Jag klämmer gärna en flaska tequila en kväll...andra tycker det smakar skit, ska de lära sig dricka det bara för att jag tycker det är najs ? Fast jag är säker på att det finns de som dricker Grappa trots att de innerst inne tycker det smakar lacknafta ...de dricker skiten ändå, smackar och låtsas gilla det för imagens skull. Finns gott om folk som vill framstå som finkulturella, bildade och ehhh "medvetna" samt ha "god smak" så då "uppskattar" de saker som de förväntas uppskatta för de står på "fina listan". Fine för de...fuck it säger jag ! Den hojen är skitful och jag skiter i om det är finkultur. Jag har kört ett liknande åbäke en gång och det var en upplevelse värre än att se på skiten. Sorry men jag ser ingen anledning att lära mig gilla saker jag tycker är skit. Inte så jag är ihopskruvad. :tummenupp

Vissa människor tror att de är förmer eftersom de har stor kunskap om deras intresseområde som de anser finast av de alla.
Ta inte åt dig, bara strunta i det.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Ibland så ändrar sig folk uppenbart av en eller annan orsak.Lite som finn fem fel leken. :crash

(Blocket annonsen efter den 10/5 - 2014.)

208a8mx.jpg


(Blocket annonsen före den 10/5 - 2014.)

ioktc8.jpg


(Tyvärr för annonsören så förevigades dessa finn fem fel moment via sökmotorn Google för en bra tid framöver.Förmodligen mindre roligt.) :lol

2vjv3tf.jpg
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ett fordon med 2 hjul för mycket, men man kan lugnt konstatera att personen la ner lite mer tid på sin annonsvideo än genomsnittliga blocketsäljaren..

Ja, det är ju gravt OT i denna tråden, men men det var en jäkla trevlig press han gjort - komplett med säljande basröst och alternativa uttryck för saker och ting.

En värdig uppföljare till Johan Rencks gamla hyllning till 240in:


komplett med glödtändning och allt.


Well, för att inte vara helt jäkla snett ute i tråden så hystar jag in en annonslänk på en Nimbus.
http://www.blocket.se/stockholm/Nimbus_fran_1948_52581268.htm?ca=20&w=3&last=1

Varje gång jag ser en Nimbus så tänker jag på Volvo.
Alltså gamm-Volvo, Bolinder-Munktell och utbordare från Pentaverken.
...och vad gör hänglåset i stickaxeln?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Well, för att inte vara helt jäkla snett ute i tråden så hystar jag in en annonslänk på en Nimbus.
http://www.blocket.se/stockholm/Nimbus_fran_1948_52581268.htm?ca=20&w=3&last=1

Varje gång jag ser en Nimbus så tänker jag på Volvo.
Alltså gamm-Volvo, Bolinder-Munktell och utbordare från Pentaverken.


Suck. När ska ni lära er att denna tråd ska ha bilder?

Nimbus.jpg

...och vad gör hänglåset i stickaxeln?

För att ingen ska stjäla trumbromsen såklart. :7peta

För de som inte vet så kallas det för ett trumbromslås!
 

Str3 R

Guest
Nimbus gillar jag, inte varje gång man får se ventilerna alldeles synligt på en motor. :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är inte värd 600 papp för t ex mig, mest för att den är asful. Lite som med modern konst, ju fulare desto dyrare. Säger man att en Kooning för 30 mil USD, eller Basquiat för 48 mil USD är asful anses man inte veta något om "kultur"...ändå, är de flesta alster av dessa två herrar fullständigt gräsliga. De blir inte snyggare för att marknaden kommit överens om att de ska kosta si eller så mycket. Kultursnobberi förekommer ju både här och där alltså. Personligen säger jag att en tavla (eller hoj) är asful om jag tycker det, oavsett vad den kostar och oavsett vad man förväntas att säga för att verka kunnig, bildad och kultiverad.

Så ja, den hojen är asful. Däremot kan den vara en bra investering så någon köper den säkert...även om priset inte kommer att lande på 586 kakor.

Det räcker att en enda människa tycker att den är värd 100k dollars.
Förmodligen en amerikan.
Men men, du gillar plastraketer och plastbrudar min käre Noregrets, och det är fanimej inte sämre eller bättre än att gilla olika metallegeringar eller kvinnor stöpta i lite varierande formar. Det är bara bra att folk gillar olika saker. Variation förnöjer!
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top