Dagens Blocket! (mc-relaterat)

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Bobber är ju riktigt riktigt coolt, inget för europasemestern kanske.
Men detta var verkligen inte en särskilt snygg bobber, och 75k lär han ju få se sig i månen efter. 25 - 30 så kanske han blir av med den med lite tur.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Många som gillar tjusningen med att komplicera saker ;)
Samma sak med suicide shift...raka sig med rakkniv...köra gamla slöa jänkebilar som dricker litervis med bensin. Finns galet många saker som utförs trots moderna enklare lösningar.
O det är en miljardmarknad non the less.

För en del handlar det om utseende..en del gillar hur man brukar tinget "old school" etc

För mig själv älskar jag bobberstucket samt utseendet av en hardtail (aldrig kört dock)
Så det är mer utseende för mig än något annat. Så vill man ha det, så får prestandan och komforten lida lite.

Vad det gäller den där hojen så håller jag med...tror till o med den var ute för hundringen innan.
Faller på att det inte är twin och för liten motorvolym. Hade den dock varit i 800-1600 klassen, vtwin, och med den kvaliten den ser ut att ha på bilderna så hade den nog kunna säljas för dom pengarna, trots att det vore en japansk tillverkning.

Men när det gäller frågan om man skulle vilja ha en masstillverkad HD ala:
Harley Davidson 2013 New Model Release.jpg
2013-Harley-Davidson-Breakout-Big-Blue-Pearl.jpg

Eller en zero engineering bobber:
Open primary, seat, rear-ferder, fuel-can, rear lights.jpg
IMG_1091 (1024x553).jpg

Så hade jag valt de 2 senare...




View attachment 401542

Bilden ovan är bobbern som byggts med Calles dyra grejor.
Säkert kul att bygga.
Men att köra? Hojen verkar körd 32 mil sen den blev klar. Ledsnade ägaren sen eller vad hände. Fick han ont i ryggen. Tufft med stelben men en gång i tiden hade man njurbäten eftersom dessa organ flyttade sig i kroppen när man körde på bumpig väg utan bakfjädreing. Och ingen framskärm, smutsdroppar i ögat eller på glasögonen?
Vad är bobbers bra till? Montera på väggen, det köper jag, snyggt i vardagsrummet! Men att köra med - någon som gillar det?
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
OBS! Felaktig information i annonsen!
Det står att hojen har fabriksgaranti till 2016! Stämmer inte! Den blev påställd 2009-12 och då börjar den 5 åriga Yamaha garantin att ticka.
Det står även att den är såld "ny" 2011 av oss! Också fake då den redan blev påställd 2009!
Gå inte på skitsnacket i denna annons!
http://www.blocket.se/uppsala/Yamaha_yzf_r1_52768356.htm?ca=6&w=3
Skärmklipp.JPG
fake2.JPG
PS. Jag skiter i att det är Lelles MC som annonserar, rätt ska vara rätt :tummenupp
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
ydamu4e2.png




http://www.blocket.se/halland/SMC_300_XLE_custom_quad_med_20__falgar_52783012.htm?ca=7&w=3



Kanske inte mc-relaterat, men fortfarande ett stort WTF..
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
OBS! Felaktig information i annonsen!
Det står att hojen har fabriksgaranti till 2016! Stämmer inte! Den blev påställd 2009-12 och då börjar den 5 åriga Yamaha garantin att ticka.
Det står även att den är såld "ny" 2011 av oss! Också fake då den redan blev påställd 2009!
Gå inte på skitsnacket i denna annons!
http://www.blocket.se/uppsala/Yamaha_yzf_r1_52768356.htm?ca=6&w=3

PS. Jag skiter i att det är Lelles MC som annonserar, rätt ska vara rätt :tummenupp

Nu vet jag inte hur det är i det här specifika fallet, men jag vet att vi diskuterat liknande ärenden tidigare här i forumet.
När jag köpte en hoj som varit påställd i drygt ett år så räknades, trots detta, garantitiden från det datum jag köpte hojen. Så i just det fallet började garantin ticka först när den reggades på första privatperson.

Som sagt betyder inte det att det funkar likadant i detta fallet, men det kan kanske vara värt att höra sig för i frågan om man är intresserad av hojen i övrigt.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Nu vet jag inte hur det är i det här specifika fallet, men jag vet att vi diskuterat liknande ärenden tidigare här i forumet.
När jag köpte en hoj som varit påställd i drygt ett år så räknades, trots detta, garantitiden från det datum jag köpte hojen. Så i just det fallet började garantin ticka först när den reggades på första privatperson.

Som sagt betyder inte det att det funkar likadant i detta fallet, men det kan kanske vara värt att höra sig för i frågan om man är intresserad av hojen i övrigt.
Jag har pratat med 3 olika personer på Yamaha Motor Sverige ( Generalagenten ) Alla sa samma sak, Garantin börjar att ticka från första påställningsdatum. Spelar ingen roll om det är en firma eller privatperson som ställer på den. För övrigt så är inte Lelles Yamahaåterförsäljare längre, så hos dom gäller definitivt inte fabriksgarantin längre :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag har pratat med 3 olika personer på Yamaha Motor Sverige ( Generalagenten ) Alla sa samma sak, Garantin börjar att ticka från första påställningsdatum. Spelar ingen roll om det är en firma eller privatperson som ställer på den. För övrigt så är inte Lelles Yamahaåterförsäljare längre, så hos dom gäller definitivt inte fabriksgarantin längre :)

Ålrajt.
I mitt fall handlade det om en Ducati, och det är klart att det kan skilja mellan olika märken och leverantörer.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
WTF... :eek: :skrämd :skrattaåt



Även med de faktumet så är den inte värd de pengar säljaren begär. :hihi

Bara för att den är byggd med bra delar betyder ju inte det automatiskt att den är rätt hopskruvad heller.. och han har en jävla röta om han ens får hälften.
 

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Jag har pratat med 3 olika personer på Yamaha Motor Sverige ( Generalagenten ) Alla sa samma sak, Garantin börjar att ticka från första påställningsdatum. Spelar ingen roll om det är en firma eller privatperson som ställer på den. För övrigt så är inte Lelles Yamahaåterförsäljare längre, så hos dom gäller definitivt inte fabriksgarantin längre :)

Snabb OT-fråga:
Bara för att kolla så jag tolkat dig rätt, fabriksgarantin börjar ticka fr.o.m. första dagen den tas "I trafik"
T.ex. I trafik första gången i Sverige: 2012-02-23 (Ej import)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Helt rätt!
När en ny MC ställs på i trafik för första gången så börjar garantin att ticka.
Och säljer återförsäljaren något annat så ringer du till generalagenten och frågar :fakta
(och detta gäller såklart svensksålda motorcyklar )
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top