Dagens Blocket! (mc-relaterat)

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Har du försökt sätta in dem på banken ännu?
Senast så muttrade de något om svarta pengar & ville se bevis på att jag sålt bil när jag kom med en stor summa pengar.

Detta var ett par år sedan, inga problem att få in dem. Frågade mer när jag bokade uttag av lika mycket vid annan tidpunkt. :)
- "Hantverkare?" (Frågade han som gav mig pengarna)

Varpå jag inte kunde hålla mig för skratt:D (Vilket suveränt ryckte de har:fyllisar)
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Men varför provar inte att få igång den innan man annonserar. Man tyder texten som att han inte ens provat? 20 lax är väl mycket för ej ens startad? :confused:

Du anar inte hur många "nöjesfordon" som står bortglömda lite här å där som folk inte ens orkar titta på för det behövs en oljeservice! Har flera kompisar som hellre låter hojarna stå än å byta olja och filter.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
koO1cG3.jpg


Men om jag för över pengarna till kontot så har jag ju köpt hojen...för ingen är väl så dum att man för över pengar, som inte kan skickas tillbaka samma dag bara för att provköra en hoj man inte köper för att sedan vänta någon dag och hoppas på att den som har dina pengar är snäll nog att skicka tillbaka dem.

Samt vem har med sig 50 papp, som det gällde i detta fall, i kontanter. Går det ens att få tag på 50 papp utan att banken säger nej i dessa tider.

Som sagt!
Och HADE jag 50 000:- i kontanter så skulle jag inte åka omkring med dom, än mindre lämna ifrån mig dom i pant för något så självklart som en provkörning.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Angående kontanter och banken.... Vid kontanthantering över 50kkr så finns det krav från finansinspektionen (tror jag) att transaktionen skall kodas för att stävja svarta slantar och annan kriminell verksamhet. Alltså inget banken hittar på. Dock är det inget större problem än att man får förboka större summor och se till att välja bort kontantlösa bankkontor.
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Vem fan orkar få kontanter...då måste man ta sig till banken o sätta in skiten.
Godtar bra mycket hellre banköverföring.

Cash is not king!
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Jag vill minnas att reglerna faktiskt skiljer mella privatpersoner och företag, vilket bankerna inte upplyser om....

Angående kontanter och banken.... Vid kontanthantering över 50kkr så finns det krav från finansinspektionen (tror jag) att transaktionen skall kodas för att stävja svarta slantar och annan kriminell verksamhet. Alltså inget banken hittar på. Dock är det inget större problem än att man får förboka större summor och se till att välja bort kontantlösa bankkontor.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Men varför provar inte att få igång den innan man annonserar. Man tyder texten som att han inte ens provat? 20 lax är väl mycket för ej ens startad? :confused:


20 lax e mycket för en smälld r1a vare sig den är startad eller inte. För 20 får du en besiktigad.
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Kul för dig din gamle kåkfarare, när jag gick till swedbank och ville sätta in 15k fick jag nej och svaret att maxbeloppet var 10k. Men eftersom jag försökte sätta in mer så fick jag inte sätta in ett öre utan kvitto på affären. Dock så hade jag åket som var nyregistrerad på mig, med mig så det gick bra sen iaf.

Sålde en hoj och fick en tunn bunt med splitternya femhunkor i nummerordning. Fick stopp i insättningsautomaten efter kanske 1/4 av summan. Gick senare in och pratade med personal och hon bedömde från över 1 m att de sedlarna tar hon emot, ingen tvekan trots att jag ser lite eh, bedagad ut. Lite som en gammal kåkfarare utan gaddningar, (säger kåkfararna). Olika tillfällen alltså. Swedbank i centrala Malmö. Inga frågor om ursprunget på pengarna fast jag kanske sa att jag sålt en hoj, minns inte det.

Näe, inte på blocket.se iaf

20 lax e mycket för en smälld r1a vare sig den är startad eller inte. För 20 får du en besiktigad.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Egentligen är väl inte felprissatta hojar roliga, men i vissa fall skrattar jag ändå till när jag surfar runt på Blocket.

Varför skulle man välja en gammal KLE500 för den summan när man kan få en Verys 650 som är 9 år yngre och gått kortare miltal, eller varför inte en KLV1000 som är 4 år nyare...
:va
Varför sätter man ens ut dylika annonser. Det är ju bara slöseri med pengar...

KLV.jpg
Versys.jpg
KLV_1.jpg
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top