Dagens Blocket! (mc-relaterat)

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det är precis det som gör den till skruvad.
Om någonting är ändrat på en hoj så är den inte orginal. Det spelar ingen roll om du bytt gummihandtag till eftermarknads eller byggd om den till streetfighter, har du ändrat något på hojen så har du.

OK, accepterar din åsikt men håller inte helt med. Som jag ser det är det att räkna som oskruvat om det är enkla saker och original finns. Skruvat hade det varit om det är miniblinkers, slip-on, nåt eftermarknads clip-on eller styre och kåpor från en annan årsmodell eller Kina-kåpor om det samtidigt inte finns originalprylar.

Fast jag kanske har fel, det jag beskriver är kanske klotad och fulfixad?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
En helt original -00 kommer garanterat inte över 130 hk på bakhjulet. Och ja, varvtalsregulatorn går in vid 11750 rpm. Så du är inte den ende som har svårt att förstå hur nya kolvar, ventiljustering och Coffman slip-on skapar femtio hästkrafter och 750 rpm...
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
En helt original -00 kommer garanterat inte över 130 hk på bakhjulet. Och ja, varvtalsregulatorn går in vid 11750 rpm. Så du är inte den ende som har svårt att förstå hur nya kolvar, ventiljustering och Coffman slip-on skapar femtio hästkrafter och 750 rpm...
Förgasarhästar.... :fakta
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
image.jpg

Den var väl cool men är den svensksåld med märket på lyktan? Liknar ett brittiskt skattemärke tycker jag.
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Coolt. Undrar vad slutpriset blir på en sån hoj? Magiskt vacker var den då.
Lite extra coolt är det att just detta kvitto kommer från en bil som min farfar köpte ny 1962, och som jag kommer ihåg från min barndom. Den står nu under min omvårdnad och skall väl förhoppningsvis komma ut på vägarna igen.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
OK, accepterar din åsikt men håller inte helt med. Som jag ser det är det att räkna som oskruvat om det är enkla saker och original finns. Skruvat hade det varit om det är miniblinkers, slip-on, nåt eftermarknads clip-on eller styre och kåpor från en annan årsmodell eller Kina-kåpor om det samtidigt inte finns originalprylar.

Fast jag kanske har fel, det jag beskriver är kanske klotad och fulfixad?

Jag är t.o.m. mer förlåtande än så.
När jag föreställer mig en oskruvad hoj ser jag en cykel där man inte (utan kunskaper) försökt ställa ventilerna själv, där man inte dragit gängpaj på kamöverfallen och där man inte kompenserat bristen på rätt packningar med tjocka lager packningsmassa (där nu överskottet sätter stopp i varenda oljekanal). Eller fyllt olja upp till påfyllningshålet.

Ett lila kåpglas är lätt att återställa, likaså lite fulkolfiber här och där. Men visst Flerpen, alla hojar som mött en 10-hylsa är skruvade.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top