Vad fick dig att le idag?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mina nya fjärrkontrollsstyrda kontakter. :)
Varje kväll, när man är som tröttats och vill till sängen, så måste jag knö mig runt halvt hängandes bakom soffan för att släcka fönsterlampan, dubbelvikt på andra sidan soffan för att släcka en annan lampa och till sist inträngd bakom en byrå har jag fått rycka sladden till vitrinskåpets lampor.

....Idag, 99kr fattigare, behövde jag bara trycka på en knapp på en fjärrkontroll som låg på bordet.

Fy fan vad skönt. Näe, det är inte lathet, det är bekvämlighet för när man är trött och halvsover så slipper man helst den där kvällsgymnastiken som lampsläckningen tidigare inneburit..
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Var om lokala secondhand-affären. Hittade en äkta Stressless i skinn med fotpall för 600! :banana Lite udda färg, men än sen. Den är hur skön som helst. :) Min nya laptop-fåtölj. :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Var om lokala secondhand-affären. Hittade en äkta Stressless i skinn med fotpall för 600! :banana Lite udda färg, men än sen. Den är hur skön som helst. :) Min nya laptop-fåtölj. :yoparty

För 20 år sedan köpte jag två stressless fotöljer och en soffa när jag tillfälligt hade pengar.
Den sista fotöljen åkte på återvinningen i somras, då jag inte hade plats för den, den andra åkte för något år sedan då en svets släppte.

Det var i särklass dom mest använda möblerna, det var nästan slagsmål om dom, det enda jag ångrar var att jag inte köpte till fotpallen, jag försökte länge efteråt att hitta en i rätt färg, men förgäves.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mina nya fjärrkontrollsstyrda kontakter. :)
Varje kväll, när man är som tröttats och vill till sängen, så måste jag knö mig runt halvt hängandes bakom soffan för att släcka fönsterlampan, dubbelvikt på andra sidan soffan för att släcka en annan lampa och till sist inträngd bakom en byrå har jag fått rycka sladden till vitrinskåpets lampor.

....Idag, 99kr fattigare, behövde jag bara trycka på en knapp på en fjärrkontroll som låg på bordet.

Fy fan vad skönt. Näe, det är inte lathet, det är bekvämlighet för när man är trött och halvsover så slipper man helst den där kvällsgymnastiken som lampsläckningen tidigare inneburit..

Jo, jag älskar mina Nexa varje dag, det började med att jag fick en gammal platt-tv där fjärren var paj, dom tidigare ägarna hade kopplat den på en skarvsladd med brytare, jag köpte en sats Nexa...

Nu sitter det nexor på allt här hemma, jag funderar på att köpa en Tellstick och styra allt med datorn/mobilen, men det känns liite nerdigt.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Imorgon ska jag lägga övervakat svetsarprov. Det har gått bra som fan igår och idag när jag övat på svetsen jag ska lägga prov på så det kommer nog gå bra imorgon också om inte nerverna ställer till det. Håll alla tummar ni har så får vi se om jag skriver i förbannad-tråden när jag fått resultatet från röntgen ;).
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Nu sitter det nexor på allt här hemma, jag funderar på att köpa en Tellstick och styra allt med datorn/mobilen, men det känns liite nerdigt.

Tveka inte.:tummenupp Datorn är perfekt till att ta hand om sånt där trist som att fönsterbelysning (speciellt vid jul), ska tändas och släckas. :) Vanliga timerar drar sig så förbaskat. Bara att kasta! Nerdigt? Än sen? Bekvämt! :hihi
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En för jävla go julmiddag med företaget.

Grill har fan ruggigt bra kött, och lammkött med för den delen
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Lyckades få ur ett par kubik vatten i källaren som behagade vara där dagen jag flyttade in, så nu kan man flytta in till sist. Skönt! :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
En liten utflykt igår kväll... :D
Mmmmmm.... Kaffe.. :tungan
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top