Vad kostar däckbyte?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag ska sätta på två st nya däck nu så jag ringde däckgubben och frågade vad det skulle kosta att byta (jag har redan köpt däcken). Han sa 700 kr! Låter inte det dyrt? Hade jag varit lite händig och haft lite mer verktyg så hade jag gjort det själv, får göra det nästa gång i stället.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Ringde en snubbe i uddevalla förra veckan, han ville ha 600...
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
syltburk skrev:
2355914 Jag ska sätta på två st nya däck nu så jag ringde däckgubben och frågade vad det skulle kosta att byta (jag har redan köpt däcken). Han sa 700 kr! Låter inte det dyrt? Hade jag varit lite händig och haft lite mer verktyg så hade jag gjort det själv, får göra det nästa gång i stället.
Fyfan det va dyrt, ring nån annan.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Paser skrev:
2355917 Ringde en snubbe i uddevalla förra veckan, han ville ha 600...

Hehe, han frågade mig om det var jag som ringde förra veckan och undrade vad han sa för pris. Ska påminna honom om att han sa 600.:tummenupp
 

DaLLeR

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 750 -00
skruvar du loss fäljarna själv så va de riktigt dyrt.. ja bytte bakdäck på min för 1månad sen.. kostade 150kr...
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
DaLLeR skrev:
2355920 skruvar du loss fäljarna själv så va de riktigt dyrt..

Det gör jag inte. Hur gör man det? Jag har inget centralstöd eller liknande så ska jag lägga hojen på sidan då eller?
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
det var nån på sh som hämtade hoje... bytte däck för 150:- ;)
var lite känsligt och lämna hojen men sen kille kom för att hämta hojen kände jag igen honom o då var det lugnt..:tummenupp
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
EZrideR skrev:
2355924 det var nån på sh som hämtade hoje... bytte däck för 150:- ;)
var lite känsligt och lämna hojen men sen kille kom för att hämta hojen kände jag igen honom o då var det lugnt..:tummenupp

Åfasen! Det är ju skoj extraknäck, då får han testköra lite olika hojar också. :)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
syltburk skrev:
2355919 Hehe, han frågade mig om det var jag som ringde förra veckan och undrade vad han sa för pris. Ska påminna honom om att han sa 600.:tummenupp

kanske ska ringa igen och kolla om vi kan få mängd rabatt ;)

har inte fått däcken än bara, skall komma under veckan...
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Paser skrev:
2355937 kanske ska ringa igen och kolla om vi kan få mängd rabatt ;)

har inte fått däcken än bara, skall komma under veckan...

Det var väl på den dära "Däckpool" va? I så fall, mängdrabatt :banana :banana
 

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
Jag betalade förra året 100kr/st...

Dock obalanserat (vilket ja själv fick välja) annars hade han fårr göra nått med maskinen han hade så då skulle det kostat några kr mer!

Sen har ja hört (läst) om däckfirmor som lyckats göra skiva(skivorna) skeva, läst här på sporthoj!

/ Henke
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Greven tar 50 spänn per hjul på SM-racen och om man har nya Dunlop så krängs de gratis hos Kisa...
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Henren skrev:
2355955 Jag betalade förra året 100kr/st...

Dock obalanserat (vilket ja själv fick välja) annars hade han fårr göra nått med maskinen han hade så då skulle det kostat några kr mer!

Sen har ja hört (läst) om däckfirmor som lyckats göra skiva(skivorna) skeva, läst här på sporthoj!

/ Henke

Vill man inte ha balanserade hjul? Om dom gör skivorna skeva så får dom väl fixa det också?

Oscar: okej då :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
syltburk skrev:
2355959 Okej, tyvärr känner jag ingen greve, inte heller någon hertig eller baron...

Om du inte ens själv kan ta av ett par mc-hjul, hur kan du då tycka det är dyrt med 700,-? Tar ju tid och kan man inte mecka så får man betala. Kan man inte ragga tjejer på vanligt sett får man betala, kan man inte laga mat får man betala osv, du hajar säkert. Tycker det var billigt.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Chronic skrev:
2355973 Om du inte ens själv kan ta av ett par mc-hjul, hur kan du då tycka det är dyrt med 700,-? Tar ju tid och kan man inte mecka så får man betala. Kan man inte ragga tjejer på vanligt sett får man betala, kan man inte laga mat får man betala osv, du hajar säkert. Tycker det var billigt.

Vad har min mekarkunskap att göra med vad som är dyrt? Som jag sa tidigare så har jag inte några verktyg heller för att byta däck. Har aldrig gjort det men misstänker att man behöver kunna palla upp hojen med något, vränga av däcken med något, pumpa nya däcken med något (pump t.ex) osv. Detta är lite svårt att göra utan verktyg. Jag skulle iofs kunna ringa mina kompisar så kan några stå och lyfta hojen medan en annan fyller däcken med lungorna...
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Köp depåstöd och Biltemaverktyg så har du det problemet löst. Om du inte har tryckluft själv så finns det mängder av den varan på macken!
Du får nog snällt betala 700 kr om du inte tar loss hjulen själv.
Byta däck om du har lösa fälgar och däck kostar 2-600 kr bara det hos däckverkstad.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Emmi skrev:
2356005 Köp depåstöd och Biltemaverktyg så har du det problemet löst. Om du inte har tryckluft själv så finns det mängder av den varan på macken!
Du får nog snällt betala 700 kr om du inte tar loss hjulen själv.
Byta däck om du har lösa fälgar och däck kostar 2-600 kr bara det hos däckverkstad.

Ska nog göra det till nästa gång i alla fall, är ju lite surt med 700 kr extra för varje däckpar man sliter ut. Någon som har testat att köra på fälgen? Den borde ju inte slitas lika snabbt som gummidäck.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top