Köra med dubbla skinnställ.

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
Rexy -07
säkerhet först

skinnställ? farligt fatligt :fatta!

själv har jag köpt in ett sån här. funkar otroligt bra. kanske lite stelt ibland o något kallt ibland om jag inte har minst 2 goretex, och jag brukar även ha 2 flaskor fylda med grus på ryggen, otroligt bra ryggskydd :) det andra är min andra hjälm som jag brukar ha på banan :D

säkerhet går ju först :hihi
 

Bifogat

  • diver.jpg
    diver.jpg
    28.3 KB · Visningar: 124
  • desco_helium_front.jpg
    desco_helium_front.jpg
    14.1 KB · Visningar: 871

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Ort
framsidan
Hoj
CBR 600
moha skrev:
2192857 skinnställ? farligt fatligt :fatta!

själv har jag köpt in ett sån här. funkar otroligt bra. kanske lite stelt ibland o något kallt ibland om jag inte har minst 2 goretex, och jag brukar även ha 2 flaskor fylda med grus på ryggen, otroligt bra ryggskydd :) det andra är min andra hjälm som jag brukar ha på banan :D

säkerhet går ju först :hihi

:rofl
 

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
Rexy -07
cecilia-cicci skrev:
2192864 HAHAHA så jäkla bra natt läsning.... en av de roligaste trådarna jag läst....sluta inte nu *ler*

nä fan klockan är inte så mycket :yoparty
hur många ställ brukar du ha? eller kör du utan kanske :tuttar (nej, jag flörtar inte :gnissla )
 

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Ort
mariestad
Hoj
Gixxer 600
Är det bara jag som har kommit på iden att köra med stödhjul..funkar alldeles prima..Specielt inne i stan..
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Vill inte verka överdrivet försikig men med det här understället känner jag mej ganska säker när jag gränslar cykeln. Utanpå sitter givetvis dubbla skinnställ och 3-4 gore-tex beroede på väder. När sen Sporthoj-tröjan i storlek XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL kommer på känner jag att min tur till kvartersbutiken för att köpa mjölk kan utföras på ett tryggt sätt.


attachment.php
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
ok... var kommer denna tråden sluta??? :lol 15 skinnställ och 27 goretex och 7 hjälmar + knäpuckar på yttersta hjälmen, 13 kondomer, 2 suspensuarer :lol...

Hjälp mig nu, vad har jag missat?????? :lol :hihi :)
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
sirSmokealot skrev:
2193749 ok... var kommer denna tråden sluta??? :lol 15 skinnställ och 27 goretex och 7 hjälmar + knäpuckar på yttersta hjälmen, 13 kondomer, 2 suspensuarer :lol...

Hjälp mig nu, vad har jag missat?????? :lol :hihi :)

Vaselinet och silvertejpen, sen är du nog fit for fight skaru se :tummenupp

Tat lungt bah, kan aldrig vara skyddad nog vettu :hihi
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
asså hoppas inte ni knarkar/super lika mycket när ni kör med era trippla ställ/hjälmar som ni måste ha gjort lr göra! men fan så kul har jag iallafall :yoparty :yoparty
 

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
Rexy -07
sirSmokealot skrev:
2193749 ok... var kommer denna tråden sluta??? :lol 15 skinnställ och 27 goretex och 7 hjälmar + knäpuckar på yttersta hjälmen, 13 kondomer, 2 suspensuarer :lol...

Hjälp mig nu, vad har jag missat?????? :lol :hihi :)

njaa du. jag vet inte om jag känner mig riktigt säker med allt det. men det kan ju duga om man tar det lungt :3freak

men jag har stött på ett problem. jag har lite svårt o få på fler än 2 par stövlar på fötterna, nån som vet vart jag kan beställa i si så där strl. 58? mina innersta är ju 46 :gnissla
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Personligen tycker jag att tråden borde stängas alt. flyttas till Överflödiga Diskussioner. :tomten

Jag misstänker att trådskaparen har insett meningen med en bra skyddsutrustning och allt vad det innebär. :tummenupp

Edit: Ojaaa, jag är tråkig o allmänt dryg nu. ;)
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Dubbla skinnställ, bah jag kör naken. Säker förare....

Bara skämtde kör med tre knäskydd samt två motard ställ. brukar använda integralhjälm fast det är coolare med crosshjälm så då brukar jag använda integralhjälm i s sedan crosshjälm i xxxxxxxl så blir det bra!

Alla tävlingsåkar ebrukar använda detta därav användre jag detta :tummenupp

Nä fy fan nu fick jag ett skratt innan jag går och lägger mig :3freak

Jag tycker att Scott Sexpump skall bannas, han var säkert full när han skrev meddelandet
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
hajtand skrev:
2190425 Hur många utav er kör med dubbla skinnställ? Har just köpt mitt andra. st46 och st54. Tycker det känns stelt, speciellt med ryggskyddet på.

Funderar på sprätta bort puckeln på det inre skinnstället :va

Ett ställ för touring och ett för lite mer sportig körning.
 

Bifogat

  • ställ 1.jpg
    ställ 1.jpg
    28.6 KB · Visningar: 150
  • ställ 2.jpg
    ställ 2.jpg
    6.5 KB · Visningar: 1,387
Last edited:

KLobble

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR 750 -07
tycker det känns lite överflödigt med mer än ett skinnställ...
har däremot införskaffat mej en stridsvagn modell jättestor-med-dundertjocka-kevlarväggar!!! så när jag ska ta en tur kör jag in hojen i vagnen så får en polare köra runt stridsvagnen medans jag sitter o torrgasar lite längre bak i kupén!
om det e mycket trafik ute brukar jag dessutom dra ett varv med eltejp runt knäskålarna... just in case!
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top