Metal-tråden

Solid snake

Guest
R2 skrev:
2150699 jösses, ifrågasätta mig om meshuggah kunskap,,, :lol
morgue frågade "Vet du om man kan få tag på den där helt flippade "camp fire"-versionen på Future breed machine någonstans?"
den versionen heter Futile bread machine.. :7peta ok?
Jag läste bara att du skrev det där futile. :4skrika

Kanske inte så konstigt att du kan om du känner dem. :rolleyes:
 

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
lönlös brödapparat :lol[/QUOTE]

:banana Just så... Den var rätt skum, men kul.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Tacka vet jag nu-metal. Eller hur ormen... :rolleyes:


EDIT:
Finns inget band som överglänser Old Man's Child annars. :fakta
 

Solid snake

Guest
morlock skrev:
2150859 Tacka vet jag nu-metal. Eller hur ormen... :rolleyes:


EDIT:
Finns inget band som överglänser Old Man's Child annars. :fakta
Inte ens din favorit Marilyn manson?
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
bjorasen skrev:
2150497 Om det är någon som tycker om brutal death metal som jag så måste du lyssna på Prostitute Disfigurement, riktigt, riktigt bra! Såg dom dessutom live i Gbg den 28/4 som förband till Cannibal Corpse.

När jag läste vad du skrev så fick jag det först till att du ramlat och slagit dig riktigt hårt. Sen insåg jag att jag blandat ihop Prostitiute och Aeon.
 

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Utanför Lund typ..
Hoj
GSX-R 750
Solid snake skrev:
2150527 Klart dem är bra! Gillar DU brutal death metal så kan jag rekka några band till dig.

Torsofuck
Devourment
Necrotorture
Lividity
Avulsed
Imperious

Devourment har jag hört, dom är grymma men dom andra ska jag ta o kolla upp :tummenupp Jag har ett tips till dig också, Ancient Necropsy!

acura skrev:
2150949 När jag läste vad du skrev så fick jag det först till att du ramlat och slagit dig riktigt hårt. Sen insåg jag att jag blandat ihop Prostitiute och Aeon.


:va Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar. Menar du att Aeon är bättre än prostitute!? Såg inte Aeon på konserten eftersom att vi fick sticka till närmaste pub för att dricka lite bärs och kom precis lagom till prostitute. Men på skiva så är prostitute grymt mycket bättre än aeon, mer min stil :yoparty
 
Last edited:

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
bjorasen skrev:
:va Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar. Menar du att Aeon är bättre än prostitute!? Såg inte Aeon på konserten eftersom att vi fick sticka till närmaste pub för att dricka lite bärs och kom precis lagom till prostitute. Men på skiva så är prostitute grymt mycket bättre än aeon, mer min stil :yoparty

Jag såg Aeon, tyvärr kan man väl säga. Dom var inga höjdare. Så du missade inget. Prostitute däremot dom hade funkat som huvudband, riktigt bra drag. Lite roligt att sångare growlade låtnamnen också.
 

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Utanför Lund typ..
Hoj
GSX-R 750
acura skrev:
2151611 Jag såg Aeon, tyvärr kan man väl säga. Dom var inga höjdare. Så du missade inget. Prostitute däremot dom hade funkat som huvudband, riktigt bra drag. Lite roligt att sångare growlade låtnamnen också.

Ahhh det gäller att läsa rätt :huvet Läste det som att du trodde att jag hade blandat ihop banden men det var ju du som hade det :D

Ja Prostitute kunde lätt ha varit huvudband, tycker faktiskt att dom är bättr eän Cannibal men dom är ju ett riktigt kultband så det slår väl lite högre :)

Tycker att det var synd att Kåren den kvällen var som ett minidisco! Det satt ju en kille och sålde chips och läsk HAHA
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Morgue skrev:
2150722 Ahh, vilka minnen... Cannibal Corpse har jag inte hört sedan 90-något...

De låter likadant fortfarande... :D

Just nu kan jag tipsa om norska vikingmästarna Enslaveds nya platta 'Ruun'. Inte riktigt lika bra som 'Below the Lights' men helt i klass med 'Isa'. Annars snurrar Thyrfings senaste, 'Farsotstider' tillsammans med Moonsorrows gamla 'Suden Uni' och Dismembers senaste släpp 'The God that Never Was'...
 

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
2006 ser helt klart ut att bli ett bra metal år, In Flames har ju redan släppt sin nya platta och den var ju helt klart den bästa de har gjort.

I sommar ska ju Slayer också släppa sin nya plata och jag tycker att Diablus in Musica var bättre än Reign in Blood så det verkar ju helt klart lovande för mig.

Sen hoppas jag också att Syconaut ska få tummarna ur röven och släppa sitt nya material. Har väntat sen u januari på det. :mad:

Sen blir det förhoppningsvis nån konser med Soilwork och The Haunted i sommar om jag har tur...

EDIT: Ska kanske klargöra att Diabolus I Musica inte är slayers senaste album men den näst senaste
 
Last edited:

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Kobolt skrev:
2152786 2006 ser helt klart ut att bli ett bra metal år, In Flames har ju redan släppt sin nya platta och den var ju helt klart den bästa de har gjort.

Come clarity? Har inte kollat in den tyvärr, verkar som om jag missat något? Tyckte att Soundtrack to your excape var lite svag i början (skumt trumljud bl.a, lite Metallica-influens där? Tänkte på virveln i första hand...) men den växte på mig (som man säger "over there") och den ligger nog på topp 5 mest lyssnade hos mig just nu. Skönt "gung", lite soft så där.
 

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
Morgue skrev:
2152853
Kobolt skrev:
2152786 2006 ser helt klart ut att bli ett bra metal år, In Flames har ju redan släppt sin nya platta och den var ju helt klart den bästa de har gjort.

Come clarity? Har inte kollat in den tyvärr, verkar som om jag missat något? Tyckte att Soundtrack to your excape var lite svag i början (skumt trumljud bl.a, lite Metallica-influens där? Tänkte på virveln i första hand...) men den växte på mig (som man säger "over there") och den ligger nog på topp 5 mest lyssnade hos mig just nu. Skönt "gung", lite soft så där.
gör det i så fall. Den är rymt bra. Vissa låtar är rätt nu-metal men de är bra för det
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kobolt skrev:
2152786

Sen hoppas jag också att Syconaut ska få tummarna ur röven och släppa sitt nya material. Har väntat sen u januari på det. :mad:

Sen blir det förhoppningsvis nån konser med Soilwork och The Haunted i sommar om jag har tur...
Syconaut har nytt material, jag har sett och hört det live.
6 nya låtar är inspelade men inte färdigmixade etc..

skriv i Gboken på http://www.syconaut.com/ så dom vet att folk undrar ...

soilwork och haunted, metaltown.....
blir mitt första mkt efterlängtade haunted gig.
blir fjärde med soilwork, sist på klubben i sthlm och det va så jävla bra att det är nått av det bästa jag sett.

nånn som sett Nevermore live?
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
R2 skrev:
2152913 nånn som sett Nevermore live?
Tyvärr inte, men de kommer ju till Sweden Rock i sommar.
Jag har hört andra som sett Nevermore och säger att de är övergrymma live och att deras sångare är suverän live.
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top