Sporthoj Piteå

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Samma för mig. Jag kommer hem imorgon kväll men följer mer än gärna ut på en liten tur på söndag. Börjar ju vara få dagar kvar på säsongen nu. :)

Skicka ett SMS eller ring. Du har ju mitt nummer Roffe, om det nu är du som ska vara reseledare. :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Viktor, min unge vän - Det är inte lätt att vara reiseleiter för en kultur-tur, vissa av de potentiella deltagarna med ministern i spetsen är oerhört måna om de kulturella inslagen.

Mys-Hoppe sitter nog för tillfället omgiven av esoteriska doftljus, barfota framför datorn endast inlindad i en ekologisk regnbågsvävd fäll och försöker hitta visningar av hembygdsgårdar, guidade turer i ostysterier och ett besök i någon K-märkt kraft- eller trafostation längs något av våra vattendrag...

Vi siktar väl på söndag och kanske borde försöka samla ihop oss i hygglig tid på förmiddagen, väljer vi att åka v-botten finns en nylagd asfaltsträcka mellan Ålund och Byske att testa...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Viktor, min unge vän - Det är inte lätt att vara reiseleiter för en kultur-tur, vissa av de potentiella deltagarna med ministern i spetsen är oerhört måna om de kulturella inslagen.

Mys-Hoppe sitter nog för tillfället omgiven av esoteriska doftljus, barfota framför datorn endast inlindad i en ekologisk regnbågsvävd fäll och försöker hitta visningar av hembygdsgårdar, guidade turer i ostysterier och ett besök i någon K-märkt kraft- eller trafostation längs något av våra vattendrag...

Vi siktar väl på söndag och kanske borde försöka samla ihop oss i hygglig tid på förmiddagen, väljer vi att åka v-botten finns en nylagd asfaltsträcka mellan Ålund och Byske att testa...

Du skulle ju ha satsat på en karriär som kåseriskrivare istället för verkställande direktör. :D

Den nylagda sträckan mellan Ålund och Byske lät ju trevligt. Fast temperaturen i vägen (och därtill däcken) kanske inte inbjuder till några bombarrepor av direkt rang...

Men vad gör det. Vi har ju kaffetermos och fika med oss. :tummenupp
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Många av mina medarbetare skulle nog hålla med Dig:rolleyes :)

Vi ska inte tillverka köttfärs i något räcke, nej, utan ha några trevliga timmar under årets kanske sista tur av rang. Det brukar inte bli något större problem, och hur som haver så väntar vi in varandra utifall tempot blir lite varierat.

Känner jag Ho-Ho rätt letar han nog just nu reda på systrarna Lea och Svea Stearin som bjuder på nybakad vörtlimpa med Västerbottensost och en kopp Rättvisemärkt te från Sri Lanka i någon slåtterstuga när det börjar dra kallt kring juvelerna. Men vi lär få tvinga karln att stanna, hans turistbuss har ju värme överallt och defroster för däcken. Det är bara luften som brukar fattas, i så fall får han väl sätta tempot med EU-moppen:)

Du skulle ju ha satsat på en karriär som kåseriskrivare istället för verkställande direktör. :D...

... temperaturen i vägen (och därtill däcken) kanske inte inbjuder till några bombarrepor av direkt rang...
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Då vill jag härmed meddela alla kul-tur-älskare att det nu från officiellt håll bestämts att det blir en tur imorgon söndag. Samling sker kl. 10.00 på Shell-macken i Njurmoppe-Nördens hemby, alltså Jävre.

Till min och Gurkis stora förtret har både Svea-Stearins ljusboda och Sven-Connys Slåttermuseum stängt så vi får fokusera på körningen denna gång.

Planen är irrfärder i grannlänet med fika/lunch i Skellefteå som ett delmål. Vi är hemma igen i vettig tid på em.

/Ernst

P.S I händelse av drivis, hagel eller annan nederbörd ställs turen in. Detta meddelas i tråden senast kl. 08.30 imorgon bitti. D.S.
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Som det känns nu så följer jag med imorgon på en sväng.

Fast risken finns att jag ligger och sover. :D
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Härligt:) Få se om Niklas vågar låta hjulen som håller 40-årskrisen, d v s inlinesen, vila till förmån för tvåhjulingen...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Fy fasen. Pigg som en lärka trots 87 mil i kroppen från gårdagen! Dyker upp på en dryg timma då!

Fast det ser ju onekligen lite svalt ut ute. :näsblod
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack för en trevlig tur, Du har några mil i kroppen nu, Viktor:)

Niklas kom inskramlande på sin anabola motard ändå från Luleå, Gurkis. Okey då, lite frusen kanske han verkade innan han jobbat sig varm i kurvorna, men bra gjort:tummenupp

Hoppes kulturella ambitioner fick sig en liten törn, bifogar en bild från det slutgiltiga matstället efter att ett antal stängda fik besökts. Är det redan höst?

Få se om detta verkligen blev den sista längre turen för i år...?

51e9881d-851c-cf3f.jpg
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Tack för idag! :tummenupp Det här är vad en stor del av min hojåkning handlar om: Att umgås och ha kul med trevliga vänner...och så Roffe då...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tack för idag! :tummenupp Det här är vad en stor del av min hojåkning handlar om: Att umgås och ha kul med trevliga vänner...och så Roffe då...

Men Roffe fick ju lära sig att Triumph egentligen är tysk, bara det var ju värt hela dagen...:D

Hursomhelst så var det en jättetrevlig tur. Lite småkyligt på morgonen men sen blev det ju iallafall 12 plusgrader, hemresan var riktigt trevlig med lite gasande efter Kågevägen:tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Siegfried Bettman, up Your *ss. Den enda förmildrande omständighet jag kunnat finna är att denne germanske gentleman dels pysslade med symaskiner och därmed stod obefläckad av samtidens kejserliga fordonsindustri, dels hade den goda smaken att emigrera till ö-riket när det blev dags att producera körglada fordon.

Men visst, man blev både tagen och smått chockerad av uppgifterna. Dessutom serverade till desserten av Der erste panzerfahrer Hoppe. Brrr...:(
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
...symaskiner var ordet...

Siegfried Bettman, up Your *ss. Den enda förmildrande omständighet jag kunnat finna är att denne germanske gentleman dels pysslade med symaskiner och därmed stod obefläckad av samtidens kejserliga fordonsindustri, dels hade den goda smaken att emigrera till ö-riket när det blev dags att producera körglada fordon.

Men visst, man blev både tagen och smått chockerad av uppgifterna. Dessutom serverade till desserten av Der erste panzerfahrer Hoppe. Brrr...:(
 

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Blir några mil varje dag ännu.. Funderar om man ska ut en sväng snart, är ju sol ute iaf :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tänkte eventuellt också ut med hojen en sväng. Blir nog bara en kort vända dock (broarna runt typ).
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top