Triumph Speed Triple-tråden.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Varning! Det kan bli dyrt att provköra en S3a! Mig kostade det 88.000:- :gnissla

Jag känner igen det där fenomenet. Likadant hände mig efter förra P2H. Splitter ny hoj, fanns inte ens demoex.Men den skulle jag ha! Så jag la handpenning, innan det ens vart säkert att den skulle komma till Sverige. Materiell kärlek tror jag det heter :kär
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Vet att det här står någonstans i tråden och att jag har läst det för längesedan, men har sökt nu i över 1h så frågar istället. Hur mycket olja ska det vara i en 1050cc motor?
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Vet att det här står någonstans i tråden och att jag har läst det för längesedan, men har sökt nu i över 1h så frågar istället. Hur mycket olja ska det vara i en 1050cc motor?

Fyller i det här för kommande läsare och passar även på att tacka Johan-ST1050

Oil Capacity (dry fill) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.50 litres
Oil Capacity (wet fill including filter) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.20 litres
Oil Capacity (wet fill excluding filter). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.00 litres
 
Last edited:

S.O

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Ort
Sundbyberg
Hoj
cbr1000rr, Versys 650
Hej,
Är det någon som vet om original luftfilter till en S3 1050 är tvättbart med KN filtertvätt-kit? Alltså rengöringsvätska sen skölja sen olja efter tork?
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Hej!
Har en speed triple -00 och funderar på att skaffa en speed triple II, hur stor är skillnaden förutom 10 år ;-) men effekt mässigt osv,
sorry om det förekommit ofta tidigare orkar inte söka pc:n ligger nere surfar på luren /MVH
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Vet att det här står någonstans i tråden och att jag har läst det för längesedan, men har sökt nu i över 1h så frågar istället. Hur mycket olja ska det vara i en 1050cc motor?

Några mm upp på den "runda" delen av stickan skulle jag vilja påstå.
Mätt när hojen är varm och står rakt upp.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Hej!
Har en speed triple -00 och funderar på att skaffa en speed triple II, hur stor är skillnaden förutom 10 år ;-) men effekt mässigt osv,
sorry om det förekommit ofta tidigare orkar inte söka pc:n ligger nere surfar på luren /MVH

Det är, i stort sett, bara namnet som är lika.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej!
Har en speed triple -00 och funderar på att skaffa en speed triple II, hur stor är skillnaden förutom 10 år ;-) men effekt mässigt osv,
sorry om det förekommit ofta tidigare orkar inte söka pc:n ligger nere surfar på luren /MVH

Båda är helt ok men två helt olika hojar enligt vad dom som provat båda brukar säga. Där -05 och senare är betydligt "sportigare" i allt.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hej!

Jag har idag köpt en S3a -05 från Westergren här på forumet. Har knappt provkört den bara från avlastningszonen till garaget. Ska bli kul att pröva den om ett par veckor :)

Den har gått ca 900 mil och ska in på 1000 milaservice. Har hört dåliga saker om Triumph center i Länna. Vad rekommenderar ni?
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Re: Triumph Speed Triple tråden

sTf_paPs skrev:
Båda är helt ok men två helt olika hojar enligt vad dom som provat båda brukar säga. Där -05 och senare är betydligt "sportigare" i allt.

Okey! På vilket sätt? Busigare eller mer sportigare typ banaktig?
Vilken är mest "street fighter"?
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hej!

Jag har idag köpt en S3a -05 från Westergren här på forumet. Har knappt provkört den bara från avlastningszonen till garaget. Ska bli kul att pröva den om ett par veckor :)

Den har gått ca 900 mil och ska in på 1000 milaservice. Har hört dåliga saker om Triumph center i Länna. Vad rekommenderar ni?

Vad har du hört då? ...tycker personligen det är den bästa verkstaden som finns. Är inne på tredje hojen därifrån och kanonnöjd!

Grattis till hojen annars och välkommen till Speed Triple tråden Stockholm, vi e ett helt gäng där som brukar köra tillsammans och ha annat skoj :tummenupp

Okey! På vilket sätt? Busigare eller mer sportigare typ banaktig?
Vilken är mest "street fighter"?

Mest Street Fighter 05 och uppåt...
 
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Vad har du hört då? ...tycker personligen det är den bästa verkstaden som finns. Är inne på tredje hojen därifrån och kanonnöjd!

Grattis till hojen annars och välkommen till Speed Triple tråden Stockholm, vi e ett helt gäng där som brukar köra tillsammans och ha annat skoj :tummenupp



Mest Street Fighter 05 och uppåt...

Förra ägaren hade problem då han var i Stockholm och fick sin sadel förstörd av några som försökte stjäla hans hjälm som var fastlåst i sadeln. Han fick aldrig sadeln han betalade för. Okej men om nån är nöjd så kan det ju vara värt att pröva då :)
 

Smillan

Guest
Hej!
Har en speed triple -00 och funderar på att skaffa en speed triple II, hur stor är skillnaden förutom 10 år ;-) men effekt mässigt osv,
sorry om det förekommit ofta tidigare orkar inte söka pc:n ligger nere surfar på luren /MVH

Jag har en -01a och brukar vara på Johans MC nær dom har øppet hus o køra lite olika hojar, bl.a. senaste speed triplarna och street triplarna. Jag tycker faktiskt inte skillnaden ær så jættestor. Visst, de senare speed triple drar ju bættre, men inte sååå mkt bættre, de senare har också bættre bromsar, æven om jag tycker de ær helt ok på min.

Skulle nog sammanfatta det som lite bættre på en del punkter, men kørglædje totalt sett så skiljer det inte mycket. Speciellt inte ca 60-70 lakan roligare. Men det ær ju bara min åsikt. Hade varit kul om du Alekto åkte och testade o sen kom med en kommentar...
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hojen jag köpt har svampig frambroms och läst att vissa fått detta fixat på garanti/goodwill. Det som gör mig lite konfunderad är att när jag pratade med TRC länna så sa det att man byter bromscylindern? Jag har förstått det som att man byter kolvar i oken?
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hojen jag köpt har svampig frambroms och läst att vissa fått detta fixat på garanti/goodwill. Det som gör mig lite konfunderad är att när jag pratade med TRC länna så sa det att man byter bromscylindern? Jag har förstått det som att man byter kolvar i oken?

På min blev det inte riktigt bra innan de ( TC Linköping ) bytt kolvar i oken. Först byttes grepp och broms-cylinder men det bidde inte mkt bättre för det.

Jag fick betala halva operationen själv ungefär men det var det värt. Som dag och natt! :tummenupp
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
På min blev det inte riktigt bra innan de ( TC Linköping ) bytt kolvar i oken. Först byttes grepp och broms-cylinder men det bidde inte mkt bättre för det.

Jag fick betala halva operationen själv ungefär men det var det värt. Som dag och natt! :tummenupp

OK, hur mkt kostade kalaset om man får fråga? För jag har läst om folk som köpt gsxr bromsok och pump och smackat på. Ska tydligen vara bolt on. Vilket ger ska vara bättre än orginalbromsen nånsin kan bli? Det är inte så super dyrt om man köper från ebay. Så jag tänkte om det kostar en del slantar att fixa orginal kan man lika gärna köpa bättre för inte så mkt pengar.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
OK, hur mkt kostade kalaset om man får fråga? För jag har läst om folk som köpt gsxr bromsok och pump och smackat på. Ska tydligen vara bolt on. Vilket ger ska vara bättre än orginalbromsen nånsin kan bli? Det är inte så super dyrt om man köper från ebay. Så jag tänkte om det kostar en del slantar att fixa orginal kan man lika gärna köpa bättre för inte så mkt pengar.

Jag har för mig att det kostade mig lite drygt 2000:-

Då byttes pumpen till en radialpump, slangarna till längre då orig. blev för korta, samt kolvar och packningar i oken.

Har svårt att se hur man skulle kunna få en bättre frambroms än den jag har nu. Ett jävulskt bett i den! :yoparty
 

calle84

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Kinna
Hoj
trajja speed triple
Nybesiktigat och klart.

Som sagt bara att invänta lite mera värme så ska det åkas sen. Va lite kallt idag men man va ju tvungen att ta en liten sväng.
Och så nån bild från i sommras
 

Bifogat

  • IMG_0039.jpg
    IMG_0039.jpg
    222 KB · Visningar: 79
  • IMG_0050.jpg
    IMG_0050.jpg
    243.4 KB · Visningar: 84
  • IMG_0048.jpg
    IMG_0048.jpg
    232.9 KB · Visningar: 74

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hej!

Jag har idag köpt en S3a -05 från Westergren här på forumet. Har knappt provkört den bara från avlastningszonen till garaget. Ska bli kul att pröva den om ett par veckor :)

Den har gått ca 900 mil och ska in på 1000 milaservice. Har hört dåliga saker om Triumph center i Länna. Vad rekommenderar ni?

Jag har servat min typ varnan gång på MCExperten och TCL. Har bara gott att säga om båda. Har lämnat in den till den som haft en tid som passat mig bäst.

Aldrig något strul med utlovade färdig tider. TCL har ju en liten fördel i läget, vid småservicarna kan man ju prova en hoj och dra och fika på Rosenhill medan dom servar.:tummenupp Kan ju dock resultera i ett hojbyte:D
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top