ER6-tråden

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tycker det är riktigt skönt med orginal avgas nu.
+ Du kan köra fort utan att störa folk.
+ Det låter rätt fint efter 8000varv
+ Känns som effektkurvan blir jämnare
+ Ekonomiskt :p

- Lite tråkigt ljud på låga varv
- Vikten (inte för jag märker skillnad på köregenskaperna).
- Även orginalavgas smäller ibland .
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Ingen som har den låga sadeln liggandes å vill bli av med den? får då kan jag köpa den för en vettig peng:)
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Satte på mitt orginal system idag.
Kommer inte ta av det.
Upplever att de är mkt mer kräm med orginal avgaset.
+ Man gör inte alla pissed off.
Tycker inte ljudet är så tråkigt efter 8000varv.

Kul att du upptäckt det, körde nästan hela föra sommaren me orginal... Det blir mer kräm med orginal....Vet inte om det kan bero på att det är ganska kort avgas system så det blir bättre med orginal....Vanligtvis brukar det ju va tvärtom:va
 

h.lundh

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
sverige
Hoj
ER-6n -06
Kul att du upptäckt det, körde nästan hela föra sommaren me orginal... Det blir mer kräm med orginal....Vet inte om det kan bero på att det är ganska kort avgas system så det blir bättre med orginal....Vanligtvis brukar det ju va tvärtom:va

det är tvärt om på alla...:)

pr0jj6iz.jpg


http://www.imagehost.se/visa?id=pr0jj6iz
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Framhjulsbulten

Är det nån som lyckats lossa framhjulet med hjälp av det fina, söta o veka orginalverktyget? Inte jag iaf:mad: Nu är det inte lik sött mera!!!!

Eftersom jag inte äger en gigantisk insex så undrar jag hur ni fått lös hjulaxeln när ni tex bytt däck?
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Är det nån som lyckats lossa framhjulet med hjälp av det fina, söta o veka orginalverktyget? Inte jag iaf:mad: Nu är det inte lik sött mera!!!!

Eftersom jag inte äger en gigantisk insex så undrar jag hur ni fått lös hjulaxeln när ni tex bytt däck?


Jag köpte en 14 mm insex till hylsnyckel på Biltema, 40 kr, (länk) då gick det finfint. Har du inget Biltema i närheten så finns det nog på de flesta större bygg-butiker!
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Jag har med tröttnat på det överdrivna brölandet. Någon som är sugen på mitt slipon som gått en säsong så hojta till så får du det för en billig slant.

:confused::confused::confused::confused::confused:
Alltså; Hurric slipon till er6 till salu. Se bilder i mitt garage och skicka PM.
:5sure:5sure:5sure:5sure:5sure



Naaaj!
Jag kör också Hurric och skönare ljud får man ju fan leta efter? Riktigt skönt när man drar på, tycker inte det låter särskilt mycket?
Dock kör jag med insatsen i, känns lite overkill att köra utan insats då den låter som en HD utan den. Sådant ineffektivt skräp vill man ju inte efterlikna....:huvet
 

bassemollberg

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Tibro
Hoj
Yamaha r6
System

Jag har precis köpt en er6n 2010. Jag är helt klart nöjd med hojen men måste bara klaga på det låga ljudet. Någon som vet vad Duble IXIL är och vart man kan köpa det ? Går det även lätt att ta ut insatsen eller är den popnitad ?:va
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Naaaj!
Jag kör också Hurric och skönare ljud får man ju fan leta efter? Riktigt skönt när man drar på, tycker inte det låter särskilt mycket?
Dock kör jag med insatsen i, känns lite overkill att köra utan insats då den låter som en HD utan den. Sådant ineffektivt skräp vill man ju inte efterlikna....:huvet

Tur att du inte har Arrow då. Med insatsen i ett arrow blir ljudet exakt som en saab V4......Mina "polare" skrattade åt mig när jag testade med insatsen:(
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Jag har precis köpt en er6n 2010. Jag är helt klart nöjd med hojen men måste bara klaga på det låga ljudet. Någon som vet vad Duble IXIL är och vart man kan köpa det ? Går det även lätt att ta ut insatsen eller är den popnitad ?:va

Tips: Köp überkills Hurric! Riktigt gött ljud ur den pipan.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Jag har precis köpt en er6n 2010. Jag är helt klart nöjd med hojen men måste bara klaga på det låga ljudet. Någon som vet vad Duble IXIL är och vart man kan köpa det ? Går det även lätt att ta ut insatsen eller är den popnitad ?:va

Tipsar också på Hurric, den sitter med en insexskruv på undersidan, tar 10sek att lossa/sätta dit. :)
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Dags för 1200-milaservice på min hoj, ringde runt idag och fick lite priser i Skåne-regionen som kanske kan vara intressanta för er andra också.

Bröderna Hörbergs i Löddeköpinge, 2800 kr inklusive delar.
Sölle Racing i Ystad, 1900 kr inklusive allt utom två stift som tillkommer.
Nordbecks MC i Tomelilla, 2800 kr inklusive delar. (Nordbecks är ej Kawa-auktoriserade men eftersom garantitiden redan har gått ut för min så tänkte jag att det kan vara värt att kolla hur prisnivån låg ändå)

Hann inte ringa tillbaka till Sölle och boka tid men ska göra det i morgon fm så hoppas att jag får samma pris då :)
 

prowetz

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Ort
Avesta
Hoj
kawasaki er6n -09
Jag vill ha ett system som låter djup och mörkt. Inget snärtigt ljud. Är Hurric mörkt,dovt ljud ? isåfall beställer jag

Kan tipsa om G & G. det har jag på min, Låter gött även med medföljande db-killer. Finns på funbike västerås för 4500:-. Men det kanske finns billigare på nätet?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top