Tack för era svar. Problemet är bara att jag inte känner någon annan som har en ER-6n. Kan man kanske gå till Johans MC (där jag köpte min hoj) och förklara mitt dilemma och be att få testköra deras provexemplar?
Tack för era svar. Problemet är bara att jag inte känner någon annan som har en ER-6n. Kan man kanske gå till Johans MC (där jag köpte min hoj) och förklara mitt dilemma och be att få testköra deras provexemplar?
Ska sätta på mina tank-pads i morgon. Har ni några tips hur man kan få det bra? Man har visst bara en chans sen sitter de som berget?
Jobbigt med svart hoj och björkar på gården insåg jag igår. Min svarta hoj blidde gul... och gult e fult.
Det kan du säkert.Ursprungligen postat av bikestreet
Vad är det för prestanda på Er6:an, typ toppfarten?
Grymt sugen är man!
//Adam
Enligt broshyren är toppfarten 180 km/h men jag har varit uppe i typ 205-210 km/h med min...Ursprungligen postat av Audiman
![]()
// tommy
~~~~~~~~~
- En rulltrappa som stannat fungerar ändå -
okej säkert lite glädjemätare men man kör ändå inte så fort så ofta så det räcker nog till![]()
//Adam
Då var det nog din gula jag såg när jag hämtade min igår..Ursprungligen postat av Neutral
Creds till Per Gustavsson hos Bröderna Hörberg i Löddeköpinge.
Jag beställde min silvriga därifrån i tisdags(13/6). Köpte komplett utrustning också. De hade varken hoj eller byxa/jacka hemma men de ordnade allt till dagen efter(14/6).![]()
Så nu har jag min hoj och skall brumma till Öland strax! Weee!![]()
Kung Eilert, N, Gul, ABS
Gamebox, N, Gul
Gustav1, N (outlaw edition) Svart!
Amenshit!, N, ?
SGR, N, Silver
Scorpion, N, Svart (G o G avgas)
VX, ER 6N GUL
Hanks, N, Silver, ABS (Leo Vince slipon
dannew, N, Gul, Leo Vince, Krashad :-(
nalberg, N, Gul, kommer Leo Vincie
Lämnade in min, svart med ABS, på lackförsegling det första jag gjorde när jag fick den, körde lite först såklart...Ursprungligen postat av t_ekdahl
Kostade inte mycket men är värt att göra för att den ska hålla sig fräsch.
I samband med lackbehandlingen poleras mindre repor bort.
http://www.ditec.se/faq/default.php
Skönt att lämna bort till dom som vet vad dom gör...
Vad kostade lackförseglingen?
Ursprungligen postat av Neutral
Beror på hur mycket kåpor och vilket skick lacken är i. Min är ju helt ny plus att ER6n är ju väldigt naken.
500-1000:- för motorcykel i bra skick.
enligt regbeviset så är den konstruktiva maxfarten 200km/h. min har gjort 215 på mätaren i lite nedför. tänkte kolla den med gps. 10km/h känns som en normal diff vid 200 tycker jagUrsprungligen postat av t_ekdahl
Hoho..
Nån som har problem med vibrations ljud från tanken??? skrammlar en del på min, sätter man knät emot försvinner det, hörs även om man rör tanken när hojen är avstängd.. inget världsproblem direkt,,men men
/Fredrik
Jag har en 67hk 240 kilos Guzzi som uppmätts till verklig fart 201 av Motorrad, själv har jag haft 215 på mätaren med väskor och tält men med rejäl glädjemätare antagligen. Var det inte tio % felvisning, enligt nån MC tidning på ER 6an? Fem hästar mer, och en massa kilon färre borde väl göra över 205 är min gissning, verklig fart. Bra aerodynamik, dessutom på Kawan, ser det ut som. Själv har jag lite kvar i handtaget i 200 sittande, med Goretexställ. Fast toppfart ska ju egentligen mätas som ett snitt av samma vägsträcka åt båda hållen, vinden har ju stor betydelse. Få se om jag törs åka fortare nån solig dag..Ursprungligen postat av SGR
![]()
är det någon som lyckats satt in regskylten i hjulhuset på ett snyggt sätt än och fått bort den jädrans skylthållaren?
toppfarten e 204 km/h verklig fartUrsprungligen postat av Audiman
Gott det räcker ju till faktiskt!
//Adam
idag gjorde min hoj 215 km/h UPPFÖR hallandsåsen söderifrån med någon toke på den. känns som om den har kraft nog att köra fortare om man drevar om den (jag vet, va fan skulle man göra det för, de e ingen motorvägsplastraket) men den verkar ha potential för lite högra farter om man kryper ner med skallen.Ursprungligen postat av Amenshit!
40 underbara mil avverkades idag i skåne och halland. tack för rundan dainesebiker.
Vilken fart nerför då? 5 eller 6:an i 215?Ursprungligen postat av SGR
Hämtade min i går och körde första rundan i dag. Skitkul hoj alltså men styret är fucked up, måste bytas mot ett crosstyre, helt fel form på original.
jag är intresserad av en G&G slipon tills jag ska köpa en er6n och jag undrar över ifall någon vet någon bra länk till där dom säljer detta?
och ifall man ska ha ett sånt rör, borde inte motorcykeln bli inkörd med det på då för bästa effekt eller tänker jag fel?
Tog du den på bilen. Lite klent att inte köra den hem!Ursprungligen postat av Neutral
6an såklart. nedför rullade den upp i 220 innan bilar var i vägen hörde jaUrsprungligen postat av Kung Eilert
Ursprungligen postat av Gamebox
Äh, man är ju lat och hojen är väl inte direkt lämpad för långa snabba etapper. Det är en fikahoj enligt min definition men om allt stämmer så är vi snart och kör på Nürburgring och gör avstickare in mot alperna t ex. Naturligtvis med bussen som mängdtransport.
![]()
Ska oxå byta styre, man sitter o kör som om man har en pinne i arselet ... men allt har sin tid. först service o sliponUrsprungligen postat av Neutral
![]()
Hojjta till om du hittar ett bra styre tillbra pris!
Jag var uppe i 200 på 5:an och har sett att den varvar runt 5500 i 110 på 5:an så 220 borde vara möjligt innan varvtalsstoppet går in.Ursprungligen postat av SGR
Antagligen onödigt då effekten toppar vid 8500 och vridet vid 7000 så toppfartsövningar borde väl göras i 6:an i stället?![]()
Hmmm, funderar att montara en sådandär kåpa så sadeln blir ensittsig, vad tror ni om det, bra eller anus?
Är det någon som vet om det finns förlängning till framskärmen så man slipper få motorn blästrad.
Det blir skitsnyggt! Finns de att köpa, eller ska du bygga en?Ursprungligen postat av Scorpion.SE
http://www.s-racing.com/album.php?c=210Ursprungligen postat av vx
Finns säkert snart till ER-6
Är ju lika illa bak vid svingen, brukar finnas skärmar att köpa, jag ska skaffa en när jag hittar någon.
http://www.s-racing.com/album.php?c=90
Typ sån här.
Ska köpa en, handlaren trodde att det skulle finnas, han skulle höra av sig idag eller imorgon, meddelar givetvis här om det finns...
|
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige? | |
|
|
|
|