Continental contiforce/contiroadattack??? bra däck eller inte?

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Skövde/Värnamo
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Hade tänkt att byta däck på hojen innan nästa säsong. Har då hittat continentals däck till riktigt bra priser. Har dock hört både negativt och positivt om conti däcken.
Har tidigare kört på michelin pilot road. Men hur pass mycke sämre/bättre är de jämfört med bla michelin gällande livslängd, grepp/våtgrepp osv? conti force eller conti roadattac, vad ska man välja? :va

Skulle va intresant att höra från er som kört på både michelin pilot road och conti-däck.
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Har inte använt Conti själv men hittade den här:
--> Road Attack
--> Sport Attack (på holländska men med poäng tabell)
IMG_2032-S.jpg
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
speedhunter skrev:
Hade tänkt att byta däck på hojen innan nästa säsong. Har då hittat continentals däck till riktigt bra priser. Har dock hört både negativt och positivt om conti däcken.
Har tidigare kört på michelin pilot road. Men hur pass mycke sämre/bättre är de jämfört med bla michelin gällande livslängd, grepp/våtgrepp osv? conti force eller conti roadattac, vad ska man välja? :va

Skulle va intresant att höra från er som kört på både michelin pilot road och conti-däck.
Halloj...
Jag har inte åkt på Michelin men mycket AVON Azuro ST45/46 å Conti Road Attack.
Polaren har åkt på Michelin och AVON, å han tycker att att Avonen var bättre över lag å med mer mil.
Själv tycker ja betydligt mer om Contit för det e mer lätt svängt än Avonet. Våt greppet brukar ja inte testa så mycket men har aldrig upplevt några problem.

Milen på respektive däck e ca: Avon: ca 600bak å 1000fram, Conti: ca 800bak å 1000fram men då var det Conti Force max som jag hade fram. Kör ganska aktivt å mycket Ca 2000 mil /år även endel bana med dessa däck. Därför åker ja sport/supersport fram.

Allt e ju som baken DELAD. Men detta e min uppfattning om din fråga
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Lånar och lyfter..

Tjena!

Jag har nu Continental Sport Attac bak på min retta...

Jag börjar bli väldigt skeptisk till det däcket, efter 120mil så är texten i mitten borta och det syns att det börjar bli ordentligt slitet :va

Det gjorde det inte på mina Pilot Power på Hondan kan ja säga...

Nu till min fråga: Efter att ha fått tre hjulspinn och i två av fallen ordentliga ställ, så undrar ja vart fan är greppet i det däcket??

Är de helt livsfarliga på våt fuktig väg bana? Någon som har erfarenhet av detta?

Det ena stället/ hjulspinnet fick jag ut ur en kurva på 2:an ( möjligtvis kan det ha funnits lite grusdamm där )

Det andra hjulspinnet i 130 vid omkörning på 6:an på våt vägbana

Det tredje stället/ hjulspinnet fick jag i morse och då höll det på att gå åt helv*** på 2:an växel och omkörning i tunnel på hyffsat torr vägbana :huvet

Enda gången det släppte med Pilot Power var när väg banan fullkomligt flöt av vatten.

Tillägas kan att de två senaste släppen inte kan ha berott på ny beläggning på däcket då den är bortsliten från kant till kant...
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Anderzzon skrev:
2129639 Tjena!

Jag har nu Continental Sport Attac bak på min retta...

Jag börjar bli väldigt skeptisk till det däcket, efter 120mil så är texten i mitten borta och det syns att det börjar bli ordentligt slitet :va

Det gjorde det inte på mina Pilot Power på Hondan kan ja säga...

Nu till min fråga: Efter att ha fått tre hjulspinn och i två av fallen ordentliga ställ, så undrar ja vart fan är greppet i det däcket??

Är de helt livsfarliga på våt fuktig väg bana? Någon som har erfarenhet av detta?

Det ena stället/ hjulspinnet fick jag ut ur en kurva på 2:an ( möjligtvis kan det ha funnits lite grusdamm där )

Det andra hjulspinnet i 130 vid omkörning på 6:an på våt vägbana

Det tredje stället/ hjulspinnet fick jag i morse och då höll det på att gå åt helv*** på 2:an växel och omkörning i tunnel på hyffsat torr vägbana :huvet

Enda gången det släppte med Pilot Power var när väg banan fullkomligt flöt av vatten.

Tillägas kan att de två senaste släppen inte kan ha berott på ny beläggning på däcket då den är bortsliten från kant till kant...

Det där låter ju inget vidare, ska precis kränga på sportattack på min. Har kört på contiforce nu innan och är jäkligt nöjd med dem men ville ha ytterligare lite klistrigare däck då det blir mer och mer banåka.

Sportattack har ju fått väldigt bra kritik i tester i både torrt och vått, ska vara i klass med pilot power.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
fogerty skrev:
2130642 Det där låter ju inget vidare, ska precis kränga på sportattack på min. Har kört på contiforce nu innan och är jäkligt nöjd med dem men ville ha ytterligare lite klistrigare däck då det blir mer och mer banåka.

Sportattack har ju fått väldigt bra kritik i tester i både torrt och vått, ska vara i klass med pilot power.

Näe de känns lite ostabilt :3freak

De lirar inte i samma klass som Power däcken tycker jag men det kan ju va annorlunda för andra, beror kanske på vad man är van vid?
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Sluta leka med livet som insats, den tusingen ni spar i inköp verkar ju sumpas direkt i livsfarliga stunt !!!
F-n ni sitter å åker värststinghojar å snikar på däcken :va
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Triggerhappy skrev:
2131089 Sluta leka med livet som insats, den tusingen ni spar i inköp verkar ju sumpas direkt i livsfarliga stunt !!!
F-n ni sitter å åker värststinghojar å snikar på däcken :va

Däcket följde med när ja köpte hojen, känns dumt att slänga ett sprillans däck men det skulle man nog fan gjort, hade ingen aning om att de va så värde innan jag började köra med det :huvet
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Triggerhappy skrev:
2131089 Sluta leka med livet som insats, den tusingen ni spar i inköp verkar ju sumpas direkt i livsfarliga stunt !!!
F-n ni sitter å åker värststinghojar å snikar på däcken :va

Kan ju bara meddela att Continental inte är nå snikdäck som vissa tycks tro. SportAttack vet jag inte men RoadAttack är ett grymt bra däck.

Inte för inte som Porsche monterar Continental som originaldäck på sina bilar, men Porsche kanske är ett snikmärke, vad vet jag...

Kimmen.
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Jag kör på ett conti road attack 190 bak och upplever det som lättsvängt (men då körde jag iofs med 200-däck förra säsongen). Enda gången det har släppt för mig var i en kurva över ett brunnslock. Men det är väl ganska förståeligt. Brunnslock är ju hala saker :tomten Så än så länge är jag nöjd iaf!
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Mr_M5 skrev:
2131108 Kan ju bara meddela att Continental inte är nå snikdäck som vissa tycks tro. SportAttack vet jag inte men RoadAttack är ett grymt bra däck.

Inte för inte som Porsche monterar Continental som originaldäck på sina bilar, men Porsche kanske är ett snikmärke, vad vet jag...

Kimmen.

Varför chansa....? Om nu continetal e sånt superdäck så hoppas jag slippa höra fler medlemmar få oväntade bredställ när de upplevt andra fabrikat fungera utmärkt i
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Triggerhappy skrev:
2131089 Sluta leka med livet som insats, den tusingen ni spar i inköp verkar ju sumpas direkt i livsfarliga stunt !!!
F-n ni sitter å åker värststinghojar å snikar på däcken :va

Snikdäck vill jag nog inte kalla det, har kört med mina contiforce på bana i inte allt för lågt tempo utan några släpp. Hörde även att några team i ERF körde på continental förra säsongen. Prisvärda däck är det.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top