Kan du avgasrören? Maxvarv.se rumlar om.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
80% nog ett bevis på att man är lite skadad.

Många gånger har kompisar trott att man bluffar när man sett en sporthoj på stan eller mött en i trafiken och man till och med kan vilken årsmodell det är bara pga färgsättningen
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
7/10 får duga för mig som aldrig ägt något av de rätta svaren.
Gäller avgasrören.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
90% på avgassystemen och 80% på Yamaha.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
@Henning! Jag såg dina funderingar över vart alla rd350 tagit vägen. Min senaste köptes av en Mats som kallade sig samlare och på samma resa köpte en fint renoverad RD i min kommun, men sedan exporterade den snabbt. Troligen till England där dom är avsevärt dyrare.
Jag har för mig att han bodde i Hudiksvall eller däromkring.
Just eftersom Mats ljuger om sitt syfte så hänger jag ut honom lite så att folk vet vad som sker ifall de säljer sin RD åt honom. Sen får man väl sälja sin RD åt honom ändå ifall man vill men man ska inte tro man sålt till någon samlare som kommer ha den kvar och vårda eller renovera den.

Han skickar ut sms om att han vill köpa RD. Troligen till alla som äger en RD. Han har även haft köpesannonser på blocket.

Några RD försvann väl även i diket på våren men jag tror majoriteten exporterats.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
@Henning! Jag såg dina funderingar över vart alla rd350 tagit vägen. Min senaste köptes av en Mats som kallade sig samlare och på samma resa köpte en fint renoverad RD i min kommun, men sedan exporterade den snabbt. Troligen till England där dom är avsevärt dyrare.
Jag har för mig att han bodde i Hudiksvall eller däromkring.
Just eftersom Mats ljuger om sitt syfte så hänger jag ut honom lite så att folk vet vad som sker ifall de säljer sin RD åt honom. Sen får man väl sälja sin RD åt honom ändå ifall man vill men man ska inte tro man sålt till någon samlare som kommer ha den kvar och vårda eller renovera den.

Han skickar ut sms om att han vill köpa RD. Troligen till alla som äger en RD. Han har även haft köpesannonser på blocket.

Några RD försvann väl även i diket på våren men jag tror majoriteten exporterats.
Kan vara som du säger.
Hur ser man att ett fordon exporterats?
Framgår det om man gör en slagning i registret?
Anledningen att jag frågar är att troligtvis denna Mats hört av sig till mig, så nu kollade jag på hans fordonsinnehav, och det är bland annat 24st RD, både 350 och 125.
Så kanske samlare i alla fall?
Eller bara affärsman?
Off topic, men det är ju vinter och intressant ?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kan vara som du säger.
Hur ser man att ett fordon exporterats?
Framgår det om man gör en slagning i registret?
Anledningen att jag frågar är att troligtvis denna Mats hört av sig till mig, så nu kollade jag på hans fordonsinnehav, och det är bland annat 24st RD, både 350 och 125.
Så kanske samlare i alla fall?
Eller bara affärsman?
Off topic, men det är ju vinter och intressant ?

Jag kollade registreringsnumret på min hoj kanske ett halvår efter att han hämtat den och då stod det "exporterad".

Man kan väl gissa att han vill samla ihop ett gäng hojar innan han skickar.

Sen är han ju inte helt ointresserad av RD så några äger han säkert för att behålla. Du kan ju kolla hur många han ägt kort resp lång tid så får du väl någon slags bild.

Jag vänder mig inte emot att någon gör affärer. Däremot så tycker jag att även affärsmän ska vara ärliga och inte lura sina partners att dom är samlare.

Skulle han varit ärlig med sitt syfte med min hoj så skulle han ändå ha fått köpa den eftersom jag fick det pris jag ville ha.
Skulle han varit ärlig skulle jag hört av mig till honom ifall jag råkade köpa en till RD som jag ville sälja. Men eftersom han nu visade sig ljuga för mig så är han inte välkommen att köpa fler hojar av mig.

För någon annan än mig kanske det inte är lika roligt att deras pärla försvinner ur landet när de trott att hojen skulle stå i någon entusiasts privata samling. Min var ändå ett renoveringsobjekt och jag bedömde det inte som lönsamt att renovera när jag tittade på värdet av en fin hoj.

Vill du sälja till honom så tycker jag inte att han betalar snålt, jag var iofs inte så brydd om att sälja heller så hos mig var det ingen förhandling. Take it or leave it var hans alternativ. Bara du vet och du inte tror den kommer stå kvar hos en svensk samlare så är det väl upp till dig även om det är vad han utger sig för sig att vara.
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
100%, men i ärlighetens namn så gissade jag på minst två eller tre, så det var lite flax!
 

Bifogat

  • 100%.JPG
    100%.JPG
    19.6 KB · Visningar: 10

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top