Recent content by T Hållén

  1. Frogish Subtila Sportster!

    Vad är målet med knarren? Sänka bak och förlängda gaffelben? Jag hade en XR1100 som var raka motsatsen, Öhlinare bak och XR1200S framgaffel. Riktigt skojig knarr faktiskt även om det bara var 100 hk på bakhjulet.
  2. Toppgjutning, mördarbakterier och hojrenoveringen som gudarna glömde.

    Om du ändå ska skriva ut en ny plugg kan du väl minska antalet kylflänsar? Det är ju ingen som kommer veta att det saknas några jämfört med original, kylningen räcker säkert ändå.
  3. XR 1200-tråden.

    Hojen har nu blivit bänkad/justerad hos Evenssons maskinservice, kan varmt rekommendera honom - mycket kunnig. Hojen är original förutom TM luftfilterbox samt V&H Widow avgassystem, bränsle och tändning justerades med SE Super tuner pro (vilken följde med vid köpet av motorcykeln). Hojen ger nu...
  4. XR 1200-tråden.

    Så där ja, bollen är i rullning. Ny framgaffel (begagnad förstås) med Öhlins innanmäte beställd samt ny luftburk från Twinmotorcycles. Ska bli spännande att se vad skillnaden blir i uppförande. Har även beställt bromsning/justering hos Evensson i Västerås men det blir senare i sommar.
  5. XR 1200-tråden.

    Fixade det själv och köpte mig en -08 XR1200 idag. Bara det blir lite värme i luften så får det bli en ordentlig provtur och se vad som skrivs upp på önskelistan. Här står hon och myser tillsammans med det andra jänkejärnet.
  6. XR 1200-tråden.

    Här händer det inte så mycket, har ni tröttnat på era hojar ? Om nån funderar på att sälja sin XR1200 så är jag intresserad, är på jakt efter en sådan. Har varit hojlös alltför länge nu.
  7. TL-tråden - v2 !

    Det här måste väl vara ett kanonpris, det framgår iofs inte hur långt den har gått. (Det är inte min hoj.) https://www.blocket.se/kalmar/Suzuki_tl_1000_r_87743456.htm?sa=1
  8. CX500 café med turbo och Maxxecu.

    Du bromsade alltså en CX500 till 107hk? Det är imponerande, bra jobbat!
  9. Supermono-rörhög, eller: -Hur fäster man framhjulet till bakhjulet?

    Jag tycker att det här bygget är ett av de fränaste här inne! Som en rekommendation till att spara kroppen till nästa gång maskin är ihop - kör den i bromsbänk först så att du är säker på att rovan håller ihop innan den skadar dig igen.
  10. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    Imponerande att du har åkt så fort med motor och ram som är byggt hemma i vedboden! Grattis till att ha nått målet! Ser fram mot fortsättningen.
  11. HD tracker (UrEvo Sportster)

    Här har det inte varit någon aktivitet på länge. Hojen har dock gått en del på gatan och jag tycker att den är tämligen underhållande att köra. Vibrationsfritt är det definitivt inte men om man eftersträvar sådant beteende kan man ju köpa en modern hoj! Det är lite stenålder att köra denna men...
  12. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    Fränt, du har alltså byggt ett trangiakök inför sommarens utflykt till Föne :banana
  13. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    Nä nu får det allt vara ordning på fakta. Surströmming är inte rutten fisk (även om det luktar så), den framställs liksom alkohol genom jäsning. Nu är du månne en sån som inte nyttjar produkter framställda genom denna process oavsett om dom är destillerade eller inte. Valet är fritt att äta...
  14. Supermono-rörhög, eller: -Hur fäster man framhjulet till bakhjulet?

    Det här är ett sjukt bygge - på ett bra sätt alltså! Väntar med spänning på alla kommande uppdateringar. Jag har inget klokt att komma med, vill bara se mer av dina tester, låt de fortsätta komma.
  15. Byggtråd: "Jörgens Sportster"

    Men, så där kan du väl inte ha fötterna? :confused: Skaffa tillbakaflyttade fotpinnar så känns det bättre att köra. Satsa på ett 1250 kit om du ändå tänker göra något åt motorn men inte är beredd att gå lika långt som Jörgen än, min knarr är bromsad till 100 hästar på bakhjulet med 1250 cc.
Top