Recent content by svanted

  1. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    okejj en intercooler på en bil ger ingen ökning av massflödet? man kyler alltså luften innan mha kallt vatten? dryga 1kg kallt vatten kyler 60 kilo luft? men du säger "blir till ånga" det måste väl ske efter kompressorn? för det är väl där det värms upp?
  2. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    ok, vad har vatteninsprutning för påverkan?
  3. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    litar du så blint på utskrifterna att du vågar sätta spridarhållaren i insuget.... tänk om plasten går av... :(
  4. Variator med kilspår 19mm?

    vad har du som belastning? är det ett fordon av ngt slag? en skotervariator sitter på en konisk axel som är grövre än 19mm, typ 30 - 35 moppevariatorer har splines och är klenare än 19. men en skrotad skotermotor typ gammal 1 cyl sachs, att ta vevaxeländen från och be någon händig svarvare fixa...
  5. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    försöker mig på ett tips... om det bara berott på krympningen skulle det blivit en svacka, men man ska absolut ha en stigare på tjockaste stället som är grövre än själva godset.. tror mera på att gasbildning från kärnan som vill ut och stiger upp genom sidan och som sen blir kvar som bubblor i...
  6. Tankat etanol i stället för bensin. Vad göra?

    gå in på etanol.nu, där finns allt ni behöver veta i ämnet.
  7. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    och han har ju en keramikugn, i den kan man ju anlöpa bort härdningen....
  8. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    alternativ... vattenskärning
  9. Problem med köp av importerad hoj??

    det är som med alla importerade fordon... man måste få med original registreringshandlingarna från ägaren i det land man importerat ifrån, och även ett kvitto med bådas namnunderskrifter. om den nu ska importeras... om den däremot redan är importerad och reggad i sverige är det ju inga som helst...
  10. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    inga funderingar att köra på etanol/E85, det skulle ge lägre förbränningstemperatur...
  11. Brytarspetsar går isär

    bottnade skruv?
  12. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    läge för innovation då, att göra ena sidan flexibel på ngt sätt, som det nu är blir temperaturskillnaderna i "ledskivan" så stora att det kommer att slita av i ena änden. gissar att de går av först när motorn kallnar efteråt. ïnga mystiska knäppar som hördes? och gör de det är det ju iofs ingen...
  13. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    det där blir bökigt... de kan nog inte svetsas i bäda ändar..
  14. Gasturbinhoj = JETeskoj!

    väntar med spänning på rapport om hur motorn mår... tyckte det snackades om höga temperaturer...
  15. Brytarspetsar går isär

    har du fettat in kammen på axeln? om inte nöts bakelitklacken ner och avståndet går ihop...
Top