Gjorde du såhär så är det rätt (hittade ingen CB750F manual av rätt årsmodell, men troligen är VFR av samma årsmodell ganska lika så här kommer ett utdrag)
Det ska f-n så mycket till för att tappen som är gängad in skall skruva upp sig - särskilt som det sitter en (gängad?) plugg som stopp...
Tändläge - att den tänder med kolvarna i rätt position dvs ett visst antal grader före TDC. Kan inte se att det skulle ändrat sig under tiden hojen stått still.
Köp Haynes manual https://haynes.com/en-us/honda-motorcycle/cb650-sohc-fours/1978-1984
Här finns lite också...
Du säger "servats o fått en genomgång" - vet du vad som är gjort o vem som gjort det? Undrar därför att förgasare med vacuumtrottlar är svåra att justera utan vacuumklockor så om hojen är servad så borde det inte kunnat hända något på ett år.
Läste just igenom kapitlet i Haynes förgasarbok om...
Om man tänker igenom ett köp över ett längre perspektiv än att behålla hojen över sommaren så är det ganska värdefullt att skumma igenom verkstadshandbok o youtube för att få grepp på hur lättmekade resp. hur dyra att serva de hojar är som man kan tänka sig. BMW:s R:ar ligger väldigt bra till...