Har nu fixat sista handpåläggningen med bestyckning så att den går ok på låg och högvarv. Har nu 155 i huvudmunstycke i stället för 95 samt 55 isf 35 på lågfart. Har inte kört helt ut på väg då det är lite halt just nu..............
Har nu kommit aningen närmre perfekt...........
Monterade 155 och satte nålen i näst magraste - bluddrar lite på toppvarv men annars ok.
Väntar till i vår med sista intrimning o kör lite till.
Tack för alla uppslag :-)
Tack för tipset.
Det är nog tyvärr inte rätt då org är 92 och är nu uppe i 160 för att den över huvud taget ska gå att köra.
Kör den nu med 160 och näst fetaste läge på nål och den varvar fortfarande ej ur sista 1/4 delen.
Hur många steg uppåt rekommenderas?
Tack för tipsen...........
Jag kan ju inte låta bli o plocka med sakerna då den är lite ombyggd - bytte då skorstenar samt satte dit konfilter för utseendets skull.
Jag är väl rätt så insatt i hur man gör rent tekniskt men mer är det så att tips för hur stor ökning av munstyckens storlek är...
Har en Honda CB650 med separata luftfilter samt någorlunda öppet blås ut i skorstenen.
Vilka steg bör man ändra huvudmunstyckena i?
Började på 145 då gick den sådär men var svårstartad.
Gick till 160 med nål i nedersta läge - fetare blandning. Då startade den fint och gick bra men varvade ej...
Låter tyvärr lite mindre nu då den ska bes den 21:e - en V-twin låter ju som en symfoni i jämförelse (bortsett från HD då ;-) ).
Hälsa åter så kanske vi syns inom 5år typ..............
Hemligt ju ;-)
Ingen nyckel bara lyfta sadel som är låst med gammalt sadellås sedan bryta switchen - omständigt men uddan......................
Jo du en tjock gubbe känner väl alla igen.............Kan det vara Herr S-berg som kollar in?
Hojen är nästan klar o håller in godbitarna............:-)