Min erfarenhet är att när det blir tillräckligt kallt (under 12-13 grader), eller svalt (under 20) och blött så är gränsen mellan fäst och plötsligt släpp inte speciellt stor. Men en mer erfaren förare än mig kanske har en annan upplevelse. För mig blir resultatet att jag har svårt att slappna...
Då jag inte kört med vanliga Rosso IV är jag inte rätt person att svara på hur stor skillnaden är men Rosso IV Corsa är uppföljaren till Rosso Corsa II som jag upplevt som mer konsekventa när man pressar dem lite hårdare på bana samtidigt som dom funkar bra till vardags även när det regnar eller...
Körde ett tag med V2 på min Ducati Panigale på gata och det funkar fint så länge vägen är torr och temperaturen ute är över 10 grader eller så. Brassa inte på för mycket innan värmen kommit upp så funkar det men jag har valt att gå mot en mer gatanpassa däck i form av Rosso corsa 2 som jag nu...
Gick ju väldigt bra för MotoGP hojen med tanke på hur efter F1 bilen i klippet nedan är mot Rimac, verkar vara likvärda förhållanden i de båda klippen.
Rimac vs RedBull F1
Har besiktigat min Ducati Panigale 899:a med termignioni slipon men med dB-killers i, dom mätte ljudet men blev nöjda när ljudnivån låg under orginalsystemet som ligger på 108 dB vid ~5500 rpm (ja Ducati Panigale är löjligt högljuda :3freak). Det systemet jag har nu med dB-killers i låg då på ca...
Jag har en 899:a som jag är mycket nöjd med (den är inte riktigt orginal längre men motorn är orörd utöver slipon, filter och mappning). Jag har precis bytt försäkring till Trygg Hansa och avställningsbar helförsäkring kostar ca 6 500/år ( 48 år i villa i lugn förort till Stockholm) men vissa...
på min Ducati Panigale 899 så blev resultatet ungefär så här (många år sedan siffrorna kan diffa lite upp och ner en halv hk eller så)
- Orginalsystem gav 131,5 hästar på bakhjulet i bänken på Italia Bike Center i Arboga
- Slipon från Termignoni, nya filter samt ommappning gav 136,5 hästar på...
Det sitter Brembo M4.32 orginal på 899:an och som jag förstår det så är det 19RCS som gäller för de oken.
Skillnaden mellan vanliga och Corsa Corta är att man skall kunna ställa spelet innan bromsarna börjar greppa i tre olika lägen utöver de inställningar som finns på den vanliga.