Ta loss den tunna slangen från kylaren som sitter underst av de två tunnare.
Tryck in ett tryckluftshandtag i den och plugga den koppling som nu är över med tex en liknande slang och en bult.
Tryck i luft lite försiktigt och sök felet.
På min CBR900RR sprack toppen i tunneln till kamkedjan där...
Vi är väl alla medvetna om att klåpa med framgaffeln på en flerahundrahästars missil inte är att rekommendera?!?
Vill bara lyfta ett varningens finger att kollapsar något efter en sådan dylik operation så gör det ont alt nån släcker lyset för gott...
Dömer ingen eller säger att någon är dålig...
Jag passar mig för Biltemas filter...
Fick in en rasad CBR600RR där alla vevlager skurit.
Förstod inte varför men när jag tog loss filtret från Biltema så var fästet för överströmningsventilen lös.
Det var en bricka med 2 ben enkelt förklarat, den som håller i fjädern!
Sen passade perfekt i...
Nyckeln är den enda lösningen...
I alla fall i depån sådär!
Surt som fan men du är inte först att göra detta kan jag meddela om det nu skulle vara någon tröst!
1,) 2 x 4 timmar =8 timmar till detta läget så en arbetsdag, då tog jag det lugnt och fikade lite.
2, ) isärtagning av motorn hade kunnat göras på ca en kväll dvs 4 timmar med felsökning och konstaterand vad som måste göras.
Ihopmontering tar ju längre tid pga rengöring och fix...
Vafan.
Att folk inte kan låta andras saker vara!
Hoppas moppen dyker upp på rallyt!
Men märkligt att någon stjäl den och sedan dyker upp på ett entusiastevent!
Det får väl framtiden utvisa hur det ligger till.
Hoppas allt får ett lyckligt slut.
SÅ...
En -03 YZ250F motor fixad.
Legat isärplockad i ett kallgarage och flyttad hit å dig, spräckt block och trasig växellåda.
Motorblock och växellåda från en -05 inköpt och en vev från en -07...
Ny kolv införskaffat och ihopsatt på två kvällar, då ventiljusterat också.
Det går aaaaldrig! :hej