Fint tack =) Upptäckte något rolig igår, jag drog upp hojen i 200 å sen full motorbroms och efter det så tog kopplingen as långt ut på handtaget igen. Efter 30 minuters krypkörning i stan.. samma skit igen, den tar knappt med handtaget helt mot styret.
haha fint, det är som jag brukar säga till spättan när hon ska åka med, det är lite sport att åka hoj! Blir till att byta vajern iaf, hoppas den håller i helgen, har tänkt köra 30 mil ToR uppsala... :yoparty som sagt, det ska va lite utmaning haha
Tack för svaren! Ska testa med en ny vajer, blir det inte bättre då får det bli att undersöka fjäder eller spel nere i kåpan. Tips på nån hemsida för att beställa direkt hem i låddan?
Kan även tillägga att när ja skruvade upp skruven nere i kåpan till max förra veckan och den på handtaget =...
Den slirar, dvs för varje körning tar kopplingen längre och längre in mot handtaget. Om jag skruvar ut den mer på handtaget är det inga problem att frikoppla helt men om ett par körningar så har jag kopplingshandtaget mot handtaget igen..
Tror det är wire-koppling.. fuktig variant, har ingen...
Sen en månad tillbaks så har jag 1 gång i veckan fått skruva ut skruven på kopplingshandtaget för att kopplingshandtaget går i botten och inte kopplar ur helt. Idag när jag kom fram till jobbet hade jag kopplingen i botten när jag stannade men den slirade ordentligt på ettan..
Förra veckan...
Om ja lutar hojen är det ingen skillnad, ligger några droppar ner i kanten och skvalpar.. Vill ju inte ha motorras eller annat vårmys OCH jag litar inte på oljelampan... :tummenupp
Har precis besiktat hojen å kikade på oljenivån när jag kom tillbaks till jobbet.. Frågan är kan man köra hem (2 mil) med detta eller ska jag låta hojen stå å fylla på olja innan jag kör något mer?