Han är den absolut bästa person jag träffat när det gäller att förklara och förstå sin egna syn av hur ens körning fungerar! Blir kul att spöa honom (igen) på likvärdigt material :lol :rock :tungan :arsele :tummenupp :banana
Vad som är gjort på ER-6an är inga jättestora förändringar, men det krävs lite jobb. Idag ser hojen ut som följande:
- Modifierad underkåpa (original med en ur kapad del från en bensindunk som botten)
- Helsystem Arrow med 2 st ljuddämpare, en under motorn (som original fast Arrow) sedan en...
Precis som du säger så är det en slags reklampelare för att få in fler er6or i klassen.
Sen är det faktiskt så att jag är ingen elitförare utan jag är bara en vanlig förare med en enkel ungdomslicens, har aldrig kört med elitlicens. Visst nu tävlar jag även på elitnivå om man kan kalla det de...
Jag hoppas och tror att om man ger denna Er 6 cuppen ett eller ett par år så kan den nog växa ganska så bra. Och som du säger så är det nog väldigt svårt att kunna köra så pass bra och tajt racing som man kan med dessa maskiner till en så billig peng! Jag gillar verkligen iden med att ta in...
Värkar faktiskt som att de flesta studenter här på tråden är glada nog över att ens kunna rejsa då det tidigare har vart ekonomiskt omöjligt. Dom bryr sig nog inte lika mycket om någon rikeman kör förbi dom med en panigale eller en zx 10 för dom är glada nog att kunna rejsa över huvud taget...
som svar på frågan ang båten på er6an:
Vi löste det så sent som dagen innan racet på Gelleråsen och det med hjälp av en urkapad del från en bensindunk plast 20l och några popnit. Detta är dock bara en tillfällig lösning då Grevensmcdelar tyvärr hade fått hem fel underkåpor som var beställda...
Skulle bara vilja tillägga att jag tappar inte körglädjen av att vara på en 6e-10 plat inte alls. Men att veta att det inte går att komma längre endast på grund av material, då känns det som att kasta pengarna i sjön eftersom att jag ändå inte utvecklas mer som förare på svenska banor pga många...
Många inlägg och mycket att svara på så jag ska försöka få med allt nu.
Först och främst märker jag att mångas åsikt samt min egna också är att jag egentligen borde köra i sst600 i dagsläget och visst det hade ju gått om man hade köpt en billig hoj, det finns redan en gixxer års 07 ståendes i...
Anledningen till att jag kör i Speedster Cup (där jag egentligen inte hör hemma) är ENDAST på grund utav budgeten. Att ha material som hänger med i sst600 kostar pengar, och det saknar vi teamet så enkelt är det tyvärr. Därför gör vi det bästa av situationen och håller oss körandes så mycket som...