hur allvarlig var krocken? hävda att den var ramsned och att kostnaden lär ha överstigit marknadsvärde. Det kan vara svårt utan bilder men det kanske finns vittnen om hur illa hojen var.
Har väl lite med kompet att göra också. Skulle väl inte tro att en hoj som enbart är mappad och rör eller så skulle slitas något speciellt mera men om man höjt kompressionen och kör på 95 med etanol i kan de nog hända lite saker.
Om vi tar Bring-mopeder som exempel. De går under värsta tänkbara förhållanden. Året runt, Dygnet runt. Med outbildade chafförer. På tok för mycket last på korgarna som sitter fram och bak, typ 80kg per korg. En sådan Pgo Big Max går en bit över 5000mil innan de säljer dom vidare som...
Tvåtakt alla dagar i veckan. 4-takt är inte pålitligt i mopedvärlden ännu. Absolut, det finns 4takts-kina som har funkat utan problem, men förmestadels inte.
Försök hitta en vettig PGO eller Kymco. PGOarna är nog det mest driftsäkra som finns för tillfället.
Köper du en kines så kan det bli hur som helst. Det kan funka klockrent och det kan bli katastrof.
Peugeot eller PGO ska du ha. det är väl i dagens läge de mest bekymmersfria mopparna :)
Bring kör ju året runt på sina Bigmax och det tar väl minst 5000mil innan dom säljer dom vidare :)
Peugeot är...
Tgb är Taiwan-tillverkade så man får inte dra dom under samma kant som kina-hjulingarna.
Dom räcker gott och väl till det du ska använda den till. Lätt att växla och går mjukt.:tummenupp
Jag hade ett väldigt likt motorras på min gasgas 125a. Det var även där skuret på avgassidan. Den gick för snålt. bytte upp i munstycke sen var det löst :).
När jag köpte den satt det ett 162 munstycke i. När den gått på fullgas några växlar så tvärnöp det. Slängde i 182 munstycke (original)...