Cirkus 25 mil skrapade jag ihop idag. Körde till Lintjöping i morse för att delta i SMC avrostningkurs, men blev nekad att komma in pga oljeläckage från framgaffeln. Typiskt då hojen besiktades för bara nån vecka sedan utan anmärkning. Men men, det var tydligt geggigt och packboxar kan ju börja...
6 X 4 = 24 mil och 2 X 8 = 16 mil + några extra mil då det är tråkigt att köra samma väg 2 ggr.
Så sammanlagt ca 44 mil på en dag med olika hojar.
Jag tog en ledig tisdag för att besikta mina tre Yammor och bilen på en och samma dag.
Alla fick godkänt och vädret var toppen.
Avslutade dagen med...
Säsongspremiär idag att ta hojen till jobbet, som vanligt 7 mil dit och 15 mil hem, konstigt det där… måste vara jordens rotation eller nåt.
Mindre roligt var att det regnat på morgonen och vid de få tillfällen man hamnade i bilköer, stänkte nån kletig sörja upp på visiret som var lögn i h-e...
Har en XT660 själv och har undrat över varför den måste ha dubbla utblås och dämpare… verkar lite onödigt på en enstamp. Borde fungera minst lika bra med enkel krök o dämpare av lite större dimension. Nån som vet hur konstruktören tänkte?
Ja, hur är det EgEntLiGen med LED-lampa i en insats för halogenlampa? Går det genom besiktningen om jag bytt H4 till en LED och ljusbilden inte är helt åt h-e, eller är det upp till den enskilde besiktningsmannen/kvinnan att godkänna efter dagens humör?
Kan ju iofs testa och köra dit med en LED...