Min tanke va oxå att den gick in i ett så kallat "nödläge" så det va därför den bluddrade osv.. så jag körde hem den, tog bort plus kabeln från polen och lät den stå över natten utan ström... men när jag startade den dagen efter så va fortfarande felet kvar... Så jag har mina aningar om att det...
Va ute och körde i fredags varmt som faan va det... Måste på peka att jag har aldrig kört så lugnt som just den dagen =).. men till problemet. Normalt brukar motor tempen ligga runt 80 grader men den där dagen så låg tempen i mellan åt på 108 och 109 grader... och när jag står i trafik kön så...
Det verkar vara gå segt med tips och jag har ingen aning, men kolla in på www.bikebandit.com kolla på din modell och jämför. Tyvärr enda tipset jag kan ge ;) lycka till!
Nu är de fixat! Jag hade bytt kabelstam till framlyktorna och märkte aldrig att den gamla stammen hade en bygel för "blank angel sensor" och eftersom jag inte kör med den givaren så fick jag lov att flytta över den bygeln som jag aldrig tänkte på. Simpelt fel som jag enkelt missade :=( Men nu...
Vad tråkigt! Jag var nyss med om en liknande grej med min hoj så jag vet hur frustrerande det kan bli. Men först så heter grejen i tanken "tankarmatur" och själva felet som har uppstått kan jag inte riktigt hjälpa dig med men ett tips är att ladda ner service manualen och se om det står något om...
Lahega har ett bra medel som jag använde när jag tog bort dekaler från bilar när limmet vägrade att åka med dekalerna http://www.lahega.se/showproduct.asp?id=70
Annars om du inte redan har slitit bort dekalerna så brukar man kunna få med sig allt lim om man använder en varmluftpistol.
Jag byter olja\filter 1 gång per år och det vill säga under vintern. Då känns det alltid lika skönt att veta att det är ny och fräsch olja\filter inför säsongen :D
Jag har haft motorcykeln ner plockat i drygt 4 månader och idag när jag plockade ihop den så vägrade den tända. Jag har haft batteri polerna på hela tiden men har haft hastighetsmätaren, lysen och dylikt ur kopplat.
Jag provade att gnugga ett par gånger utan framsteg ända fram tills det tog...
Jag tror knappast att "fogskummet" kan palla 220grader i 15min. För kollar min in i ett hål som finns där stötdämparen ska pmonteras så ser man att det är något slags skum där inne.
Ingen som har en cbr i samma årskull som har pulverlackat sin?
Härlig inställning.
Nu är allt blästrat och alla lager är borttagna och alla skruvhål igen täppta. Men en fundering, hur blir det med "fogskummet" som är i hålrumet i svingen? Kommer inte det att smälta och rinna ut vid 220 grader?
Nu har jag fått tag på en lackare som kan fixa pulverlacken :) så nu bär det hem och montera ner svingen, blästra ikväll och på lack imorgon. Snyggt bygge, synd bara att du fick vika ner i diket. =(