Gamla enstånkor

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Godafton. Nu förhåller det sig som följer. I nådens år 1984 så gick jag som 14 åring efter 4år upp från 80cc till 125cc i motocross. Jag hann väl köra en 3-4 timmar med den på sin höjd, (aldrig några tävlingar,) innan vi fick lägga av då farsan hade mycket med sin firma och jag växlade över till kampsport. Idag är jag 53 år gammal och beslöt mig för att baxa ut knarren från sitt mörka kyffe där den stått i 40år. Jag tvättade den, bytte olja, luftfilter, glykol och rengjorde förgasaren innan jag startade upp den och lät den bli varm för första gången sedan min ungdom. Den går som en raket, den skenade ute på gatan likt en vildhäst. Nu är en av brorsans kompisar sugen på att köpa knarren. Men vad är en cross i nyskick, men 40år gammal värd? Tar man hänsyn till nyskicket och sänker pga ålder, eller tvärtom? Eller ska jag glömma alltsammans och behålla den till sin 50års dag? ? Vad säger ni? Jag kan ju tycka att en cross i det skicket torde vara dyrt att återskapa från en använd, men det beror ju på vilket värde andra ser i den. Vad säger ni? 20 000 eller 45 000 rentav? Jag har inte testat att sälja den, vill vara ärlig och hellre säga ett för högt pris än att skänka bort den, har varit alldeles för snäll i tidigare affärer och fått ångra mig länge efteråt. Det är sista året med trumbromsar och har ännu fabriksdekalerna kvar på tank och bakskärm där det står blandningsförhållande på soppan o hatt den inte bör användas på allmän väg.




EDIT: Jag fick 40 000 för hojen. Jag kunde fått 50 000. Köparen frågade om jag skulle ha 50 för den. Nä, sade jag, jag ska ha 40. :) Grejen är att killen körde cross på det gamla 80-talet när jag och brorsan var aktiva i tävlingssammanhang, han har börjat samla på gamla crossar som han ska renovera. Ja, min behöver han ju inte renovera förstås. Men jag tyckte det var värt mycket med en köpare häromkring, kul att den stannar kvar här. Han dök upp med några flak öl utöver de 40, så jag blev nöjd med affären. Bo Claesson som vi handlade mycket crossmaskiner av förr, höll på att gå i golvet när han såg en 1984-års RM125 i nyskick :lol Han skrek att killen absolut inte fick ta den till banan. Så denna hojen får blir en "Trailer queen" och stanna i nyskick.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
EDIT: Jag fick 40 000 för hojen. Jag kunde fått 50 000. Köparen frågade om jag skulle ha 50 för den. Nä, sade jag, jag ska ha 40. :) Grejen är att killen körde cross på det gamla 80-talet när jag och brorsan var aktiva i tävlingssammanhang, han har börjat samla på gamla crossar som han ska renovera. Ja, min behöver han ju inte renovera förstås. Men jag tyckte det var värt mycket med en köpare häromkring, kul att den stannar kvar här. Han dök upp med några flak öl utöver de 40, så jag blev nöjd med affären. Bo Claesson som vi handlade mycket crossmaskiner av förr, höll på att gå i golvet när han såg en 1984-års RM125 i nyskick :lol Han skrek att killen absolut inte fick ta den till banan. Så denna hojen får blir en "Trailer queen" och stanna i nyskick.

Jamen grattis då, båda nöjda och glada och hojen får nytt "liv" även om det bara blir finköra hemma på gården med den
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är någonting skumt med annonsen.
Alla som har den minsta kontakt med motorcyklar vet att detta är en bedragare.
Vad baserar jag detta på?
Jo, texten: " -Säljes pga flytt och redan för många motorcyklar"
Måste vara AI-genererat av någon i en unken källare i en förort....


Ja, har man för många hojar så är det ju inte en gris man säljer bort i första hand.

Finaste XRen jag sett på länge.
Dyraste XRen jag sett någonsin.

Ändå ett bra köp om det är en sådan man söker. Något liknade kommer aldrig att tillverkas.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top