Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
3eb91231357c7e236f9c3f7c64216d6d.jpg

Ukraina hävdar att detta är en bild på den specifika transporten…..
Och vad uppskattar du en möjlig snitthastighet för militär vägtransport på sträckan till?
Varför skulle de behöva köra ToR?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Och vad uppskattar du en möjlig snitthastighet för militär vägtransport på sträckan till?
Varför skulle de behöva köra ToR?

När jag körde den vägen söderut så tog det 2,5 dagar på en BMW R1200GSA. Kursk till Rostov. 80 mil. Vi skulle runt Svarta Havet. Det ryssarna sagt är att det borde finnas tusentals bilder på den transporten men det gör det inte. Inte ens från satelliter….

Måste förbereda hojen. Kör ombord på färjan i Gdansk om några timmar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag körde den vägen söderut så tog det 2,5 dagar på en BMW R1200GSA. Kursk till Rostov. 80 mil.
Men vad tror du att snittfarten för en miltärtransport skulle vara?
Semesterresor är ändå ganska väsenskilda från militärtransporter.

Vad jag kan se på den där bilden så är vägen i sånt skick att jag kan bränna på ganska bra. Har du några bilder på de värre avsnitten?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Men vad tror du att snittfarten för en miltärtransport skulle vara?
Semesterresor är ändå ganska väsenskilda från militärtransporter.

Vad jag kan se på den där bilden så är vägen i sånt skick att jag kan bränna på ganska bra. Har du några bilder på de värre avsnitten?

Tror nog att en hoj kör fortare än en lastbil med ett robotsystem om jag får gissa. Ska kolla efter bilder men får bli senare. Har en färja att passa.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Tror nog att en hoj kör fortare än en lastbil med ett robotsystem om jag får gissa. Ska kolla efter bilder men får bli senare. Har en färja att passa.

Tog inga bilder på vägen. Men här är en bild på min hoj i dom krokarna…..
c9eb9081c253eb6082e22d548617aaec.jpg
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det i sig är inte troligt. Kursk ligger 70 mil från där missilen avfyrades. 140 mil t/r med lastbil på dom vägarna på en dag? Jag har kört den vägen söderut från Kursk. Om man hävdat att den fraktats från Rostov så hade det varit mer trovärdigt.
Kursk var förbandets hemmabas, men det påstods inte att det var dit missilen hade förts till/från den dagen.

Between November 2014 and May 2016, UK-based investigative collective Bellingcat made a series of claims, based on their examination of photos in social media and other open-source information. Bellingcat said that the launcher used to shoot down the aircraft was a Buk of the Russian 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade based in Kursk, which had been transported from Donetsk to Snizhne and was controlled by separatists in Ukraine on the day of the attack,[200][201][202][203] and that the Buk launcher had a serial number 332.[204]
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.

Intressant.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Usch, mer rysk propaganda. ??

"Det läckta dokumentet ger en bild av USA:s långsiktiga politiska mål i Ukraina. Det inbegriper bland annat privatiseringar av ukrainska banker, att hjälpa fler skolor att lära ut engelska och att uppmuntra militären att anta Natos standarder och protokoll.

Dessutom visar dokumenten att den amerikanska administrationen oroar sig mer för korruption än vad som tidigare varit känt. Man vill bland annat ”decentralisera kontrollen över energisektorn” och ”deoligarkisera” Ukraina – alltså minska makten hos det fåtal oligarker som i praktiken styr. Men att tala högt om korruptionsproblemet har av Bidenadministrationen bedömts gynna de politiska krafter som inte vill ge stöd till Ukraina. I kulisserna pågår det nu, enligt Politico, samtal om att villkora framtida ekonomiskt stöd för att få bukt med korruptionen."

 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Och västs agerande? Där vi blockar ryska nyheter totalt, förbjuder ryska idrottare att tävla etc…. Mycket av det väst hävdar om Ryssland stämmer ju inte ens. Man får vända sig till Indiska, arabiska, sydamerikanska etc nyheter för att få en mer balanserad bild av verkligheten idag….,
Så att begå folkmord, som Ryssland gör när de med tvång tar barn och skickar dem till Ryssland, är alltså inte lika illa som att bojkotta ryska idrottsmän från att tävla under rysk flagg.... Ok...
Vi har nog lite skilda måttstockar här.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Intressant.
Nyhetsbanken.... Du får ganska mycket "nyheter" därifrån va?
Du vet att de är inte oberoende på något sätt.
Kollar man på deras sida så är väldigt mycket vinklat efter den ryska troll-mallen. Det är inte ens snyggt gjort. Det ger samma känsla som om man skulle läsa Samnytt. Fast där får jag nog ändå tillägga att Samnytt döljer sina åsikter bättre än Nyhetsbanken och det är ganska illa.

Kollar man lite närmare vilka de är eller bara vill ha kontakt med dem kan man ju maila dem på:
*trumvirvel*
Ukr_10.jpg
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Så att begå folkmord, som Ryssland gör när de med tvång tar barn och skickar dem till Ryssland, är alltså inte lika illa som att bojkotta ryska idrottsmän från att tävla under rysk flagg.... Ok...
Vi har nog lite skilda måttstockar här.

Ukraina har inte anklagat Ryssland för att ha begått folkmord.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Nyhetsbanken.... Du får ganska mycket "nyheter" därifrån va?
Du vet att de är inte oberoende på något sätt.
Kollar man på deras sida så är väldigt mycket vinklat efter den ryska troll-mallen. Det är inte ens snyggt gjort. Det ger samma känsla som om man skulle läsa Samnytt. Fast där får jag nog ändå tillägga att Samnytt döljer sina åsikter bättre än Nyhetsbanken och det är ganska illa.

Kollar man lite närmare vilka de är eller bara vill ha kontakt med dem kan man ju maila dem på:
*trumvirvel*
View attachment 490460

Vad i artikeln gällande rättegången stämmer inte?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ukraina har inte anklagat Ryssland för att ha begått folkmord.
Jasså säger du det?

Ukraine's prosecutor general: 'I expect to find evidence of genocide in Mariupol'​


 
Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Klassiskt rysk propaganda. Börja förvanska lite detaljer och påstå sedan att det hela var omöjligt givet dessa detaljer.

Jasså säger du det?

Ukraine's prosecutor general: 'I expect to find evidence of genocide in Mariupol'​



”I expect……”
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top