MC-Mässa Älvsjö 2017! (26-27-28-29 jan)

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Jag ger mig först ut på att göra bort mig. :hihi


Triumph Thruxton R?

KTM RC8?

Eeh? Ducati?

Triumph Thruxton R?

Triumph Thruxton R?

Mv Agusta F-nånting. :hihi

Scrambler Desert Sled? :D

Stämmer säkert, det mesta :tummenupp. Jag tog bilderna, men hojarna har jag sämre koll på :D. Möjligen är den befarade Ducatin en KTM. Eller vad det Hayabusan? Eller något annat? Vettefasen, tyckte bara drivlinan var fet :hihi...
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Var där igår, det var trevligt, men inget speciellt..

Tror inte jag såg ett enda skinnställ från de stora tillverkarna, hjälmar likaså.
Det var mest trötta kevlarjeans och fula jackor.

Lite öl och damer att titta på så blev det bättre. :)
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Var där igår, det var trevligt, men inget speciellt..

Tror inte jag såg ett enda skinnställ från de stora tillverkarna, hjälmar likaså.
Det var mest trötta kevlarjeans och fula jackor.

Lite öl och damer att titta på så blev det bättre. :)

Håller helt med ovan.
INGET av det nya från dom stora som Dainese och liknande..
Tycker det var fattigt..tur att man kunde kolla in lite bilar,det var nästan lika bra/bättre än MC delen.
Dock aldrig mer Stockholm för den saken.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det går ju för fasen inte att komma dit?
Om folk inte skulle knulla så in-i-helvette så kanske det inte varit aå förbannat mycket människor?
:huvet
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Funderar redan på Göteborg nästa år, hur puckat e inte det. Men det får nog bli som jag tänkt, tänker att jag står över 2018 också.

Det är klart att du måste känna inspiration för ett deltagande, för även om du får hjälp så drar du ju det tyngsta lasset själv! Dock tror jag det är många som verkligen uppskattar ditt deltagande och dina hojar... Det måste väl inte vara en jättemonter jämnt, du har ju tillräckligt med hojar för att ställa ut olika teman (80-tal, italien, japan etc) om du skulle vilja. Det är ju fortfarande ett år kvar till nästa mässa för att hitta den där inspirationen! :)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det verkar som att Älvsjömässans prislapp skrämt iväg en del företag. Lelles MC, Nilssons MC t ex gick inte att finna alls (missade jag dom?).

Lite småbesviken blev jag allt, Göteborg -16 kändes större...
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
197:- för en lunch.......... :gnissla
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nej mässan va verkligen inget märkvärdigt. E mest till för att kicka igång vårkänslorna för min del. Motogp hojarna va skoj dock
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Yamaha M1 :tuttar
KTM RC16 :tuttar
Superleggeran :Bugar
Det nya akrasystemet på den var ju helt magiskt. Som ett ormbo av porr i bakdelen.

Hondan blev jag väldigt besviken på, heeeerrehhgud vad har dom gjort med bakdelen tillbaka till 80-talet?
Suzuki GSXR 1000RRA var helt okej, men jag gillar nog K7 designmässigt mer. Inget som stack ut riktigt.
Kawazaki ZXR... vad ska man säga?? Överlag fin hoj faktiskt men jag tappa hakan när jag såg hur billigt det såg ut med dom påklistrade dekalerna.... lossnar vid första tvätten?
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Var väl som det brukar vara, alltid kul att kolla på alla nya hojar som kommer.

Men på klädes-fronten var det katastrofdåligt lite att se, så jag hade beställt lite grejer till XLmoto att testa när man ändå var till stora staaan. Som någon nämnde ovan, inget alls från Alpinestars eller Dainese att se/testa..

Farsan öppnade plånboken och beställde en GSX-R 1000R.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Det verkar som att Älvsjömässans prislapp skrämt iväg en del företag. Lelles MC, Nilssons MC t ex gick inte att finna alls (missade jag dom?).

Lite småbesviken blev jag allt, Göteborg -16 kändes större...

Du missade inte dom..dom var inte där.
Lelles svarade mig när jag skrev till dom att dom har "egen mässa med bra priser" under den helgen i butik/nätet. Om man inte orkar/vill ta sig knappt 1 timme till Mässan för att ställa ut ...det säger en hel del.
Göteborg 2016 var mycket bättre..inget snack där fanns mycket tillbehör att glo på och rota runt i.

:tummenupp för Triumph och Ducati iaf.
Aprillia hade 3 st hojar (?) och MV Augusta 2-3 st med ???
HD inga alls ?? Inte för jag bryr mig om det HD men ändå :confused:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som sagt, det är nog efter klockan 19 man borde dit, finns gott om kul moppar att klämma på, men fy faaan vad mycket göbbar det är överallt. :mad:
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Vet inte vad jag ska säga om dagen. Beslutade att åka en av fyllebussarna med svärfar som stolt skulle ha sin väst + 2 av hans bekanta. Hamnade givetvis bredvid en annan väst på bussen(trevlig snubbe visserligen) som visade bild på sin chopper som han nu beställt nya luftfilter till som var väldigt spetsiga och snygga för 10 000. Försökte vandra med svärfar och folket på golvet men det roligaste verkade vara att fastna med försäljare och stå och visa upp sig vid klubbmontern eller tjöta allmänt. Att peka ut och kommentera de fräscha tanterna såklart också. Hojarna var inte så intressanta, det var ju inte jättemycket custom heller. En annan tog chansen att fota, sitta och titta på hojar av olika slag. Köpte ett par varmare handskar eftersom jag aldrig haft ett vettigt par för början och slutet av säsongen.

Dyr mat.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Var på plats torsdag vid 14-tiden. Perfekt dag och tid: knappt en annan människa att försöka krocka med.

Actionshowerna var så bra som man kan önska sig med tanke på det begränsade utrymmet (både i längd- och höjdriktning).

Pratade med Ida Johansson (snabb dragracingtjej från Hofors) en lång stund och fick veta att däckmärket Shinko säljs av henne/farsan. Kanske ett alternativ till Michelin Pilot Road 4? De har 700 däck hemma och skickar snabbt om du beställer.

Nästa höjdpunkt var Emmi Hansen - en riktigt trevlig och DUKTIG endurotjej (Kör italienska BETA) som blev 3:a i klassen "Damer" i GGN (totalt 7:a bland alla tjejer!). Håll ögonen öppna i resultatlistorna framöver :tummenupp

Jag är böjd att hålla med flera av er andra; inget särskilt att höja på ögonbrynen för. Visst, jag "torrkörde" såklart KTM Super Duke 1290 R (och GT) och den verkar trevlig. Håller med om att det är något märkligt att det stora företaget Lelles inte var på plats. Fick ett SMS från dem; "Välkommen till vår egen MC-mässa på webben". Jaaaahaaaa.... eller, nej tack.

Såg såklart VargOlle och det stod någon annan kändis, från isracingbranschen, där och tjötade också :)

Kanske bör planera in en tågresa till Gbg nästa år - det verkar ha varit bättre där förra året.

/H
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Fan vad gnälligt det var här då.

Jag är nöjd och fick det jag förväntade mig, en massa nya hojar att dregla över och provsitta.
Korta ölköer (Jag var där på fredagen)
Trevligt folk att snacka med.

De hojar jag ville se och klämma på var på plats
Ducatis supersport
Scrambler desert sled
Triumph thruxton i första hand.

Sen var det skoj att kika på Husquarnas vitpilen som jag inte riktigt vet om jag tycker var ascool eller asful.

Elhojarna från Volta och Zero var skoj också.

Största reflektionen var dock hu BMW lyckats förvandla den magiskt snygga r nine t till en styggelse.

Summan är att jag fick det jag förväntade mig.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Måste nog ta mig dit idag igen.. ingen bra idé att börja ett mässbesök med att dricka bira....
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Måste nog ta mig dit idag igen.. ingen bra idé att börja ett mässbesök med att dricka bira....

Söndag brukar vara en bra dag att verkligen kolla på det som finns i montrarna.

Mässan som den upplevs av en utställare hittills:

Torsdag - mer besökare än normalt. Riktigt bra, faktiskt.

Fredag - samma sak; mer att göra, jämnt fördelat över dagen, bra blandning av besökare.

Lördag - inte riktigt det där överhysteriska trycket där paniken lurar under yta. Bra!
...däremot dog det av mycket tidigare än vad jag kommer ihåg från förr om åren. Den som hade tålamod att dröja kvar kunde ha meningsfulla snack med säljare och dessutom fritt fotoutrymme flera timmar på slutet.
I Göteborg är det änna fullt tryck till stängning - and beyond, ibland.
Vakterna får försöka med lämpor och vädjanden för att locka ut de sista goingarna.
Så icke här.
Ändå: BRA om folk lärt sig att gå de andra dagarna, och göra annat på lördagen.

Söndag - ?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Provsuttit en hög med hojar, dreglat över motogp-showpieces och polarens tjej som håller på med körkortet hittade en hoj eller två som hon fastnade för, så en givande mässa in alles.
Kom fram till att jag trivs bäst i förargeometrin på gixxern och ninjan med lätt övervikt på gixxern. Sedan ska altl provköras nån gång med.

Har aldrig riktigt handlat utrustning på mässorna, men jag tyckte nog det var mindre sånt än tidigare.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
BMW R 1200 GS verkar vara en jäkligt misslyckad hoj:

pSl5N5L.jpg


Trötta, instabila hojar...

kObDdlm.jpg


...som mest bara ligger på sidan och vilar, verkar det som.
Utom kanske i BMWs egen monter då kanske. Mer där är dom väl bultade i golvet eller något.

Både torsdag och fredag har varit väldigt välbesökta - för att vara just torsdag och fredag.
Men, lördagen lär bli lika hysterisk som alltid.=

Bahh! Inte ens orginalstöden pallar med.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top