TL-tråden - v2 !

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Skönt att ha en fungerande frambroms till nästa sommar, så här bra har den aldrig vart så länge jag haft den! Ett beg. ok gjorde susen
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Jo, jag misstänkte det...men när jag ringde å kollade va dom dyrare än LF.
Å det e väl samma bolag i botten?
Skulle få pröjsa över 5papp hel/hel, å jag bor på landet å närmar mej 50 bast:huvet
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Jo, jag misstänkte det...men när jag ringde å kollade va dom dyrare än LF.
Å det e väl samma bolag i botten?
Skulle få pröjsa över 5papp hel/hel, å jag bor på landet å närmar mej 50 bast:huvet
Det är fan rätt märkligt..
Jag är 30, haft körkort 2 år och bor "mitt i orten", även om det är en liten ort..
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Är din hoj strypt? Eller...är den reggad som strypt? Jag har sett nån som var strypt till 25kw, den skulle kosta 120 spänn i månaden, hel/hel, på deras hemsida.
Men vid telefonsamtal med LF sa dom att dom inte bryr sej om strypning, så fullt pris för den ändå..
-låter jag otrevlig på telefonen eller vaddå??:crash
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Vilket bolag då???

Har du kollat trygg hansa? Runt 2000:- 1/2 försäkring. Räkna lite på om det är värt att ha hel på en gammal TL ,inlöse värde och självrisk ifall du klotar, vad blir över? Jag räknar med att överleva en omkullkörning, och ta reda på hojens
delar eller laga själv, mer värt för mig än att dom tar hojen o man får 15000:- typ!!
 
Last edited:

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Är din hoj strypt? Eller...är den reggad som strypt? Jag har sett nån som var strypt till 25kw, den skulle kosta 120 spänn i månaden, hel/hel, på deras hemsida.
Men vid telefonsamtal med LF sa dom att dom inte bryr sej om strypning, så fullt pris för den ändå..
-låter jag otrevlig på telefonen eller vaddå??:crash
Den är reggad på 100hk, enligt förra ägaren har den 125hk.
Den är iofs importerad, men det brukar väl snarare påverka priset negativt..
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
99kw blir 135 hk
( står det på min hoj)
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Ska kolla Trygghansa!

Annars e det väl så att gula S e dyrare...dom e ju mycke snabbare....:D

Tack för alla svar!:tummenupp
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Har ett par liggandes, vet att det saknas en gummipackning till det ena, kan kolla det när jag kommer hem.
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Hitta för 700;- på skrot i närheten verkar vara det billigaste. Panik är det inte , står för vinter förvaring.. Plockade isär mitt ok idag som har fuktat lite. Var värme? Sprickor som gick bakom och förbi tätningsringen på en kolv

Är ju sugen att byta ut framgaffeln och bromsar men har för dålig bygg budget nu;) får dagdrömma vidare på det :)
Ja har bägge framoken (6-kolvs) liggande om de e intressant.. Några pengar å frakten så e dom dina..
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag saknar min TL :(

Däremot är det bra mkt enklare att göra omkörningar på banan med gixxern, men det kan ju vara jag som blivit duktigare också. Vill tro på en kombination!

Mitt mål har hela tiden varit att skaffa en panigale för gatbruk, men pga den ekonomiska aspekten så blir nog nu. Gixxer fullfjädrad banhoj och så köper jag mig en TLS så små ingom. Får jag fick en sambo nån gång ändrar sig den ekonomiska aspekten och då går jag väl skaffa mig både en TLS och en Panigale :D Men jag vill ha en nyare RSV4 också!

Snälla Bullen! Hur ska jag göra?

(som vanligt är det inte killen som skrivit brevet som skrivit brevet) :fakta:crash
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag saknar min TL :(

Däremot är det bra mkt enklare att göra omkörningar på banan med gixxern, men det kan ju vara jag som blivit duktigare också. Vill tro på en kombination!

Mitt mål har hela tiden varit att skaffa en panigale för gatbruk, men pga den ekonomiska aspekten så blir nog nu. Gixxer fullfjädrad banhoj och så köper jag mig en TLS så små ingom. Får jag fick en sambo nån gång ändrar sig den ekonomiska aspekten och då går jag väl skaffa mig både en TLS och en Panigale :D Men jag vill ha en nyare RSV4 också!

Snälla Bullen! Hur ska jag göra?

(som vanligt är det inte killen som skrivit brevet som skrivit brevet) :fakta:crash

Bäst är nog att gifta sig rikt med en någon som jobbar mycket och har dåligt samvete .....
Det kan ge både ekonomiska möjligheter och mycket fritid :banana
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Vilket bolag då???

Gjensidige. Du borde får bra premie. Ungefär samma ålder och båda bor på landet. :tummenupp

:hej

PS: Suzuki Märkes var ungefär samma summa 1:a året, men år 2 höjde de med typ 50%, men de sänkte efter att jag ringde och klagade. Men jag tar inte sådant skitbeteende så hej då Suzuki Märkes, och "hej vilket annat bolag som helst". :)
Jag hade Susuki märkes 1:a året de kom, men har har aldrig ens funderat på att återvända. Jag är motsträvig... :hihi
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bäst är nog att gifta sig rikt med en någon som jobbar mycket och har dåligt samvete .....
Det kan ge både ekonomiska möjligheter och mycket fritid :banana

Man kan oxå skilja sig. Funkar fint för mig. Eget hus och 3 hojar i garaget, MB på uppfarten... :hihi

Man bestämmer helt själv i vilket svart hål man vill putta pengarna i... :crash
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Man kan oxå skilja sig. Funkar fint för mig. Eget hus och 3 hojar i garaget, MB på uppfarten... :hihi

Man bestämmer helt själv i vilket svart hål man vill putta pengarna i... :crash

eller;
Man kan vara gift, med hus och 3 hojar i garaget, MB på uppfarten... :hihi
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Sådär.. Projekt "Packa om ljuddämparna" klart... Gjorde första för ett tag sen, sen den andre för nån vecka sen..
Glad i hågen skar jag av en lika stor bit material som första gången, och rullade glatt in kärnan i denna.. Upptäckte dock att de fanns en massa plats över som ja inte hade i den första. Så ja fick i ett helt varv extra i den andre! Så de va bara att öppna den första idag igen och göra samma sak med den.. Återstår att se hur de låter till våren.. :):yoparty
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top