Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Äntligen!!
Stort plus+ I dag hämtade jag pärlan i Hudik.
En liten provkörning nu i kväll. Körglädje, mångsidighet, massor av kraft och inte alls den obekväma körställningen som jag befarade, nej den passade mig som handen i handsken---jävligt bra hoj är sammanfattningen efter denna korta tur.
Stort minus-- Skitväder väntas nu till helgen.View attachment 418924
Åh grattis! Supersnygg i den färgkombon
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Äntligen!!
Stort plus+ I dag hämtade jag pärlan i Hudik.
En liten provkörning nu i kväll. Körglädje, mångsidighet, massor av kraft och inte alls den obekväma körställningen som jag befarade, nej den passade mig som handen i handsken---jävligt bra hoj är sammanfattningen efter denna korta tur.
Stort minus-- Skitväder väntas nu till helgen.View attachment 418924

O nej nu vill jag ha en också...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo, och då är det roligare att använda grejerna än att oroa sig för avbetalningar.... Ärligt talat kostar racingen en hel del pengar också apropå leva ett liv. Finns inte plats för mer, annars hade jag inte sålt till att börja med. :)
Jo jag förstår , skoja bara lite med dig . Lycka till nu med racingen och din v2 :yoparty

Skoj att Mr Snook äntligen hittat rätt också :banana

Ses boys.

Slipon som är snygg ...http://www.hpcorse.com/EN/prodotti/7/evoxtreme#
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tecknade försäkring (hos ÅF) skrattar så jag får ont i kistan.
3600kr Hel/helår. Det är bra att bo i skogen å va gammal.. :banana
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Är det någon här som servar på probike norr? Funkar?

Vad jag förstod så var det en jävla lång kö för en simpel 100 mils service förra året iallafall. Gjorde min på http://www.mc-verkstan.se/ i Eskilstuna. Kanske en bit för att åka för dig men råkar du fastna i typ 1 månad lång service kö så kan det vara värt att slänga upp cykeln på en kärra ifall du fått för många mil och boka en tid där. Jättetrevliga grabbar och var typ 2-3 dagars väntan för en tid, i slutet av juli. Betalade nånstans mellan 2100-2400 om jag inte minns helt fel. :tummenupp
 

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Tror jag börjar bli V4 sjuk!
Sjukt sugen iaf!
Men vad skiljer touno årsmodellerna?
V4 kom 2011 och Aprc nått år efter, eller?
Något annat värt att veta?
Vart finns den för provkörning närmast Gbg?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Aprc fanns redan 2011.
2011 hade Rsv4r motorer med samma innehåll som 2010
2012 fick Rsv4r motorns innehåll.
(den enda skillnaden är kammarna och insugstrattar mellan rsv4r och tuono dessa år)
Senare 2012 byttes det till rostfria ventiler istället för titanventiler på insugssidan (från motornr 12844)
I samma veva uppgraderade generatoraystemet.
2013, inga ändringar (om det ens tog in 13?)
2014 ABS infördes, motorn fick nu sin "egen spec " med fler delar som skiljer inuti, tyngre svänghjul, andra kolvar mm)
När Abs kom gjordes även gaffeln om med något längre cartridge.
2015. Mototvolymen ökas till 1100cc. Factorymodellen återkommer. Annan design, annan framlyktan, lite längre sving, förbättrad elektronik osv..

Närmsta provkörning har du på probike (gamla harley house), prata med Linda
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Vad jag förstod så var det en jävla lång kö för en simpel 100 mils service förra året iallafall. Gjorde min på http://www.mc-verkstan.se/ i Eskilstuna. Kanske en bit för att åka för dig men råkar du fastna i typ 1 månad lång service kö så kan det vara värt att slänga upp cykeln på en kärra ifall du fått för många mil och boka en tid där. Jättetrevliga grabbar och var typ 2-3 dagars väntan för en tid, i slutet av juli. Betalade nånstans mellan 2100-2400 om jag inte minns helt fel. :tummenupp

Ja jag märkte det här med väntetiderna, inge bra Probike norr Juli, Probike sätra 18/5, Starol Enköping 11/5. När jag ringde Bikeport som sålt hojen hade dom inte heller några tider som passade så alternativet var att lämna hojen på fredag kväll 8/5 i Enköping för att sedan åka och hämta den på Måndag kväll 11/5. 100 mil åker man på en vecka. Inget kul med en ny hoj som man inte kan köra på. Som tur var så ringde Bikeport upp efter någon dag när dom hade hittat en tid på fredag så jag får åka fram och tillbaka till Hudik för att serva ToR= 60 mil men det är ok bara det blir gjort. Till 1000-mila får jag boka i tid. Eftersom jag inte visste helt säkert vilket datum hojen var leveransklar så ville jag inte heller boka någon service innan jag fått hem den.
 

Attila

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2013
Ort
Skåne
Hoj
Aprilia Tuono -15
I veckan får jag min Tuono! Känns som väldigt långa dagar när vädret är såhär fint och jag inte har en hoj...
 

m3ll3

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono 1100 RR
..extremt lätthanterlig - underbart chassie!! kommer bli intressant och se hur långt efter man är med denna per varv på Knudan jämför med den förra GSX-R 1000 K8 (fullkittad Öhlins)...
IMG_0787.jpg
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top