Ta kontroll över stressen

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Som vissa sa här...träning eller en hobby så du får lägga tankarna åt sidan ett tag
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Blir det bättre om jag säger att det blir etter värre efter skolan? :)
Först HITTA ett jobb och sedan jobba ihop till skatt, hushåll, villa, ungar, bilar. :3freak

Xibalbas "Invänta hjärtinfarkt eller stroke! :banana" kommer kännas som en befrielse...
...om man nu inte hade hojen att se fram emot nästan varje dag. :tummenupp

Jo det kan jag tänka mig dock trivs jag med att jobba. Iallafall de jobb jag haft. Nu blir det lite annorlunda kanske med tanke på att man förhoppningsvis jobbar som ingenjör i framtiden vilken kanske innebär en del eget arbete efter jobbet för att fortsätta utvecklas/hänga med i utvecklingen.

Sen vet jag inte om det är just skolan jag är enormt stressad över, men det känns så. Upplever inte samma stress eller besatthet på andra delar av mitt liv och har aldrig upplevt det innan.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja du, känsla av utbrändhet redan I skolan...

Jag tror att dom som går in I väggen gör det med glädje och får en chock wtf det här kan inte hända mej.
Dom som ojjar sig innan är dom som utnyttjar systemet och vill vara offer.

Men jag håller med dej. Ibland är det lite mer än man klarar av. Bara inse att I bland får man bita ihop och slutföra uppgiften. Utbrändhet fans inte för 50år sedan. Då bet man ihop och körde vidare. Sen kom HBTQ politiken och vi alla var offer, vi alla var utbrända och vi alla är helt neutral under ordet Hen. Individen försvann, viljan likaså. Nu vill vi ligga hemma.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Tempot var inte lika uppskruvat för 50 år sedan. Inte ens för 30 år sen när jag började jobba.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med