Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Han bjuder in till att titta på sig själv... I speak English... well hope u speak it better then u write... :rofl
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Det är inte värd 600 papp för t ex mig, mest för att den är asful. Lite som med modern konst, ju fulare desto dyrare. Säger man att en Kooning för 30 mil USD, eller Basquiat för 48 mil USD är asful anses man inte veta något om "kultur"...ändå, är de flesta alster av dessa två herrar fullständigt gräsliga. De blir inte snyggare för att marknaden kommit överens om att de ska kosta si eller så mycket. Kultursnobberi förekommer ju både här och där alltså. Personligen säger jag att en tavla (eller hoj) är asful om jag tycker det, oavsett vad den kostar och oavsett vad man förväntas att säga för att verka kunnig, bildad och kultiverad.

Så ja, den hojen är asful. Däremot kan den vara en bra investering så någon köper den säkert...även om priset inte kommer att lande på 586 kakor.

Det där är en märklig företeelse!

Konstvärlden drivs av otroligt mycket på tryckningar och påståenden från rätt personer för att bli det den är.

Vissa saker fattar man inte och jag är även rätt övertygad om att mycket nog inte borde vara. Typ Carolina Gynning som konstnär.....

På det viset är ju tex en konstnärligt byggd motorcykel iaf bättre då den även skall "funka".

Men 600k är otroligt mycket!

Eller ännu värre 950k för en Triumph??
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Last edited:

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top