Toalettrutiner

Hur ser dina "nummer två"-rutiner ut?


  • Antal röstningar
    0

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag har funnit en gräns för hur mycket stank man kan acceptera. Österrikiska toastolar (t ex?), vad är det med dem. Där ska det producerade materialet osande ligga torrt i en skål i bakkanten av tronen och så är där ett minimalt hål där man ska försöka lobba ner dyngan med en allt ifrån försumbar stril till ett orkanliknande niagaraflöde. Man häpnar. Sitta bakofram?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har funnit en gräns för hur mycket stank man kan acceptera. Österrikiska toastolar (t ex?), vad är det med dem. Där ska det producerade materialet osande ligga torrt i en skål i bakkanten av tronen och så är där ett minimalt hål där man ska försöka lobba ner dyngan med en allt ifrån försumbar stril till ett orkanliknande niagaraflöde. Man häpnar. Sitta bakofram?

Det kan lätt bli lite utedasskänsla över det hela ja. Svåra att ståpinka är de också.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
De österrikiska toalettstolarna är måhända ett gissel men de engelska och amerikanska med sitt grunda fågelbad och minimala öppning är duktigt opraktiska och genererar normalt bromsspår värdiga kurva 1 på Estoril.

Som TS frågar må man ju svara - det beror på. Blueridge är vis och med ålder avtar tydligen toleransen även mot egenhändigt producerad gödseldoft. Är det en högtidsstund innefattande ett magasin eller en god bok är en tidig spolning att rekommendera, allt för att göra det efterföljande kapitlet trivsammare och undvika kolik eller annan åkomma. Empirisk forskning påvisar att gränsen normalt ligger vid restprodukternas höjd under vattenytan, så fort berget bryter ytan ökar de obehagliga konsekvenserna exponentiellt.

Denna enkla regel gäller även i halvpublika sammanhang (t ex båsen vid valfri bana) där blyga individer bottnar med papper för att dämpa ev plask. I dessa fall är spolning efter det primära utsläppet närmast oundviklig, om den hårt prövade anläggningen ska ha en chans att behålla sitt miljötillstånd.

Men vid en profan förrättelse, i ensamhet och utan annan ambition än att lasta ur mesta möjliga på kortast möjliga tid fungerar TS modell utmärkt, i alla fall så länge behovet av rengöring i ändalykten inte är allt för omfattande.

Intressant trådämne på detta forum, sagt helt utan baktanke...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hur mycket bajsar ni egentligen för att det ska bli stopp? Eller använder ni en toarulle per torkning i röven eller vad gör ni egentligen? :3freak

Har hänt två gånger att man skitit så att det har blivit en kork. Första gången det hände var på en toalett på Arlanda. Man blev ju orolig när vattnet steg och man funderade på om det skulle rinna över kanten. Provade att spola en gång till men det var lika då. Stackars jävel som kom efter på den toan, jag smög ut därifrån fort som attan.

Andra gången släppte det med ett dån ut i avloppet, halva stolen var ju full med vatten.:hihi
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Oohhh... jag kommer aldrig kunna somna ikväll och det är ert fel! :crash

Herrejäflar så jag skrattar... härligt att höra hur ni snillen spekulerar.
Ja vad gör rockmor då? Tja... det är nog väldigt beroende på läget så att säga. Ibland när man ätit extra mycket alger och vetegräs och sånt där nyttigt ja då måste man närmast mellanspola för annars flyttar övriga familjen ut. Alger är skitbra för magen btw om någon har problem med förstoppning.

Har slutat vara fin i kanten och förladda med papper. Jag är helt enkelt för gammal och bryr mig inte längre. Med två barn så har man dessutom vant sig vid att det är familjesamling varje gång man ska på toa, helst står båda två och hoppar på var sitt ben och köar och ropar att jag ska skynda. Vilskita göres inte ofta.

Annars torkar jag bara efter jag är klar och sen spolar jag. Ibland spolar jag två gånger för att avloppsstammarna ska hinna processa så att säga. Men så har jag eget avlopp också och vet att det där är inte kul om det går fel.

Eller va faan säger jag??!!!! Jag är ju tjej och därmed bajsar jag aldrig inte alls så det så!!:fakta:arsele
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag har faktiskt övervägt att installera en sådan hemma bara för att se besökande folks reaktioner.

Och ja, knäböj är skiten!

Gå i knäböj så långt ner som det går, kallas ankgång tror jag?, är skitbra om man har förstoppning, man sitter på huk och går så långt man kan, brukar ta en så där 5-6 steg så får man springa och skita, spelar ingen som helst roll hur hård man varit i magen, ankgång är konceptet.
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Hur hanterar man den här då?

Var på en liknande men betydligt sunkigare sak i dåvarande Jugoslavien, stanken där inne kan inte på något sätt beskrivas i ord. Men är man på bil/campingsemester och åkt på tresekunderssjukan, d.v.s. från det att du tänker "jag känner mig liiiite bajsnödig" till dess att du behöver nya kalsingar går det exakt 3 sekunder, så får man ta vad som erbjuds.

Nåväl in på en restaurang gormar åt polarn att beställa in öl, kastar mig mot närmaste servetris och får vägledning till toan allt ser relativt fräscht ut hade varit på en del dåliga ställen innan. Kallsvettig och med så hårt hopklämda skinkor att man med lätthet skulle kunna bryta loss en ölkapsyl i springan rusar jag rätt in i denna så kallade toalett. Där inne är allt klätt med brunt kakel, åtminstone såg det brunt ut.

Vart fan är toan undrar jag samtidigt som den bedövande stanken slår mig som en käftsmäll. Då efter ett par sekunder ser jag hålet, det är ett hål i golvet inget vattenlås eller andra onödiga anordningar, och på ömse sidor om hålet finns två upphöjda kakelplattor. Nåväl nöden har ingen lag så jag krånglar ner mej på huk noga med att inte låta några klädesplagg eller kroppsdelar vidröra nånting i det minimala rummet, eftersom om det skulle ha hänt hade det varit förbränning respektive amputation som gällt.

Efter uträttat behov och torkning, papper fanns otroligt nog, reser jag mig upp och börjar leta efter spolningen. Det tar en stund men till slut ser jag det, snöret. Ja det hänger ned ett snöre från taket med en liten knopp i änden. Jag lägger också märke till spolrören som löper efter 3 av rummets väggar, jag tänkte "drar jag i det snöret kan det väldigt fort bli väldigt blött här inne", men spolning var minst sagt nödvändig. Så min plan blir ett snabbt ryck i snöret sen kasta mig ut genom dörren.

Och det är precis efter det snabba rycket som det blir riktigt jobbigt, för det första gick snöret direkt till bottenproppen i Medelhavet, vattnet forsar in, och för det andra inser jag att dörrjäveln går innåt och rummet är så litet att det inte går att stå kvar på fotplattorna eftersom dörren sveper lite snyggt över dom. Så min enda chans är att likt en katt hänga i dörrens överkant medans vattnet forsar ner efter väggarna ut på golvet.
När allt lugnat ned sig klättrar jag ner från dörren med en tacksamhet över att dörrjäveln inte lossnat, och att jag trots ett möte med toan från helvetet fortfarande är vid liv.

När jag kommer ut till polarn säger han att jag nog behöver nåt starkare än öl eftersom jag var likblek, sen sa han att han också behövde gå på toa, jag förklarade vänligt vart den fanns. Han kom tillbaka asgarvandes och sa han nog kunde vänta lite till.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hur hanterar man den här då?

Sån hade de när jag var och åkte skidor i Valgadena/Italien. Det var längre till väggarna dock.
Trots att jag höll på att pinka i byxan valde jag att inte chansa på att INTE halka och bli liggandes i hålet.
Räfflorna hjälper föga när man har pjäxor på sig :tungan
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top