KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag får betala 4400kr. Funbike pratade med en lackerare som de samarbetar med. Då fick han en lös siffra på troligtvis ca 2-2,5k per hjul. Så jag fick ett fast pris och allt däröver skulle Funbike stå för.

Det finns en anledning till att jag hellre åker till Funbike som är 11 mil bort än affärer som ligger 1,5 mil från hemmet :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Är inte helt övertygad om svart/orange kombon... Kanske utan texten, tycker det blir för mycket.
Vit/orange däremot är ju snuskigt läckert men tyvärr så tror jag inte det funkar för oss med svart hoj.
Jag ska sätta orange fälgstripes för att markera hjulen lite mer bara, tror det blir bäst så.
Men det är väl tur att alla har olika smak så inte alla hojar ser likadana ut :)
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
För er som även haft 990 SD tidigare, hur är chassit på 1290 i jämförelse med 990? Kan tycka att den ser lite klumpig ut men kan ju vara helt annorlunda när man kör.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jag har inte ägt en 990 men kört en hel del ändå med brorsans och polares hojar.
Kan säga att chassiet är det riktigt stor skillnad på, gamla sd är mycket vobbligare och sämre när man pressar på, som natt och dag mellan hojarna.
1290n är en så mycket bättre hoj på alla punkter.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nya 1290 är smidigare än gamla 990. Dock tycker jag ändå att stora likheter finns i ren subjektiv upplevelse vid vanlig körning på gata. Men jag har inte testat bankörning än och nu när den är inne på första servicen så ställer de om fjädringen åt mig samtidigt till Sport. Ska bli intressant att se då :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Den är lite död den här tråden nu... Släng upp lite bilder på era hojar så man har nåt att se på nu när det regnar här i gbg! :)
 

JoWi65

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Ort
Hedemora
Hoj
KTM SuperDukeR 1290
Den är lite död den här tråden nu... Släng upp lite bilder på era hojar så man har nåt att se på nu när det regnar här i gbg! :)
2014-05-06 19.57.01.jpg2014-05-06 19.56.43.jpg2014-05-06 19.55.52.jpg
Regnar här med så det passade bra att tail tidyn kom. Liten och smutt precis som jag vill ha det och med uppåtvinklade blinkers som gör den slankare. Inget fäste för skyltbelysningen dock. Hoppas det räcker med ljuset från bakljuset trots att det är rött. :D
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Snyggt!
Är det austin racings tail tidy? Är lite sugen på den själv...
Hur verkar kvaliteten vara på den?
 

JoWi65

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Ort
Hedemora
Hoj
KTM SuperDukeR 1290
Snyggt!
Är det austin racings tail tidy? Är lite sugen på den själv...
Hur verkar kvaliteten vara på den?
Japp, den är det. Den är ju väldigt simpel. Bara utskuren ur en plåtbit och målad, med två vinklade fästen för blinkersen. Fick kapa till den lite själv eftersom jag har miniskylt, med vanliga är det inga problem. Gillar den iaf eftersom den kommer närmare hojjen än KTM:s egna och andra jag sett och att man kan vinkla upp blinkerserna.
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Är inte heller helt förtjust i vinkeln. Tycker det är för mycket, det är därför jag velar med om jag ska köpa den eller inte.
Är det bockad plåt eller går det att ändra vinkeln på skylten?
 

JoWi65

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Ort
Hedemora
Hoj
KTM SuperDukeR 1290
Är inte heller helt förtjust i vinkeln. Tycker det är för mycket, det är därför jag velar med om jag ska köpa den eller inte.
Är det bockad plåt eller går det att ändra vinkeln på skylten?
Den är bara fästad i dom övre fästena så det går utmärkt att bocka den. Jag har bara skruvat dit den som den kom, ska fundera lite på om det blir att justera den lite. :tungan
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
För er som även haft 990 SD tidigare, hur är chassit på 1290 i jämförelse med 990? Kan tycka att den ser lite klumpig ut men kan ju vara helt annorlunda när man kör.
Som natt och dag, 1290in känns som att köra en motard i jämförelse, inte alls så nervös och känns som den väger sådär 160 kilo

Den är bara fästad i dom övre fästena så det går utmärkt att bocka den. Jag har bara skruvat dit den som den kom, ska fundera lite på om det blir att justera den lite. :tungan

Tycker inte vinkeln ser så off ut från sidan, kör i samma vinkel som ramen är i
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Är inte helt övertygad om svart/orange kombon... Kanske utan texten, tycker det blir för mycket.
Vit/orange däremot är ju snuskigt läckert men tyvärr så tror jag inte det funkar för oss med svart hoj.
Jag ska sätta orange fälgstripes för att markera hjulen lite mer bara, tror det blir bäst så.
Men det är väl tur att alla har olika smak så inte alla hojar ser likadana ut :)

Hur gör man vid ett däckbyte,för att undvika att balanceringsvikterna inte ska hamna över R A C I N G texten, halva fälgen är ju upptagen av klistermärke?.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Fick testa en RC8R idag, en dröm som äntligen gick i uppfyllelse!




Den kändes inte alls lika alert, grym och helt jävla brutal som våra 1290 :rofl :fakta
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Var på MR CAP i Jönköping, fick en skyddsfilm applicerad på tanken, det blev sjukt bra!!

Syns knappt och kommer skydda tanken ifrån repor för evigt! De var grymt trevliga, seviceminded och jag är bara så nöjd! Fick inte upp någon bild just nu, men det syns ändå inte det är så snyggt gjort!

Detbär STARKT rekommenderat att ni gör det samma. Såg KTM orginalskydd för tanken, liknar mer ett sandpapper.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
100 mila servicen gjord idag, åkte hem och slängde på den här på en gång.
Mullrar riktigt gott.:tummenupp
image.jpg
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Har ju knappt tid, måste ju vara ute och gasa med min super Duke ;)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Förhoppningsvis så får jag tillbaka min hoj på fredag, en månad efter inlämnandet för 100-milaservicen.

:död :gråta
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top