Snälla, visa hänsyn för häst och ryttare!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
För egen del så brukar jag alltid släppa av och rulla förbi hästar på tomgång. Vill köra in i en vettskrämd häst lika lite som jag vill köra in i en älg. Och förutom när jag kör min tvåtaktare så brukar jag inte få några arga blickar.

Mja hästar på tomgång kan man faktiskt dra förbi i vilken hastighet som helst för de är per definition inte vid medvetande så där är det fritt fram! :mattias

Vad många cheyer det finns på sporthoj!
Allt som behövdes för att dom skulle börja skriva också var en tråd om hest.

Eh, förutom Serenada så brukar samtliga återkomma i en och samma tråd så vitt jag vet, o den handlar inte om hEstar... :glömdet

Jag har fått släpp på hästbajs.
Åkte med BMW-klubben en kväll (tänka sig) på en R1150GS neråt Nyköping och tänkte se vad boxer-fläskkorven gick för.
Passerade en bondgård, alltså ett stort avlångt trähus som luktar bajs (alla 08-or fattar?) och fick bakjulssläppet hugo.
Att få sladd på en tjock GS är ungefär lika lätt att häva som att öppna västerbron för hand.

Well, skeppet rätade upp sig och vi kom fram till resmålet, hojen luktade kraftigt begagnad.

Nä nu jävlar! Har de hEstar på bondgårdar!?! Det borde fan förbjudas! Djur hör då rakt inte hemma på bondgården de ska bo i påläggskylen i matbutiken! :näsblod
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Mja hästar på tomgång kan man faktiskt dra förbi i vilken hastighet som helst för de är per definition inte vid medvetande så där är det fritt fram! :mattias



Eh, förutom Serenada så brukar samtliga återkomma i en och samma tråd så vitt jag vet, o den handlar inte om hEstar... :glömdet



Nä nu jävlar! Har de hEstar på bondgårdar!?! Det borde fan förbjudas! Djur hör då rakt inte hemma på bondgården de ska bo i påläggskylen i matbutiken! :näsblod

Häst hittar du nog lättast bland färdigmaten.
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nää, men här :glömdet

Ja det är jobbigt när man bor på gatan då får man hitta en virtuell boning för att hålla sig varm... jamen där har vi det! Hästskit ångar fint och den finns på gatan. Ut till bondgården igen! Gör om - gör rätt! :D

Häst hittar du nog lättast bland färdigmaten.

Hmmm... du har en poäng... pålägget är säkert mest åsna iaf... :rodnar
 

jetson

Guest
Min häst är lugn så länge det inte är kor på vägen. Fler såna kanske :tungan
Leda hästen är ju ett bra alternativ, men ingen garanti för att inget händer.

LEDA hästen? Det gör man ju bara på krypkörningen. Hade aldrig kunnat göra så om jag hade en sån, hade nog klarat mig max en månad.

Hade galopperat ihjäl mig direCKT!!! #galopperaSATAN #TornadoForever :yoparty:yoparty
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag kör förbi så fort jag bara kan. Det kallas exponeringstid, ju fortare jag kommer förbi desto bättre för mig och hesten. :glömdet
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
För övrigt så är jag gammal hEsttjEj och upplevde sällan hojåkarna som de värsta utan snarare A-traktor-snorungarna och gubbjävlarna med keps (som för övrigt ersatts av gubbar med vitt hår i svarta SUVar)... men oavsett det så är det ju självklart att man respekterar andra människor på vägen. Och hästar är vackra och fina djur även om de bajsar där man inte alltid önskar.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tycker det är värre när tjärringera ska ut på vägen med deras förbannade bil och släp de ens inte kan hantera
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Jag har faktiskt ridit på hest ett antal gånger, ända sen jag bodde på bondgård på somrarna (sant) och mitt största problem har aldrig varit trafiken utan själva hästen.
Maken till pantat djur har jag nog aldrig upplevt.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top