MotoGP Silly Season 2013.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Yupp.
Men jag har inte hört det nämnas så "officiellt" på den nivån (ryktet uppgraderat till 9/10 ;) ) .
Och att BMW skulle in kommer jag inte ihåg att jag läst/hört (kan juh ha glömt).
Jag ser, som nån annan skrev nånstans, MotoGP som kunga-klassen.
Att ha minst fem märken som slåss om titeln är i mina ögon det bästa som kan hända. :)
Om nu Ducce, Sukka och Beamern når dit vill säga. :va
Finns det några rykten om Aprillia?
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Uppdatering ..

Factory riders:
Jorge Lorenzo - Factory Yamaha rider until end of 2014.
Valentino Rossi - Factory Yamaha until the end of 2014.

Dani Pedrosa - Repsol Honda rider until the end of 2014.
Marc Marquez - Repsol Honda rider until the end of 2014.

Nicky Hayden - Ducati Team until end of 2013.
Andrea Dovizioso - Ducati Team until end of 2014.

Satellite riders:
Cal Crutchlow - Tech 3 Yamaha until the end of 2013.
Bradley Smith - Tech 3 Yamaha until the end of 2014.

Stefan Bradl - LCR Honda until the end of 2013.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Artikeln i The Sun angående hur missnöjd Cal var med sin lön i Tech 3 och att han letade jobb i WSBK visade sig alltså vara bullshit.

Lite mer från pressreleasen:

Cal Crutchlow:
“I am delighted to commit my future to the Monster Yamaha Tech 3 Team for at least one more year. Together we have made huge progress this season and achieved some strong results and I am confident we can be even more competitive in 2013. Yamaha and Monster have been very loyal to me over a long period of time and they both made it clear how much they wanted to keep me for next year. That was incredibly flattering and I really appreciate their support. Next year will be my fifth with Yamaha and I am excited to continue my MotoGP career with them. My relationship with Tech 3 also played a big part in my decision. Herve Poncharal and all my crew have given me unbelievable backing since I joined in 2011. Yamaha put together a great package for 2012 and next year it will be even stronger. Hopefully I can reward their loyalty by challenging for the podium throughout 2013, which I know we are capable of.”
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Crutchlow verkar inte vara den som snackar skit. Så vad har Yamaha lovat honom tror ni?

För en vecka sedan:
”I’m racing for a chance to win but you’re not going to win on a satellite bike, it is as simple as that.”

Idag:
”I am confident we can be even more competitive in 2013.”

Och

”Yamaha make a big push for me yesterday. I was very happy wit the deal.”

Fått löfte om näästan samma material som Lorenzo/Rossi?
 

Bifogat

  • 2012-MotoGP-03-Estoril-L.jpg
    2012-MotoGP-03-Estoril-L.jpg
    116.7 KB · Visningar: 169
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vad är det som skiljer deras stövel från konkurrenternas, om vi bortser från priset?

Min personliga åsikt och tro är att flertalet av de ledande förarna skulle ha daytona om det inte vore för en sak. De har vad jag förstått en policy att inte sponsra NÅGON utan är övertygade om att de har den bästa produkten på marknaden och därför inte ger bort den!

Tar men ett eller två kliv ner i divisionerna så ser man att många förare som inte har helsponsrad utrustning kör med dessa.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ryktet säger att han faktiskt gjorde det.

http://www.sporthoj.com/forum/showt...na-st%F6vlar&p=1126529&viewfull=1#post1126529

EDIT: Var bara tvungen att kolla upp vad ett par Daytona EVO III kostade i Tyskland och det var visst ca halva priset mot Lelles....
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...-Security-Evo-III/SubProducts/34311-1717286-1
Ett rykte som sagt. Hittar inget som styrker det. Däremot detta om Hayden:

”Nicky wore them for years - to the point that his Joe Rubbish boots were Daytona Security boots that he bought in England then had the covers with Joe Rubbish stitched onto them - so they look like they were Joe Rubbish boots to people who didn't know what was going on.”

Hayden skulle alltså ha kört med Daytonastövlar med fastsydda Joe Rocket-märken. Den enda bild jag kan hitta som skulle kunna bekräfta det är från 2002 när han körde AMA-Superbike. Rätt kul om det stämmer. Och mysko att Daytona inte är vanligare i MotoGP. Snålheten bedrar visheten, vilket Stoner just fick erfara.

http://www.southbayriders.com/forums/showthread.php?t=50742&p=716221#post716221
 

Bifogat

  • NickyHayden_Laguna_RHF_Wall_1024.jpg
    NickyHayden_Laguna_RHF_Wall_1024.jpg
    174 KB · Visningar: 188
  • NickyHayden_2002_Wallpaper_RHF_Head_1024.jpg
    NickyHayden_2002_Wallpaper_RHF_Head_1024.jpg
    211.2 KB · Visningar: 194

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Bautista ligger före tre fabriksförare i tabellen: Rossi, Hayden och Spies. Just sayin.

Den tabellen hade väl sett betydligt annorlunda ut om inte länkaget och motorn gått sönder vilket man enligt mig inte kan räkna bort. Att han sen aldrig på riktigt utmanat med M1 är en helt annan sak!

Jag trodde verkligen på Spies talang och MGP behöver andra starka förare än spanjorer och italienare men nu vet jag inte riktigt. Vore kul om han kunde utmana fabrikarna på honda...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
De har säkert mer kul i Gresini Honda än i Factory Yamaha. Det kan ju inte bli tråkigare än den säsong han haft hitintills.

P.S. Kalla mig Saida, jag fick rätt, Dovi till Ducati och ett helanglosaxiskt Tech3 D.S.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Om Gresini kunde få till en factory spec Honda till Spies vore ju det fantastiskt kul. Skulle han få satellitmaterial så ser jag ingen mening med det, och det är kanske just det dealen hänger på.
Hoppas annars att RdP kan få styrningen, då han förtjänar betydligt bättre än CRT-skräp.

I övrigt vore det kul om Redding och Iannone kunde, som det ryktas, få styrningar i ett Ducati Juniorteam. Behövs fler rookies.

EDIT: Såg i MCN-artikeln att Spies tydligt hintar om att det just är factory-material det hänger på.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
I övrigt vore det kul om Redding och Iannone kunde, som det ryktas, få styrningar i ett Ducati Juniorteam. Behövs fler rookies.
Redding konkurrerar tydligen med Spies om styrningen hos Gresini. Det som talar för Redding är att han kostar väsentligt mycket mindre än Spies.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Redding konkurrerar tydligen med Spies om styrningen hos Gresini. Det som talar för Redding är att han kostar väsentligt mycket mindre än Spies.

Spies kanske får Honda USA med sig. Förra året hade Gresini en fabrikare och en satelit hoj.
 

MC Doktorn

Guest
Trots allt är Ben "Murphy" det bästa dom har Over There och MotoGP behöver detta, dessutom har han lyckas bra på QP och så potential finns.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top